Terminal Server printprobleem Outlook 2000

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Een klant van ons heeft een Windows Server 2003 x64 omgeving met voornamelijk XP werkplekken.
Werknemers maken gebruik van roaming profiles en hebben Office 2007 draaien.
De werknemers hebben ook toegang tot een Terminal Server met daarop Office 2000. Het Windows profiel van de werknemer wordt meegenomen voor het werken op de Terminal Server.

Het probleem is nu dat er geen berichten in Outlook 2000 op de Terminal Server kunnen worden afgedrukt. "Kan item niet vinden" verschijnt als foutmelding. Als ik kijk in het profiel op de Terminal Server staat er niet zoals gewoonlijk de naam van het profiel maar in dit geval staan er drie ??? (drie vraagtekens)

Het probleem zit waarschijnlijk in het feit dat het Outlook 2007 profiel wordt geladen op het moment dat de gebruiker inlogt op de Terminal Server, maar dat enigszins Outlook 2000 hier niet mee om kan gaan.
Het bericht wat afgedrukt moet worden kan niet worden aangeroepen en geeft daardoor een foutmelding.

Op internet kom ik niks tegen wat me verder zou kunnen helpen. Ik kan proberen Office 2003 te installeren op de Terminal Server en kijken of het dan wel werkt, maar misschien heeft iemand nog een idee.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou als je daar de licenties voor hebt eerder alles gelijk trekken - standaard configs ftw.

Maar dat ben ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RolandZ
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05-2019
Waarom gebruik je niet aparte tsprofiles? Je kan met flexprofiles mogelijk nog wel wat tunen. Maar inderdaad, hetzelfde profiel voor zowel office 2000 als 2007 op zowel xp als 2003(?) Server is vragen om problemen.

Fabricati Diem, PVNC