Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Nee, de power-stekker en de sata-stekker staken juist, het interessante is dat beide HD's zijn overledenLekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:49:
Heb je niet toevallig de stekkers verkeerd om gemonteerd (geforceerd)? Verder zou ik niet weten waarom zo'n schijf zou moeten overlijden van een dergelijke actie...
Ik heb zelf nog een gewone pc (waarmee ik dus een backup wou nemen), maar ondertussen wel geen laptop meerLekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:57:
Lijkt me sterk verhaal... Heb je niet de beschikking over een extra pc, desnoods bij een vriend/familielid thuis? Tenzij je met je vingers vrolijk over de printplaten wrijft gaan die schijven niet door zoiets kaduuk.
Verwijderd
Als deze spinnen gaat is de schijf wel nog in orde. Zoniet, stuk idd en kan je RMA aanvragen mits van toepassing.
Deze schijven zijn zoo stil dat je het niet zal horen.... Ze zijn namelijk maar 4200rpm, zelfs toen ze werkten kon je je oor tegen leggen en je hoorde ze nietVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:05:
Doe eens alleen stroom op de schijf.
Als deze spinnen gaat is de schijf wel nog in orde. Zoniet, stuk idd en kan je RMA aanvragen mits van toepassing.
Verwijderd
Zowiezo zou zo'n schijf heel eventjes moeten vibreren bij powerup.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
goed idee, ik heb hem heel goed vastgehouden en ik voelde die wel HEEL zachtjes vibreren bij de pc... Maar de pc herkent hem toch niet! Bij de laptop is dat niet mogelijk wegens de top-zijde dat van onder zit en daarboven zit nog een beschermlaag van een paar milimeter waar niks doorkomt.... (de printplaat kant dus..)DiedX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:13:
Houdt 'm dan beet als je de stroom erop zet. Dat *VOEL* je zeker wel.
UPDATE:
Heb net naar Toshiba gebeld ze zeggen: doe een recovery
Ahja, het zal RMA worden (2-3 weken zonder laptop
UPDATE2:
Ondertussen zit de harde schijf in een werkende laptop voor een paar minuten en het is al een beetje warm aan het worden (denk zo'n 25°C), dus dit betekent dat hij nog werkt.... Maar de data niet
[ Voor 30% gewijzigd door Dima_2005 op 24-02-2009 11:30 ]
Hmm, ten eerste is de printplaat volledig statisch afgezchermd (met een speciale behuizing rond de HD), en dan ook nog, ik werk altijd met anti-statische armbandLekkere Kwal schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:31:
Tja het *zou* kunnen dat je statisch geladen was en de printplaat van de hdd hebt geraakt en die daardoor kapot is gegaan. Komt niet vaak voor maar is ook niet uitgesloten, zeker als je op een hoogpolig tapijt stond terwijl je bezig was.
Ik denk dat ik het gewoon RMA moet sturen, miscshien was het overnacht kapotgegaan? Want ik heb de HD niet getest voor ik hem eruithaalde, gisteren werkte hij nog, maar vandaag, wie weet....
Is al vaker gebeurt dat er in het midden van de nacht vanalles kapot gaat (ja, hier gebeuren rare dingen....)
[ Voor 25% gewijzigd door Dima_2005 op 24-02-2009 12:37 ]