Twijfel tussen laptops.

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 14:38
Hoi allen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop voor mijn vriendin.
Ze doet moet office applicaties draaien, photoshop en heel misschien een spelletje ( WoW)
En het liefst niet te warm worden zodat de fan telkens aanspring of een zachte fan natuurlijk.

Ik heb al heet wat opgezocht en weet dus dat een core 2 duo beter is dan een Duo core.
Maar hoeveel beter icm de laptops die ik gedachte heb weet ik dus niet en omdat je je geld maar 1 keer kan uit geven wil ik hier een vraag stellen.

Ik heb de keuze teruggebracht tot 3 systemen en ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen.

Het Budget is ongeveer 600 , maar als er voor 50 euro meer iets veel beters is mag dat natuurlijk ook, niet meer!

Laptop 1
Specificaties
Toshiba Satellite A300-1Q5
ProcessorIntel® Pentium Dual-Core T3200 (2,0 GHz)
ChipsetIntel® Intel® GM45
Geheugen2GB DDR2
Harde schijf250GB 5400 RPM
VideokaartATI Mobility Radeon HD3470 256MB
NetwerkGigabit LAN, WLAN 802.11a/b/g/n
Optisch stationDVD±RW Multidrive
Scherm15,4" 1280x800
BesturingssysteemMicrosoft Windows Vista Home Premium
Prijs549 euro

Laptop 2
Specificaties
Toshiba Satellite L300-203
ProcessorIntel® Core 2 Duo Processor T6400 (2,0 GHz)
ChipsetIntel® Intel® GM45 express
Geheugen3GB DDR2
Harde schijf160 GB HDD
VideokaartGMA 4500MHD
Scherm15,4" 1280x800
Prijs599 euro

Laptop 3
Specificaties
Acer Aspire 5735Z-324G25Mn
ProcessorIntel® Pentium Dual-Core T3200 (2,0 GHz)
ChipsetIntel® Intel® GM45 express
Geheugen4GB DDR2
Harde schijf250 GB HDD
VideokaartGMA 4500MHD
Scherm15,6 1366x768
Prijs549 euro

Dit waren de laptops die ik heb uitgezocht.
Als jullie betere suggesties hebben voor dat geld is dat natuurlijk ook goed ( graag zelfs)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

[ Voor 0% gewijzigd door henkyyyyyyy op 24-02-2009 12:49 . Reden: Van 4 3 gemaakt. :+ ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:34
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:37:
Ik heb de keuze teruggebracht tot 4 systemen en ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen.

Laptop 1
...
Laptop 2
...
Laptop 3
....
Ben toch benieuwd naar dat 4e systeem :P Voor dat geld zou ik sowieso voor een core 2 gaan. Prestaties zijn overigens niet veel sneller bij een gelijke kloksnelheid, maar die core 2 procs worden over het algemeen minder warm waardoor de laptop aangenamer is op schoot. Verder heb je ook minder geluidsoverlast van de koeling.

Als je persé WOW wil spelen zou ik laptop 1 aanraden. Anders laptop 2.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• GMutorrah
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Ik neem aan dat je [NBBG] Basis Notebook - december 2008 al gelezen hebt?

je budget maakt t lastig, als je dr 100 eu op zou gooien zou je meer in de richting komen denk ik. De combinatie van n fatsoenlijke processor en iets van n videokaart maakt het lastig voor dat geld.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Voor tekstverwerken e.d. maakt het allemaal bar weinig uit... Elke laptop kan dat. Omdat het voor je vriendin is, zou ik zeggen: laat d'r een mooie (en lichte) uitzoeken! Dat vinden vrouwen veel belangrijker dan specs.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-01 16:35
Ik heb zelf ook e.e.a. aan specificaties nagekeken, ik zou zelf voor de toshiba gaan:

http://www.alternate.nl/h...5/-1073848/?baseId=238916

Volgens de specificaties zit daar een echte videokaart in en je kan het geheugen nog uitbreiden. Daarnaast vind ik de Toshiba apparatuur altijd prima werken en ze worden vaak niet te warm. Laptops worden wel eens warm en als ze echt warm worden kan de koeler wel eens voluit gaan blazen, dat maakt altijd wel wat lawaai. Ik heb nog niet gekeken voor betere laptops, maar die zullen er allicht wel zijn binnen je budget.

• henkyyyyyyy
Terror schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:45:
[...]

