Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]Vertrouwensrelatie valt steeds weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met een van onze clients (XP SP3) Deze raakt steeds de vertrouwensrelatie met de server (windows 2003) kwijt, waardoor de gebruiker plotseling niet meer bij shares en printers kan komen. Het gekke is overgens dat nog wel aangemeld kan worden bij de server.

Ik los dit op door de computer uit het domein te halen, de computer account op de server te verwijderen en daarna de pc opnieuw bij het domein aan te melden. Het gaat dan weer een paar dagen goed, maar na verloop van tijd gebrint het probleem weer opnieuw.

ik heb geen idee wat dit steeds veroorzaakt. Weet iemand hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Staan er errors in je eventlog op de server?

Money for nothin' and your chicks for free

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-03 10:12
Het is niet toevallig een VM server? is dit alleen bij 1 client of bij meerdere?

Verwijderd

Topicstarter
In het logboek is geen melding terug te vinden. Verder is het geen VM-server maar echt een standalone server (een HP proliant) waar windows server 2003 op is geinstalleerd. Deze server doet dients als DC, file- en printeserver. Dit probleem doet zich voor bij 1 client.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan ook een ander probleem zijn, namelijk dat je netlogon eerder probeert aan te melden dan dat je NIC driver is geladen.
Dan krijg je nl dezelfde melding.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik de pc weer uit het domein gehaald, de computer-account verwijderd en opnieuw bij het domein aangemeld. Dat heeft het probleem voorlopig weer opgelost. Maar ik vraag me af voor hoelang. Blijkbaar is er iets dat het falen van de vertrouwensrelatie triggert. Maar wat dat dan zijn moet? :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:52:
Zojuist heb ik de pc weer uit het domein gehaald, de computer-account verwijderd en opnieuw bij het domein aangemeld. Dat heeft het probleem voorlopig weer opgelost. Maar ik vraag me af voor hoelang. Blijkbaar is er iets dat het falen van de vertrouwensrelatie triggert. Maar wat dat dan zijn moet? :?
Is het na 30 dagen, zo ja, moet je even naar mijn antwoord kijken ;)
Pagina: 1