Hoe kan ik Nederlandse tv kijken in het buitenland (China)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292557

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het kijken hoe ik Nederlandse televisie in China zou kunnen ontvangen. Aangezien je daar geen Nederlandse kanalen via de sateliet kan ontvangen zal het via de computer moeten en ik kan er niet goed achter komen hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Het liefste link ik een Nederlands televisie signaal (bijvoorbeeld bij mijn ouders) door via een lokale server, zodat ik vanuit China via mijn laptop contact kan maken met die server en dan televisie kan kijken.

Er zijn hier vast mensen op dit forum die precies weten hoe ik dit het beste kan aanpakken en daarom deze vraag, zelf kom ik er niet uit, ook niet met Google bij de hand :S

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

Als je ouders een analoog kabelsignaal hebben, dan zou je daar een tvkaart kunnen installeren en de uitvoer streamen via videolan (vlc) ofzo. Zappen moet dan via een remote desktop applicatie oid. Bij digitale tv word het al lastig, dat zou je ook kunnen streamen, maar dan ben je gebonden aan de smaak van je ouders. Een uplink van 1Mb is wel nodig trouwens, voor enige kwaliteit.

Verder heb je altijd uitzendinggemist.nl, waarvan ik niet weet of je dat vanuit China kunt bereiken.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 14:23

Zoefff

❤ 

Hoewel je misschien misleid bent door de forumnaam is dit niet waar Film & Video op gericht is. Ik verplaats je topic naar CSA, daar is het waarschijnlijk beter op z'n plek! :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167955

(web) applicatie--> mce reciever --> Digitale tv ontvanger --> tv-kaart --> streamen.

De MCE reciever kan namelijk ook infrarood versturen naar je digitale ontvanger.

Afbeeldingslocatie: http://flourishcomputer.com/products/desktop/desktop_right/mediacenter/mc_20053/mce_remote_control_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Slingbox, hier een review, of streamen vanaf een Dreambox. Met de laatste kun je bijvoorbeeld ook digitaal via Ziggo kijken en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302073

de beste oplossing is een Digizonbox aanschaffen.
deze installeer je in Nederland. deze box heeft een eigen analoge tuner zodat je onafhankelijk tv kunt kijken.
de Digizonbox wordt op de tv aansluiting aangesloten en streamt het tv beeld via internet naar je laptop/pc in het buitenland. er is ook een aanvulling beschikbaar (digizon on tv) zodat je in het buitenland deze 2e box op een gewone tv aansluit zodat je op een gewone tv naar nederlandse tv in het buitenland kunt kijken.

met vriendelijke groet,
jord

Anoniem: 116336

Het gaat er heel erg sterk van afhangen waar je zit. Ik had van de zomer in China in het algemeen een erbarmelijk trage internetverbinding, ook in internet-café's en hotels in de grote steden. Daarnaast wordt er het nodige geblokkeerd, dus ik zou me afvragen of het allemaal wel de moeite waard is. Ps. de Engelstalige Chinese staats-tv-zender is ook heel onderhoudend hoor. :)
Pagina: 1