Toon posts:

Universiteit Utrecht, bedraad internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu op de UU en heb slecht ontvangst qua draadloos internet. Daarom heb ik mijn kabel erbij gepakt en in mijn macbook gestoken. Helaas geeft hij het volgende weer:
Status: verbonden
Ethernet heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen verbinding tot stand brengen
Hoe kan ik dit oplossen, snap er niks meer van?
Bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Krijg je niet gewoon een IP dmv DHCP? In dat geval moet je geen IPs handmatig toe gaan wijzen, dat gaat waarshcijnlijk niet werken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Terw_Dan schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:52:
Krijg je niet gewoon een IP dmv DHCP? In dat geval moet je geen IPs handmatig toe gaan wijzen, dat gaat waarshcijnlijk niet werken.
een zelftoegekend ip adres is een 169 autoconfig adres.

dus dhcp werkt niet goed daar?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

Kettrick

Rantmeister!

Mag je uberhaubt je laptop bedraad aansluiten ?, mogelijk geeft de dhcp server alleen IP's aan eigen PC's op basis van een mac adres ?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-12 12:54
Werken ze daar niet met een authentificatietool, ala SecureW2 Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/uhumm.gif

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Geen idee in welk gebouw je zit, maar op het vaste netwerk kan je doorgaans niet zomaar andere systemen aansluiten. Een manier dat waarschijnlijk wel werkt is het MAC-address van je netwerkkaart vervangen door die van een van de vaste PCs, daar de kabel er uit halen en dat in je laptop steken. Maar dat is waarschijnlijk niet toegestaan ;)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 23:14

Salandur

Software Engineer

waarschijnlijk krijg je geen ip omdat het niet de bedoeling is dat je zomaar je laptop aansluit op het netwerk. dat is vrij gebruikelijk

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt, hehe! 10 mb/s lekker hoor:D

Verwijderd

Misschien een idee om ook even te vermelden hoe het is gelukt?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-12 11:31
Ik ben ook wel benieuwd, aangezien we hier op de rug hetzelfde 'probleem' hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
In een lokaal waar ik zat lag een kabel op de grond die ook in de muur zat. Ik weet niet precies wat voor kabel het was maar aan 1 kant had die gewoon een normale internet aansluiting en aan de andere kant die in de muur zat was een soort blokje. Dus de kabel stopte ik gewoon in mijn MAC en toen had ik gelijk internet, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen..
Pagina: 1