Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NAV2009 veroorzaakt defect in vista.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb Norton Antivirus 2009. Betsuringssysteem is Windows Vista(64).
Twee dagen geleden voerde NAV zijn gebruikelijke scans uit. Hierbij werd een virus gedetecteerd dat adware.BDE is genaamd. NAV kon eea niet zelf verwijderen. Oplossing was; opstarten in veilige modus, wederom scannen en laten verwijderen, normaal opstarten en weer scannen.

Meteen daarna bleek mijn windows sidebar verdwenen. Opnieuw opstarten werkte niet. Programma staat nog wel in het menu van op te starten programma's en in het programma menu. Echter het programma wil niet opstarten. Vervolgens heb ik systeemherstel uitgevoerd. Deze startte wel op maar gaf aan niet verder te kunnen en de instellingen weer terug te zetten. Hierna moest ik wel NAV weer updaten.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de fabrikant welke zei dat in het ergste geval windows opnieuw geinstalleerd moest worden. Daarnaast werd ik verwezen naar de hulpdienst van Syamantec. Hen heb ik gesproken en een verslag van de chatsessie is hieronder weergegeven. Ik heb geprobeerd om te kijken of sidebar wellicht een extra was van Vista welke te downloaden was bij MS. Niet dus. Verder functioneert mijn systeem naar behoren. De optie die Norton aangaf , opnieuw in veilige modus uitvoeren en opnieuw opstarten. Heb ik niet uitgevoerd. Dat is immers wat mij het probleem bezorgde.

Omdat mijn kennis tot hier gaat en niet verder heb ik besloten maar eens jullie hulp in te roepen.

BVD, Frank

Stephanie: Ik begrijp dat u problemen ervaart met uw Windows na verwijdering van een virus.
Frank Rijkaart: goedenmiddag, dat klopt
Frank Rijkaart: eesrgister heeft NAV2009 een virus verwijderd genaamd adware.adb.
Frank Rijkaart: sindsdien werkt de windows sidebar niet meer.
Frank Rijkaart: ik heb systeemhersteld getracht het te laten verhelpen maar die werkt ook niety meer!
Stephanie: Ik moet even wat gegevens controleren. Vindt u het erg om even te wachten terwijl ik deze gegevens voor u nakijk?
Frank Rijkaart: nee hoor. geen probleem
Frank Rijkaart: de naam van het virus was adware.BDE. zo staat deze vermeld in de geschiedenis.
Stephanie: Bedankt voor uw geduld. Helaas kunnen wij u niet verder helpen met de gevolgen die het virus voor u gehad heeft. De instellingen die niet meer werken zijn Windows services en daar zal u voor ondersteuning daarop contact moeten opnemen met de fabrikant van uw computer of Microsoft.
Frank Rijkaart: Die verwijzen mij door naar jullie met de mededeling dat er niets aan te doen is en windows in het ergste geval opnieuw geinstalleerd moet worden.
Frank Rijkaart: en hoewel het windows instellingen zijn, is de fout wel pas ontstaan na een bewerking van jullie programma.
Stephanie: Nee het is ontstaan na een virus. U ziet de meeste gevolgen pas na verwijdering ligt eraan hoe erg deze op uw systeem zat.
Frank Rijkaart: was dit bij jullie bekend dat verwijdering hiervan dit tot gevolg kon hebben?
Stephanie: Nee want de tool kan dit niet veroorzaken.
Stephanie: Op onze pagina staat zelfs geen tool alleen stappen.
Stephanie: http://www.symantec.com/s...03-080113-5610-99&tabid=3
Frank Rijkaart: toch gebeurede er niets met het systeem totdat het programma eea verwijderde. daarvoor had ik, hoewel het virus aanwezig was, geen klachten/problemen.
Frank Rijkaart: die link is trouwens niet de pagina welke ik heb gebruikt. ik heb vista namelijk
Stephanie: Dat wil niks zeggen.
Frank Rijkaart: ik heb wel een handleiding van jullie gebruikt maar niet deze.
Stephanie: De stappen blijven hetzelfde alleen ziet het bij u anders uit.
Stephanie: Waar heeft u uw stappen vandaan?
Frank Rijkaart: bij jullie. via NAV2009. Het prog kon eea niet verwijderen en verwees naar een pagina.
Frank Rijkaart: maar dit komt me niet bekend voor.
Frank Rijkaart: ik heb bv ook niets in het register hoeven doen.
Stephanie: De fout die nu met uw Windows heeft is vermoedelijk een gevolg van het virus dat op uw computer gevonden is. In zo'n geval is een systeemherstel nooit goed want dan werkt Norton niet meer goed en vaak is het virus terug op uw computer.
Frank Rijkaart: systeemherstel werkt niet meer nadat het virus is verwijderd
Stephanie: Kunt u uw Norton nog wel openen?
Frank Rijkaart: ja dat gaat wel.
Frank Rijkaart: die functioneert prima
Stephanie: U kunt nog proberen om de computer eens te scannen in de veilige modus mogelijk is het virus toch nog aanwezig en zorgt hij nog voor problemen. Anders terug contact opnemen met de fabrikant van uw computer en eventueel hun raad opvolgen om uw computer opnieuw te installeren.
Stephanie: Wij kunnen u hier niet mee verder helpen.
Frank Rijkaart: im ga het wel roberen. iig bedankt.
Stephanie: U start uw computer opnieuw op, zodra deze weer opnieuw aangaat drukt u herhaaldelijk op F8 totdat u een keuzemenu krijgt. Hier kiest u voor Veilige Modus. Als Windows vervolgens is opgestart opent u uw Norton programma. U zult dan de melding krijgen dat het programma niet gestart kan worden in de Veilige Modus en of u in plaats een volledige systeemscan wilt uitvoeren, dit doet u dan. Dit zou de infectie moeten oplossen.
Stephanie: Ik zal u deze stappen ook even mailen zodat u ze makkelijk kunt nalezen. U kunt dit tevens nog nalezen, opslaan of uitprinten nadat u op Einde Sessie heeft gedrukt.
Frank Rijkaart: F8 werkt niet met vista. Je moet het via een andere weg doen.
Stephanie: Bij mijn Windows Vista werkt dat wel die instelling hebben zij niet veranderd.
Frank Rijkaart: bij mij niet. ik moet het doen via msconfig
Stephanie: Kan zijn dat u wel in het Bootmenu komt.
Stephanie: Maar dan kunt u drukken op ESC en dan f8
Frank Rijkaart: dat wel maar dan krijg ik de veilige modus optie niet
Frank Rijkaart: ga ik proberen.
Stephanie: Oke.
Stephanie: Norton hecht veel waarde aan de tevredenheid van onze klanten.

