Ik heb sinds gisteren mijn 46a956 aangesloten op mijn HTPC via DVI-HDMI. Vanaf het begin heb ik een probleem met de muis. Om de 5 sec "bevriest" de muis op het beeld. Dit gebeurd wanneer ik in Windows (Vista x32 SP1) zelf zit, ik heb dan nog niet eens een spel opgestart. Ik weet dat dit aan een heleboel dingen kan liggen, van drivers tot aan bekabeling toe. Ik zal hieronder relevante hardware noemen en de mogelijke oplossingen. Ik hoop dat er iemand is die hier ook last van heeft (gehad) want het kan heel lang duren eer dit opgelost is. Ik wordt al helemaal depressief als ik alleen al bedenk wat voor combinaties aan mogelijke oplossingen ik zou moeten uitproberen om dit recht te trekken.
Grafische kaart: Saphire ATI 4870X2 (Catalyst 8.12)
Muis: Logitech MX Air
Toetsenbord: Logitech Dinovo Edge
Bekabeling naar de tv: custom DVI-HDMI tussenstuk van ATI zodat ook geluid via dezelfde kabel naar de tv verzonden wordt. Kabel zelf is HDMI 1.3 gecertificeerd.
Mogelijke oplossingen:
- andere HDMI aansluitingen op tv uitproberen
- verschillende tv instellingen uitproberen (postprocessing, LED, 100Hz etc aan/uit zetten)
- aansluiten via DVI ipv DVI-HDMI
- radio frequentie muis/toetsenbord veranderen (ik weet niet of dat gaat)
- alle mogelijke drivers updaten (muis, grafische kaart etc.)
- firmware tv updaten (indien niet nieuwste aanwezig)
- andere muis via draad aansluiten en kijken of het probleem nog steeds aanwezig is
- andere ATI instellingen uitproberen
- Mousepad op het toetsenbord uitproberen of die dezelfde problemen heeft als de MX Air
De HTPC heb ik eerder gehad dan de tv en daarvoor 2 verschillende TFT schermen, een oude(re) Philips LCD, en een standaard breedbeeld tv aangesloten zonder problemen.
Een aantal dingen zijn natuurlijk vlug uit te proberen, maar gisterenavond rond 1:00 had ik geen zin meer om hier aan te beginnen. Ik was net klaar om de tv te calibreren aan de hand van calibratiemateriaal. Ik ken mezelf en ik zou dan net zo lang bezig blijven totdat het opgelost was.
Verder zie ik dat het beeld niet helemaal beeldvullend is. Ik heb zwarte balken boven als ook aan de zijkanten terwijl mijn resolutie 1920x1080 bij 60Hz is. Dit is echter een minder groot probleem dat dat van de muis, dus dat kan even wachten.
Grafische kaart: Saphire ATI 4870X2 (Catalyst 8.12)
Muis: Logitech MX Air
Toetsenbord: Logitech Dinovo Edge
Bekabeling naar de tv: custom DVI-HDMI tussenstuk van ATI zodat ook geluid via dezelfde kabel naar de tv verzonden wordt. Kabel zelf is HDMI 1.3 gecertificeerd.
Mogelijke oplossingen:
- andere HDMI aansluitingen op tv uitproberen
- verschillende tv instellingen uitproberen (postprocessing, LED, 100Hz etc aan/uit zetten)
- aansluiten via DVI ipv DVI-HDMI
- radio frequentie muis/toetsenbord veranderen (ik weet niet of dat gaat)
- alle mogelijke drivers updaten (muis, grafische kaart etc.)
- firmware tv updaten (indien niet nieuwste aanwezig)
- andere muis via draad aansluiten en kijken of het probleem nog steeds aanwezig is
- andere ATI instellingen uitproberen
- Mousepad op het toetsenbord uitproberen of die dezelfde problemen heeft als de MX Air
De HTPC heb ik eerder gehad dan de tv en daarvoor 2 verschillende TFT schermen, een oude(re) Philips LCD, en een standaard breedbeeld tv aangesloten zonder problemen.
Een aantal dingen zijn natuurlijk vlug uit te proberen, maar gisterenavond rond 1:00 had ik geen zin meer om hier aan te beginnen. Ik was net klaar om de tv te calibreren aan de hand van calibratiemateriaal. Ik ken mezelf en ik zou dan net zo lang bezig blijven totdat het opgelost was.
Verder zie ik dat het beeld niet helemaal beeldvullend is. Ik heb zwarte balken boven als ook aan de zijkanten terwijl mijn resolutie 1920x1080 bij 60Hz is. Dit is echter een minder groot probleem dat dat van de muis, dus dat kan even wachten.
[ Voor 2% gewijzigd door Knutselwout op 24-02-2009 10:54 . Reden: toevoegingen ]