Toon posts:

Geen beeld bij opstarten nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs een nieuwe systeem besteld.

Kreeg om de een of andere reden de sidepanel niet open van de sonata III kast, dus teruggestuurd, zij kregen m wel open, en bij retour ik zelf ook. Heb in de tussentijd dus niet de onderdelen kunnen inbouwen.

Na retour kast geprobeerd om alles te installeren:
.processor op moederbord,
.moederbord in kast
.bedrading van case en processor fan aangesloten
.geheugen/videokaart,hd en dvdrom geïnstalleerd
.overige interne kabels
.casespeaker getest, werkt OK
.aangesloten op monitor.....
.vistadvd in dvdspeler
Geen beeld!

Alle fans(proc/case/videokaart) draaien, dvd rom begint ook te loeien, maar helemaal geen beeld. Vervolgens alles uitgeschakeld, de kabels en videokaart gecontroleerd. Niks mis mee.
Opnieuw aangezet, nog steeds geen beeld.
Weer uitgeschakeld, en dan inschakelen en dan ineens helemaal geen stroom op onderdelen. Case fan draait niet, proc fan draait niet, dvd rom gaat niet aan, alles deaud. Zelfs lampje op moederbord brandt niet.
Opnieuw alles gecontroleerd, kabels los en weer erop gezet. Voeding aangezet, en weer ingeschakeld, nu draaien alleen case fan en dvd rom. Processor fan draait niet, en ook fan van videokaart niet. Weer alles uitgeschakeld, kabels los en weer aangesloten, ingeschakeld en alles draait wel weer. Maar nog steeds geen beeld.
Bij het opstarten gaat alles na 2 seconden uit, en dan weer aan,

Andere monitor, geen resultaat.
Andere geheugenreepjes, geen resultaat.
Andere videokaart, geen resultaat.

Ben nu echt ten einde raad en heb de neiging om alles uit het raam te pleuren aangezien het al weer 2 uur in de nacht is als ik dit bericht schrijf, terwijl ik over pakweg 6 uurtjes al weer wakker moet zijn.

Iemand advies?

(originele) specs:

Antec Sonata III Lifestyle met idem voeding 500W
Intel Q8300
Asus 8800 GTS 320 MB
4 gb Corsair Twin2x2048-6400c4dhx (2 x 2 gb reepjes)
Windows Vista 64 bit

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:13
andere voeding? daarmee kan je weer hoop uitsluiten

How are you doing?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 02:51

Yor

Yor1313#2571

Deze al doorgenomen?

http://yor.minitroopers.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Je hebt al een aantal zaken geprobeerd, maar het is een kwestie van uitsluiten. Verder mis ik in je specs welk moederbord je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Die troubleshooter had ik al doorgenomen, geen soelaas.

Moederbord: Asus P5Q-SE plus

Vanmiddag ga ik er een wat oudere processor op doen, kijken of dat helpt. Dat is een Intel E6850

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 10:30 ]

Verwijderd

ook de 4 pins of tegenwoordig de 8 pins aansluiting aangesloten ??
niet per ongeluk te veel afstandsbusjes geplaatst ??

Verwijderd

Topicstarter
yep alles is aangesloten.

Heb vandaag voor de zekerheid twee andere processors aangesloten, maar nog steeds geen beeld bij opstarten. Alle onderdelen blijven wel draaien in de kast zelf.
Geprobeerde processors
Intel E6850 (3,0 ghz) en Pentium Dual Core 3,0 ghz. Het ligt dus ook niet aan een eventueel verouderde bios.

Een andere voeding heb ik nog niet geprobeerd zoals stfttweaker voorstelde. Heb namelijk geen andere voeding.

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:53

Erw

probeer eens met 1 geheugenbankje?>

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook geprobeerd.

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04-2025
afstands busjes?

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 22:16 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die dingen die je tussen het moederbord en de kast doet om er voor te zorgen dat je moederbord geen contact maakt met de kast. Als je die niet gebruikt krijg je kortsluiting.

Edit: Deze dus.

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2002/09/04/building_your_own_pc/schraube_abstandshalter.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2009 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh die dingen. Die waren al voorgeplaatst in de kast, 4 stuks.

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:43:
oh die dingen. Die waren al voorgeplaatst in de kast, 4 stuks.
Dat is een probleem ,je moederbord word op meer dan 4 plaatsen vastgeschroefd, op elke plek waar een schroefgaatje op je moederbord zit moet je zo'n ding plaatsen en daar het moederbord in vastschroeven

Verwijderd

Topicstarter
Feyenoordfreak schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:09:
[...]

Dat is een probleem ,je moederbord word op meer dan 4 plaatsen vastgeschroefd, op elke plek waar een schroefgaatje op je moederbord zit moet je zo'n ding plaatsen en daar het moederbord in vastschroeven
Vier stuks waren er al ingeschroefd, bij twee openingen(in het midden) niet, die heb ik zelf aangebracht, dus in totaal 6.
De meebestelde processor heb ik trouwens in een andere systeem getest en die doet het perfect. Heb dus de volgende zaken kunnen uitsluiten:

- Videokaart werkt
- Geheugen
- Processor

Het zou dus kunnen liggen aan
- moederbord
- voeding

Zelf denk ik dat het een combinatie van beide is, omdat de voeding soms geen stroom heeft kunnen leveren terwijl alles aangesloten was. Brakke voeding, vervolgens brakke moederbord.

Support van de computerzaak vraagt mij de geheugenreepjes uit het moederbord te halen en op te letten of ik een biep hoor bij opnieuw opstarten. Bij een piep zou het kunnen duiden dat mijn pci-e gleuf defect is.
Maar als er geen geheugen op het moederbord is aangesloten dan hoor je toch sowieso een biep?
Ik ga dat vanavond even proberen.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:29

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je zegt dat je ook ander geheugen geprobeerd hebt, maar wat voor geheugen was dat? Ik heb het vermoeden dat je moederbord te weinig sap aan je geheugen geeft, niet het voltage wat de reepjes willen hebben.

Ik had dat ook met een P5Q, even bij de MM snel een simpel reepje Dane-Elec gehaald wat aan 1.8v wel genoeg had. Daarmee wel het BIOS ingekomen en geheugen voltage verhoogd naar 2.0. De andere modules erin en gaan!

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Had het ook met simpele reepjes geprobeerd, geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Tip van computerzaak opgevolgd;
geheugen eruit gehaald, pc opgestart, geen piep.
Lijkt het nou zo of hebben de P5Q serie moederborden best wel veel last van deze euvel. Als ik een simpele zoekopdracht op tweakers doe, dan lijkt het overgrote deel van vergelijkbare topics te maken te hebben met een P5Q plank.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt toch maar een RMA, heb alles geprobeerd, maar geen verbetering. Balen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de winkel lag het idd aan het moederbord, krijg een nieuwe. Ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord bleek defect te zijn, heb inmiddels een nieuwe gekregen en alles draait alles als een zonnetje.
Pagina: 1