Daarom stuur ik u na deze sessie ook een tevredenheidsonderzoek toe, en deze gaat over de hulp die ik u persoonlijk geboden heb.

Op die manier kan ik mijn persoonlijke vaardigheden bijschaven, of behouden.

Ik zou het zeer op prijs stellen als u deze even invult en terugstuurt.

U kunt dit venster nu sluiten en ik wens u nog een prettige dag verder.
Stephanie: Analyst has closed chat and left the room

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
http://www.vistax64.com/t...will-not-start-vista.html

Probeer dat eens.
Probeer het ook eens te scannen met Malware Bytes Anti Malware

Geven de windows logboeken informatie ?

[ Voor 9% gewijzigd door LuckY op 24-02-2009 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
De eerste stap heb ik doorlopen. Halverwege gaat het mis en geeft vista een foutcode. deze is 0x800700c1. Helpt dit?

In de logboeken kan ik niet veel vinden. We is er een foutmelding rondom het tijdstip dat ik het virus verwijderde. Deze foutmelding gaat over Systeemherstel en geeft aan dat er geen hestelpunt kon worden gemaakt door een onbekende fout.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En wat vond je zelf op google.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt een foutcode voor 1000 en 1 zaken. Uiteraard had ik na diverse debacles alhier al wel gekeken. Door schade en schande was ik reeds zo wijs geworden. ;)

Wat ik wel had gevonden was een sidebar voor XP welke te downloaden was. Er zou dan toch ook zoiets moeten bestaan voor vista. Echter dat heb ik nog niet kunen vinden. Ik vind het ook raar dat een "extratje" als een side bar niet los te downloaden is bij MS.