Beste mensen, Ik ben vorige week eens begonnen met een testproject opzetten in JSP, omdat ik 0,0 ervaring had met webapplicaties maar al een aantal jaar met JAVA werk leek JSP mij de beste keuze.
In principe gaat alles lekker, alleen zit ik nu met 1 probleem.
Het gaat om een button waarmee een bestand gedownload kan worden. Ik wil vooraf nog wel een bevestiging hebben voordat het bestand wordt aangeboden.
Wat bijvoorbeeld wel zou werken is het volgende
Als ik geen javascript zou gebruiken is het aanmaken van een tijdelijke session attribute ook een optie, maar ik betwijfel of dit de beste oplossing is. Tevens is het wel de bedoeling dat die confirmbox naar voren komt, en dit kan niet is JSP. (Het verhaal van serverside en clientside snap ik inmiddels).
Wat ik op Google nog heb gevonden is een tip om een AJAX methode te implementeren, maar hier wilde ik me nog even niet aan wagen als het nog niet hoeft.
Alvast bedankt voor jullie tijd.
In principe gaat alles lekker, alleen zit ik nu met 1 probleem.
HTML:
1
| <td align="left"><input type="button" value="Download" onclick="check();"> (<%=Math.round(res.getDouble("file_sizeBytes") / 1024 / 1024)%> MB)</td> |
Het gaat om een button waarmee een bestand gedownload kan worden. Ik wil vooraf nog wel een bevestiging hebben voordat het bestand wordt aangeboden.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script> function check() { if (confirm("Wil je verder gaan met deze actie?")) { // Ga hier dan downloaden of code aanroepen die dat doet } } </script> |
Wat bijvoorbeeld wel zou werken is het volgende
HTML:
1
| onclick="download.jsp?id=23" |
Als ik geen javascript zou gebruiken is het aanmaken van een tijdelijke session attribute ook een optie, maar ik betwijfel of dit de beste oplossing is. Tevens is het wel de bedoeling dat die confirmbox naar voren komt, en dit kan niet is JSP. (Het verhaal van serverside en clientside snap ik inmiddels).
Wat ik op Google nog heb gevonden is een tip om een AJAX methode te implementeren, maar hier wilde ik me nog even niet aan wagen als het nog niet hoeft.
Alvast bedankt voor jullie tijd.