Toon posts:

audio in kantine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons in de kantine van de voetbalvereniging heeft de versterker het begeven. Het systeem dat we nu hebben (mp3's van computer naar versterker naar 4x200W boxen) wordt eigenlijk alleen gebruikt voor het afspelen van muziek. De vraag is of we nu een 2-kanaals versterker of een 5.1-versterker moeten aanschaffen. Wie kan advies geven?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 02:31 . Reden: foutje ]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
:? Je geeft zelf aan enkel muziek te draaien, dan heeft een 5.1 receiver compleet geen nut en/of zin. Tenzij je films kijkt in de kantine en de 6 speakers deftig kan plaatsen zie ik totaal geen rede om een receiver te gebruiken. Gewoon een stereo versterker, 9 van de 10 keer heeft deze een A/B keuze en uitgang, en dus aansluiting voor 4 speakers.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Twee kanalen is genoeg, maar als je een 5.1 goedkoper kunt krijgen dan werkt dat ook prima..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:51

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een goedkope PA-versterker halen. Het speelt voornamelijk luid genoeg om de zaal te vullen, terwijl je geen audiofiele toestanden zoekt.

Een voorbeeldje: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13338

Verwijderd

Ik zou voor een mooie 2dehands versterker gaan met A/B keuze. (gewoon 2 kanaals)
Op deze maneir kun je er 4 speakers op aan sluiten. Een receiver heeft meestal niet super veel power om echt lekker muziek te beluisteren, tenzij je budget boven de 500 euro (2dehands) zit.

Op marktplaats staat genoeg van die 2 kanaals versterkers te koop. Wat is jullie budget?

Verwijderd

Topicstarter
Ons budget ligt zo rond de 300 euro.
Bedankt voor de reacties tot zover! _/-\o_

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:31

JT

VETAK y0

Zie the blob, check alleen wel even of je speakers hebt die 4 of 8 ohm weerstand hebben want 2 speakers van 4 ohm op 2 versterkerkanaal gaattie niet leuk vinden...dan krijg je een weerstand van 2 ohm en dat is te laag voor goedkope versterkers.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:50:
Zie the blob, check alleen wel even of je speakers hebt die 4 of 8 ohm weerstand hebben want 2 speakers van 4 ohm op 2 versterkerkanaal gaattie niet leuk vinden...dan krijg je een weerstand van 2 ohm en dat is te laag voor goedkope versterkers.
Als het luidsprekers van 4 Ohm betreft, kan je ze desnoods in serie schakelen, krijg je een veilige 8 ohm impedantie.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:31

JT

VETAK y0

Dat is zo, maar ik weet niet hoe hard het moet; misschien blijft er dan niet veel meer over van het geluid als ze een keertje hard willen draaien ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:25

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kijk eens bij Feedback naar de goedkoopste Behringer versterkers. Voldoende vermogen, behoorlijk stabiel aan laagohmige luidsprekers en goedkoop. Geen topspul maar heel bruikbaar voor zoiets

• Pieter155
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 19:21
Wat voor speakers hangen er op dit moment in de kantine? Als dit iets van JB-systems, MC-crypt of iets dergelijks in die richting is zou ik die 400 Watt met een korrel zout nemen.

Overigens heb je bij New-line.nl erg leuke versterkers van Dap, deze kosten geen fluit en werken perfect!
Zoek maar eens op Dap Palladium, voor EU 209 heb je een nette P-700 versterker welke 2x 350 Watt kan leveren.

Behringer heeft overigens ook nette versterkers (Behringer Europower), deze zijn wel iets duurder als de Daps. Hier krijg je dan wel een erg stabiele versterker voor terug.

De VX400 van JB-systems heb ik geen ervaring mee, maar ik betwijfel of dat apparaat het onder constante vollast gaat volhouden..
Wil je echter een goedkope versterker om herrie mee te maken is het ongetwijfeld een goede keuze ;)

Serie schakelen van luidsprekers ben ik zelf niet zo een voorstander van in een PA installatie.
Je kan dan beter kijken voor bijvoorbeeld 2 versterkers, als de impedantie per speaker 4 ohm is tenminste!

http://link.marktplaats.nl/227972457
2x chesley pro A300

2 mooie versterkers voor weinig geld :)
Pagina: 1