Ben toch benieuwd naar dat 4e systeem :P Voor dat geld zou ik sowieso voor een core 2 gaan. Prestaties zijn overigens niet veel sneller bij een gelijke kloksnelheid, maar die core 2 procs worden over het algemeen minder warm waardoor de laptop aangenamer is op schoot. Verder heb je ook minder geluidsoverlast van de koeling.

Als je persé WOW wil spelen zou ik laptop 1 aanraden. Anders laptop 2.
Nou ja, persé is het niet, ik had WoW aangekaart omdat dat een beetje een mainstream spelletje is zonder al teveel hoge systeemeisen.

Wat ik me wel afvraag is dat de videokaart in Laptop 1 ook gekoeld moet worden, dus extra herrie ??
GMutorrah schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:47:
Ik neem aan dat je [NBBG] Basis Notebook - december 2008 al gelezen hebt?

je budget maakt t lastig, als je dr 100 eu op zou gooien zou je meer in de richting komen denk ik. De combinatie van n fatsoenlijke processor en iets van n videokaart maakt het lastig voor dat geld.
Ja die had ik idd al gelezen, maar aangezien we nu toch al een paar maanden verder zijn, heb ik zelf een beetje rondgekeken.
Mijn budget was eerst 550 euro, nu is het 599 en heel misschien 650. :+
Ik zou idd ook liever wat meer geld uitgeven, maar het is er op dit moment niet.
Spelletjes spelen is geen pré maar als het zou kunnen voor dat geld dan zou dat mooi zijn.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-01 16:35
Ondertussen wel ff gekeken, hoe lijkt deze:

http://www.laptopshop.nl/...-np006.html#specificaties

• henkyyyyyyy
Ik weet niet zo goed wat ik van Fujitsu-Siemens moet denken in de laptopbranche.
Hebben ze een goede service ed.?
Specs zien er goed uit, beetje hetzelfde als die in de TS.

Hoe verhoudt de NVIDIA GeForce 9300M GS 256 MB tot de ATI Mobility Radeon HD3470 256MB ?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:36
hmm jbdeiman, op notebookcheck gekeken, de 9300M GS en Ati 3470 presteren nagenoeg gelijk, maar de laptop 1 die TS noemde heeft gigabit lan en b/g/n, en dat heft de Fujitsu-Siemens AMILO Pi 3540_NP006
niet.. daarbij heeft de Fujitsu wel 3gb geheugen en laptop 1 weer niet, maar geheugen prik je er voor 25 euro bij als een upgrade nodig is.

wellicht moet de Ts wel nog even kijken naar accuduur, mocht dit van belang zijn?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Basis Notebook - december 2008. Kijk eens rond in de pricewatch en stel je filters in. WoW is niet een zware game, althans niet voor de update van wat ik heb begrepen (wellicht eens kijken wat de gevolgen zijn en of je de laagste settings nog altijd kan gebruiken). Toch raadt ik je een degelijke videokaart aan, en dat gaat toch lastig met dit budget. Zo is de videokaart van de eerste Toshiba goed, maar de rest eigenlijk te weinig voor het geld en heeft de rest een prut videokaart. Het enige wat ik je kan aanraden is toch om net iets meer uit te geven zodat alle onderdelen in balans zijn. Een laptop kun namelijk je nooit meer upgraden eigenlijk.

Gister ben ik zelf begonnen aan de nieuwe NBBG voor maart en er zijn 2 laptops die er echt uitspringen:
pricewatch: Acer Aspire 6930G-594G64MN
Zeer snel, zeer compleet, al ben ik geen Acer fan. Deze wordt hem niet overigens omdat hij te zwaar is voor de klasse, maw niet in het plaatje van een basis notebook past. Maar het is wel de allermeeste bang/buck.

pricewatch: Asus X56VR-AP127C
Die Asus maakt een hele goede kans. Goed gebalanceerd en met oa 2 jaar garantie wat een grote pre is. Net iets over je al verhoogde budget, maar imho, veel en dan ook veel beter gebalanceerd.

Mocht je toch voor een integrated videokaart gaan, dan is AMD een betere keuze, de HD 3200 maakt gehakt van de Intel videokaarten. Een AMD processor is in dit segment niet veel minder en je bespaard 100-150 euro tegenover laptop 2 en 3 zonder echt in te leveren (mooi geld voor een geheugenupgrade, meer garantie of andere secundaire, maar belangrijke onderdelen):
pricewatch: HP Compaq 6735S Notebook PC (FU555EA)

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.