nieuws: MSI China toont MacBook Air-concurrent
De enige overeenkomsten met een netbook zijn het gewicht en het ontbreken van een optische drive.
(Ik moet overigens toegeven dat de grenzen erg vaag zijn er er een grijs gebied is.)
De term netbook wordt voornamelijk gebruikt in laptops met een scherm van 10" of kleiner (alhoewel het soms tot 13" geaccepteerd wordt) waarbij men vaak gebruik maakt van een minder krachtige processor dan in volwaardige laptops gebruikt worden zoals de Intel Atom of de VIA Nano. Een 13.4" of 15.6" laptop een netbook noemen is mijn inziens onterecht. ultraportable laptop of subnotebook is een betere term. Verder is het vrij zeker dat deze laptop in een andere prijscategorie zit als netbooks die vrijwel altijd minder dan 500 euro kosten.De MSI X340 en X600 hebben lcd-displays van respectievelijk 13,4" en 15,6", zo meldt Gizmodo China. De X340 is een variant op de 1,98cm dikke X320 die door MSI begin januari op de CES werd gepresenteerd, maar welke chipsets en cpu's in de twee netbooks worden gebruikt, is nog niet bekendgemaakt.
De enige overeenkomsten met een netbook zijn het gewicht en het ontbreken van een optische drive.
(Ik moet overigens toegeven dat de grenzen erg vaag zijn er er een grijs gebied is.)
[ Voor 20% gewijzigd door Sphere- op 24-02-2009 16:14 ]