Heb ik mijn HD vermoord?

Pagina: 1
Acties:

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-02 13:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb veel info opgezocht op internet en kwam tot de conclusie dat je een SATA 2.5" kunt aansluiten op een gewone pc. Ik wou dat doen om back-up te nemen van de hele schijf. Maar toen ik dat gedaan heb, zag ik opeens dat mijn harde schijf niet herkend werd door de BIOS.... Ik dacht da's raar, maar goed, ik terug loskoppelen, en terug in de laptop steken... Maar op dat moment zie ik opeens dat de harde schijf ook niet meer door de laptop herkent wordt!

Dat is wel heel raar, dus nu is mijn vraag: heb ik mijn harde schijf vermoord?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je niet toevallig de stekkers verkeerd om gemonteerd (geforceerd)? Verder zou ik niet weten waarom zo'n schijf zou moeten overlijden van een dergelijke actie...

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:49:
Heb je niet toevallig de stekkers verkeerd om gemonteerd (geforceerd)? Verder zou ik niet weten waarom zo'n schijf zou moeten overlijden van een dergelijke actie...
Nee, de power-stekker en de sata-stekker staken juist, het interessante is dat beide HD's zijn overleden :S (terwijl op verschillende connectors en verschillende power-lines zelfs!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Lijkt me sterk verhaal... Heb je niet de beschikking over een extra pc, desnoods bij een vriend/familielid thuis? Tenzij je met je vingers vrolijk over de printplaten wrijft gaan die schijven niet door zoiets kaduuk.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:57:
Lijkt me sterk verhaal... Heb je niet de beschikking over een extra pc, desnoods bij een vriend/familielid thuis? Tenzij je met je vingers vrolijk over de printplaten wrijft gaan die schijven niet door zoiets kaduuk.
Ik heb zelf nog een gewone pc (waarmee ik dus een backup wou nemen), maar ondertussen wel geen laptop meer :s

Verwijderd

Doe eens alleen stroom op de schijf.

Als deze spinnen gaat is de schijf wel nog in orde. Zoniet, stuk idd en kan je RMA aanvragen mits van toepassing.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:05:
Doe eens alleen stroom op de schijf.

Als deze spinnen gaat is de schijf wel nog in orde. Zoniet, stuk idd en kan je RMA aanvragen mits van toepassing.
Deze schijven zijn zoo stil dat je het niet zal horen.... Ze zijn namelijk maar 4200rpm, zelfs toen ze werkten kon je je oor tegen leggen en je hoorde ze niet :S

Verwijderd

Ik heb hier ook een S-ata 2.5inch en als ik daar power op zet dan hoor ik die hoor :)

Zowiezo zou zo'n schijf heel eventjes moeten vibreren bij powerup.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 12:43
Houdt 'm dan beet als je de stroom erop zet. Dat *VOEL* je zeker wel.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
DiedX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:13:
Houdt 'm dan beet als je de stroom erop zet. Dat *VOEL* je zeker wel.
goed idee, ik heb hem heel goed vastgehouden en ik voelde die wel HEEL zachtjes vibreren bij de pc... Maar de pc herkent hem toch niet! Bij de laptop is dat niet mogelijk wegens de top-zijde dat van onder zit en daarboven zit nog een beschermlaag van een paar milimeter waar niks doorkomt.... (de printplaat kant dus..)

UPDATE:
Heb net naar Toshiba gebeld ze zeggen: doe een recovery :S Yeah, right, precies dat dat zou helpen om mijn BIOS de harde schijf laten herkennen! Werkt dus niet, duh! :+

Ahja, het zal RMA worden (2-3 weken zonder laptop :S)

UPDATE2:
Ondertussen zit de harde schijf in een werkende laptop voor een paar minuten en het is al een beetje warm aan het worden (denk zo'n 25°C), dus dit betekent dat hij nog werkt.... Maar de data niet :s

[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 24-02-2009 11:30 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tja het *zou* kunnen dat je statisch geladen was en de printplaat van de hdd hebt geraakt en die daardoor kapot is gegaan. Komt niet vaak voor maar is ook niet uitgesloten, zeker als je op een hoogpolig tapijt stond terwijl je bezig was.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:31:
Tja het *zou* kunnen dat je statisch geladen was en de printplaat van de hdd hebt geraakt en die daardoor kapot is gegaan. Komt niet vaak voor maar is ook niet uitgesloten, zeker als je op een hoogpolig tapijt stond terwijl je bezig was.
Hmm, ten eerste is de printplaat volledig statisch afgezchermd (met een speciale behuizing rond de HD), en dan ook nog, ik werk altijd met anti-statische armband :) (en nee, ik heb geen tapijt of what ever)...

Ik denk dat ik het gewoon RMA moet sturen, miscshien was het overnacht kapotgegaan? Want ik heb de HD niet getest voor ik hem eruithaalde, gisteren werkte hij nog, maar vandaag, wie weet....
Is al vaker gebeurt dat er in het midden van de nacht vanalles kapot gaat (ja, hier gebeuren rare dingen....)

[ Voor 25% gewijzigd door Dima_2005 op 24-02-2009 12:37 ]

Pagina: 1