Mijn kennis van VB.NET is nog zeer beperkt, en ik zit nog teveel op de oude manier te programmeren, dus te weinig objectgeoriënteerd. Nu wil ik op m'n werk een simpel tooltje maken (ik laat in het midden wat die uiteindelijk moet gaan doen, daar gaat het hier niet over namelijk). Er zijn een aantal dialers waar een aantal campagnes op staan. Iedere campagne heeft een naam, en is aktief of niet. Ik wil een objectrepresentatie maken van een dialer, met daaronder een lijst met alle campagnes die erop draaien, met per campagne de naam en of deze aktief is. Iedere campagne is in feite ook weer een object gebaseerd op een class met de properties CampagneNaam en Aktief (boolean).
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik de dialerclass moet opzetten zodat deze doet waar ik hem voor nodig heb. Ik heb wat geprobeerd met een hashtable en andere collections, maar ik kom er niet uit. Hier volgt in grote lijnen hoe ik de class zou willen gebruiken.
Ook wil ik makkelijk kunnen zoeken in de lijst met campages om te kijken of een bepaalde campagnenaam daar in voorkomt of niet.
Wat ik graag zou willen weten is hoe ik de dialerclass moet opzetten zodat deze doet waar ik hem voor nodig heb. Ik heb wat geprobeerd met een hashtable en andere collections, maar ik kom er niet uit. Hier volgt in grote lijnen hoe ik de class zou willen gebruiken.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Dim MijnDialer As New Dialer With MijnDialer 'vul wat properties om de lijst met campagnes op te kunnen halen '[knip] .Refresh() 'vul de lijst met campagnes (naam en aktief) End With Dim c as new Campagne For Each c in MijnDialer.Campagnes Console.Writeln c.CampagneNaam & " " & c.Aktief.ToString Next |
Ook wil ik makkelijk kunnen zoeken in de lijst met campages om te kijken of een bepaalde campagnenaam daar in voorkomt of niet.