Hallo tweakers,
Iemand ervaring met (verschillende) helpdesk pakketten?
Ik doe op het moment een klein onderzoek naar helpdesk pakketten
voor mijn stage omdat daar nog een helpdesk pakket aangeschaft moet worden.
Ik heb van verschillende helpdesk pakketten de demo geprobeerd van o.a. Topdesk, Supportdesk Pro, Smarttrack 3.X, Sysaid.
Mijn selectiecriteria is als volgt:
- Nederlandstalig
- Leverancier moet gevestigd in Nederland zijn.
- Webbased
- Géén lokale installatie
- Gebruikers moeten problemen zelf kunnen aanmelden
- Moet in iedergeval als basis incident en configuration management bevatten.
- ITIL gerelateerd
- Minstens de mogelijkheid tot ondersteunen van 350 gebruikers
- Helpdesk pakket moet redelijke upgrade/uitbouw mogelijkheden bevatten.
- Ondersteuning mogelijk
Door deze selectiecriteria om het zo maar te noemen is de selectie al verkleind naar Topdesk en Supportdesk PRO. De stage begeleider wil echter ook nog graag dat Smarttrack 3.x opgenomen wordt in het onderzoekje "So be it!".
hoe test ik de helpdesk pakketten
- De stage lokatie heeft nu nog alleen behoefte aan incident, (problem) en configuration management.
Ik test in iedergeval hoe het gebruik van die processen is in het helpdesk pakket.
- De gebruiksvriendelijkheid van het pakket, voor de gemiddelde gebruiker. Aanmelden incidenten etc.
- Het gebruik van het ticketsysteem.
- Hoe zijn de koppelingen tussen de verschillende processen en (aanvullende processen).
- Hoe veilig is het programma als wij spreken van fraude plegen met de doorlooptijden incidenten, aanpassen configuraties, wijzigen goedkeuren zonder toestemming, en zo kan ik nog wel een lijst maken.
Ik zal vast nog wel een belangrijk punt zijn vergeten.
Omdat ik zelf al enige ervaringen heb met Topdesk is mijn mening en onderzoek niet helemaal zuiver.
Mijn vraag is heeft iemand van jullie ervaring met één van de 3 helpdesk pakketten Topdesk, Supportdesk Pro en smarttrack 3.x?
Ik zou graag het volgende willen weten:
Hoe is de support?
Ervaringen?
In het geval van Topdesk zou ik het ook leuk vinden om een keer te horen
of zoon topdesk adviseur die je een dag kan huren voor een best aardig bedragje nuttig is of niet?
Met vriendelijke groeten,
Electronische vis
Freddy
Iemand ervaring met (verschillende) helpdesk pakketten?
Ik doe op het moment een klein onderzoek naar helpdesk pakketten
voor mijn stage omdat daar nog een helpdesk pakket aangeschaft moet worden.
Ik heb van verschillende helpdesk pakketten de demo geprobeerd van o.a. Topdesk, Supportdesk Pro, Smarttrack 3.X, Sysaid.
Mijn selectiecriteria is als volgt:
- Nederlandstalig
- Leverancier moet gevestigd in Nederland zijn.
- Webbased
- Géén lokale installatie
- Gebruikers moeten problemen zelf kunnen aanmelden
- Moet in iedergeval als basis incident en configuration management bevatten.
- ITIL gerelateerd
- Minstens de mogelijkheid tot ondersteunen van 350 gebruikers
- Helpdesk pakket moet redelijke upgrade/uitbouw mogelijkheden bevatten.
- Ondersteuning mogelijk
Door deze selectiecriteria om het zo maar te noemen is de selectie al verkleind naar Topdesk en Supportdesk PRO. De stage begeleider wil echter ook nog graag dat Smarttrack 3.x opgenomen wordt in het onderzoekje "So be it!".
hoe test ik de helpdesk pakketten
- De stage lokatie heeft nu nog alleen behoefte aan incident, (problem) en configuration management.
Ik test in iedergeval hoe het gebruik van die processen is in het helpdesk pakket.
- De gebruiksvriendelijkheid van het pakket, voor de gemiddelde gebruiker. Aanmelden incidenten etc.
- Het gebruik van het ticketsysteem.
- Hoe zijn de koppelingen tussen de verschillende processen en (aanvullende processen).
- Hoe veilig is het programma als wij spreken van fraude plegen met de doorlooptijden incidenten, aanpassen configuraties, wijzigen goedkeuren zonder toestemming, en zo kan ik nog wel een lijst maken.
Ik zal vast nog wel een belangrijk punt zijn vergeten.
Omdat ik zelf al enige ervaringen heb met Topdesk is mijn mening en onderzoek niet helemaal zuiver.
Mijn vraag is heeft iemand van jullie ervaring met één van de 3 helpdesk pakketten Topdesk, Supportdesk Pro en smarttrack 3.x?
Ik zou graag het volgende willen weten:
Hoe is de support?
Ervaringen?
In het geval van Topdesk zou ik het ook leuk vinden om een keer te horen
of zoon topdesk adviseur die je een dag kan huren voor een best aardig bedragje nuttig is of niet?
Met vriendelijke groeten,
Electronische vis
Freddy