Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247415

Topicstarter
Na een teleurstellende test met een Fuji S100FS had ik afgelopen weekend bijna een Panasonic FZ28 gekocht. De reden dat ik deze nog maar niet gekocht had is dat ik kreeg te horen dat Nikon halverwege maart met de P90 uitkomt.

Pluspunten van de P90 t.o.v. de FZ28
- 26 mm groothoek tot 624 mm tele (24x optische zoom)
- Kantelbaar 3" LCD scherm

O.a. op deze site hoor ik van diverse personen dat de P80 erg ruis gevoelig is, de nieuwe P90 heeft nog meer pixels gekregen terwijl de CCD hetzelfde formaat is gebleven. Zal dit nog meer ruis gaan veroorzaken?

Misschien dat iemand al een test van de P90 of zelfs een vergelijking met de FZ28 heeft gelezen, ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik vind de Nikon modellen over het algemeen trager dan de modellen van de concurrent. Wellicht is dit ook nog iets om te onderzoeken. Verder ben ik benieuwd of de P90 ook een RAW functie zal hebben.

Vanuit de specs te zien verwacht ik van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

http://www.dpreview.com/reviews/Q109superzoomgroup/
Is wel de p80, dus had je misschien al gelezen. Maar misschien helpt het je van de fz28 te overtuigen ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293859

Oh boy, hoe kan dat nou? De test met de Fuji s100FS is teleurstellend? Het is de beste "bridge"camera die er is, alleen hij is wat groot en dus is hij ook in dat opzicht enig in zijn soort.

Maar als jij de keus wil maken tussen de FZ28 en de Nikon P90 dan kan ik je nu al wel zeggen dat die Nikon met zijn 1/2.33" sensor heel wat exotische software in huis moet hebben om betere plaatjes te produceren dan de FZ28. Gezien de naam van Nikon op het gebied van bridgecameras (de zeer matige P80) biedt dat niet veel hoop.

Het droevige is dat je al die tijd dat je wacht op nieuwer, langer en groter geen plaatjes maakt. Dat is toch veel erger dan een camera met 18x zoom ipv 26x zoom?
Dus als je snel aan het werk wilt met een uitstekende machine dan zou ik maar gauw die FZ28 aanschaffen. Of als alternatief met 4 AA baterijen: de Canon SX10 IS (of eventueel de SX1 IS met CMOS-sensor en HD-film, als je't kan betalen).

Let op: ik heb geen van de bovenstaande cameras, maar mijn plezier is groot en de kwaliteit van de fotos is meer dan genoeg.

Groeten van HansN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68053

Ik wacht op een aantal bridge camera;s die deze maand op de markt komen, waaronder de P90 van Nikon. Verder komen er aan: SP-590 van Olympus (26x zoom), de Z980 van Kodak (24x zoom met RAW). Als die blijken tegen te vallen wijk ik uit naar de Canon Powershot SZ10.

Wat opvalt als je de specificaties van de nieuwkomers naast elkaar legt, is de Nikon een kantelbaar LCD-scherm van 3 inch heeft. Handig als je boven je hoofd of vanuit de heup wilt 'schieten'. Ik wacht nog even af omdat voorganger P80 her en der maar matig werd getest op beeldkwaliteit. En dat is toch wel het belangrijkste criterium. Groot nadeel is ook dat adviesprijs van de N90 een stuk hoger ligt dan de andere genoemde toestellen. Advies 469 euro. Beste internetprijs tot nu toe: 389 euro.

De SP-590 van Olympus lijkt de meest uitgebreide mogelijkheden te krijgen. Ook hier is het nog afwachten wat de beeldkwaliteit zal zijn en of de snelheid voldoende is. Voorlopig is dit de zoomkampioen. Adviesprijs:349 euro, maar nu al gezien voor 304 euro.

De Z980 van Kodak zou ook deze maand moeten komen, maar Kodak NL zegt nog niet te weten wanneer precies. Ook over de prijs bestaat nog geen zekerheid. Begin januari werd gezegd dat het toestel ongeveer 400 dollar(!) gaat kosten. Dat moet vrij snel onder de 350 euro kunnen uitkomen lijkt mij.
Qua specs is de Z980 best indrukwekkend, inclusief het aangekondige RAW-formaat en HD-video.

Misschien heeft iemand iets aan mijn bespiegelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68053

Ter aanvulling op mijn vorige posting: De prijzen van de genoemde camera's worden langzamerhand wat duidelijker.
Hier http://www.top-foto.de/li...kopeg316okt47b1j3hnapihh3 is een link naar een Duitse verkoper die de superzomers Nikon P90, de Kodak Z980 en de SP590 van Olympus al aanbiedt (voorinschrijving) en de prijzen er bij noemt. De Nikon P90 doet voorlopig 379,90 euro, de Kodak 389,90 euro en de Olympus 344,90 euro
Dat is al aanzienlijk minder dan de eerder aangekondige adviesprijzen. De Olympus wordt in Tweaker Pricewatch overigens al gesignaleerd voor 329 euro en de Nikon voor 375.
Pagina: 1