Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afbeelding trefwoorden doorzoekbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik zit momenteel in de volgende situatie:
Ik ben systeembeheerder op een Architektenburo en daar willen ze gebruik gaan maken van "referentie afbeeldingen". Dit houd in: 1 grote map (op een netwerklocatie) waarin een hele hoop met afbeeldingen gepletterd wordt en dat deze makkelijk doorzoekbaar moet worden.

Nu is het volgende idee geopperd:
- Vul van elk plaatje de "trefwoorden" in, bij de eigenschappen van de foto.

Maar: Hoe kan je dan die trefwoorden doorzoeken?

Wat denken jullie hiervan, en zijn er nog ideeen/oplossingen? Ik heb al flink gegoogled maar ben nog niets bruikbaars tegengekomen..

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien via Picasa van google?
Wikipedia: Picasa

of een andere foto organisatie tool?
ACDSee; iTag; Adobe Photo Album etc.
Wikipedia: Image organizer

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• djangoster
Picasa heb ik inderdaad ook naar gekeken, gebruik deze thuis ook voor het organiseren van mijn foto's. Deze laat echter overal indexeringsfiles achter en dat wil ik niet.

ACDSEE gebruiken we momenteel een oude versie van, maar men wil hier niet upgraden naar een nieuwe versie omdat deze erg traag worden. Bovendien gaat de voorkeur uit naar freeware tools.

iTag, ziet er op het eerste gezicht goed uit! Ik ga deze even uitgebreid testen, bedankt voor de tip!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet overigens dat de Photo Gallery (Vista iig) je al laat zoeken op tags? Weet niet of dat ook geldt voor netwerk-shares.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• djangoster
Jups, maar voorlopig zitten wij nog niet op vista.