Toon posts:

Kast open of dicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je systeem te warm wordt en je een fan in je kast hangt moet je kast dan dicht zijn of open?

Ikzelf zit aan open te denken maar hoor van een kennis dat ie dicht moet. Wie o wie weet t antwoord?

Verwijderd

Bij mij scheelt het 10 graden als ik hem open zet. De CPU wordt 10 graden minder warm en ook de warmte in de kast zelf wordt 10 graden minder.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Hangt van de situatie af. Als je weinig airflow in je kast hebt dan kan ie beter open staan, maar met voldoende airflow heeft dit weinig zin of kan zelfs nadelig zijn doordat de airflow verstoord wordt.

Aangezien ik m'n CPU direct koel met een extra fan kan de CPU soms koeler zijn dan de rest van de behuizing. Het heeft bij mij dus in ieder geval geen zin om de kast open te zetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb hem ook altijd open,
tot ergernis van pappie en mammie ;)
maar het is gewoon veel makkelijker over bij enzo, een hdd testen heel makkelijk geen gek*t met kasten open maken enzo :P

Verwijderd

Ik heb hem altijd dicht uit stof overwegingen en niet vanwege temperatuur. Ik heb er een extra (grote) cooler voorin zitten en heb eigenlijk (daar) geen problemen.

:? Vraagje: :?
Ik hoor iedereen hier praten over de processor temperatuur, maar hoe kom ik daar achter?
Ik heb al in de bios gekeken (Intel/Phoenix BIOS) maar heb daar niks gevonden.
Zijn daar tooltjes voor of zo?