Netwerkproblemen met ASUS M3A-H HDMI

Pagina: 1
Acties:

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11-2025
Hallo Tweakers!

Ik heb sinds een maand een ASUS M3A-H HDMI moederbord in mijn computer zitten. Hier zit heel handig een gigabit LAN kaartje op ingebouwd van Atheros.

Sinds afgelopen vrijdag krijg ik ineens geen verbinding meer met mijn router via deze poort... Hij herkend de kabel wel, maar geeft aan dat hij "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" heeft.
Om te kijken of het aan de kabel of router lag heb ik een los ethernet kaartje ingeplugd en hiermee kreeg ik direct verbinding en deed alles het naar behoren... Dus dan moet het aan het moederbord liggen.
Het is van het ene op het andere moment gebeurd, zonder dat ik iets nieuws geinstalleerd heb of veranderd heb.

Ik heb hierna de drivers verwijderd en vervangen voor de laatste nieuwe versie. Helaas heeft dit niets geholpen, ik heb daarna zelfs de BIOS geupdate van het moederbord. Ook dit heeft geen effect gehad.

De onboard LAN functie staat netjes aan in de BIOS en Windows XP geeft aan dat alles naar behoren werkt :?

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik zie het namelijk niet zo zitten om alles eraf te moeten halen en terug te gaan naar de winkel ermee :)

Thnx alvast }:O

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Test voor de zekerheid eens met een linux live cd te kijken of het een software fout of hardware fout is.
Staan er toevallig settings geforced?
En heeft de fabrikant ook software tools voor beheerbeschikbaar gesteld en wat geeft dat voor feedback als je het installeerd???

• leonvw
LuckyY schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:52:
Test voor de zekerheid eens met een linux live cd te kijken of het een software fout of hardware fout is.
Staan er toevallig settings geforced?
En heeft de fabrikant ook software tools voor beheerbeschikbaar gesteld en wat geeft dat voor feedback als je het installeerd???
Ik zal vanavond even testen met Linux Live CD... Nog nooit van gehoord, maar Google is your friend en heb even het download linkje doorgestuurd naar huis :)

Naar mijn idee staat er niets geforced, alles staat nog zoals het stond toen het werkte.
Volgens mij zijn er geen software tools voor beschikbaar, heb alleen drivers kunnen vinden.

• leonvw
[Asus M3A-H/HDMI] Gigabit ethernet connector kapot?

Een medestander gevonden met hetzelfde probleem :/

Staan meerdere soortgelijke gevallen op internet dus ik heb even overlegd met de winkel en ik breng hem morgen terug en dan krijg ik een ASUS M3A78 Pro mee ter vervanging aangezien deze ook niet meer geleverd wordt.