Onlangs een nieuwe systeem besteld.
Kreeg om de een of andere reden de sidepanel niet open van de sonata III kast, dus teruggestuurd, zij kregen m wel open, en bij retour ik zelf ook. Heb in de tussentijd dus niet de onderdelen kunnen inbouwen.
Na retour kast geprobeerd om alles te installeren:
.processor op moederbord,
.moederbord in kast
.bedrading van case en processor fan aangesloten
.geheugen/videokaart,hd en dvdrom geïnstalleerd
.overige interne kabels
.casespeaker getest, werkt OK
.aangesloten op monitor.....
.vistadvd in dvdspeler
Geen beeld!
Alle fans(proc/case/videokaart) draaien, dvd rom begint ook te loeien, maar helemaal geen beeld. Vervolgens alles uitgeschakeld, de kabels en videokaart gecontroleerd. Niks mis mee.
Opnieuw aangezet, nog steeds geen beeld.
Weer uitgeschakeld, en dan inschakelen en dan ineens helemaal geen stroom op onderdelen. Case fan draait niet, proc fan draait niet, dvd rom gaat niet aan, alles deaud. Zelfs lampje op moederbord brandt niet.
Opnieuw alles gecontroleerd, kabels los en weer erop gezet. Voeding aangezet, en weer ingeschakeld, nu draaien alleen case fan en dvd rom. Processor fan draait niet, en ook fan van videokaart niet. Weer alles uitgeschakeld, kabels los en weer aangesloten, ingeschakeld en alles draait wel weer. Maar nog steeds geen beeld.
Bij het opstarten gaat alles na 2 seconden uit, en dan weer aan,
Andere monitor, geen resultaat.
Andere geheugenreepjes, geen resultaat.
Andere videokaart, geen resultaat.
Ben nu echt ten einde raad en heb de neiging om alles uit het raam te pleuren aangezien het al weer 2 uur in de nacht is als ik dit bericht schrijf, terwijl ik over pakweg 6 uurtjes al weer wakker moet zijn.
Iemand advies?
(originele) specs:
Antec Sonata III Lifestyle met idem voeding 500W
Intel Q8300
Asus 8800 GTS 320 MB
4 gb Corsair Twin2x2048-6400c4dhx (2 x 2 gb reepjes)
Windows Vista 64 bit
Kreeg om de een of andere reden de sidepanel niet open van de sonata III kast, dus teruggestuurd, zij kregen m wel open, en bij retour ik zelf ook. Heb in de tussentijd dus niet de onderdelen kunnen inbouwen.
Na retour kast geprobeerd om alles te installeren:
.processor op moederbord,
.moederbord in kast
.bedrading van case en processor fan aangesloten
.geheugen/videokaart,hd en dvdrom geïnstalleerd
.overige interne kabels
.casespeaker getest, werkt OK
.aangesloten op monitor.....
.vistadvd in dvdspeler
Geen beeld!
Alle fans(proc/case/videokaart) draaien, dvd rom begint ook te loeien, maar helemaal geen beeld. Vervolgens alles uitgeschakeld, de kabels en videokaart gecontroleerd. Niks mis mee.
Opnieuw aangezet, nog steeds geen beeld.
Weer uitgeschakeld, en dan inschakelen en dan ineens helemaal geen stroom op onderdelen. Case fan draait niet, proc fan draait niet, dvd rom gaat niet aan, alles deaud. Zelfs lampje op moederbord brandt niet.
Opnieuw alles gecontroleerd, kabels los en weer erop gezet. Voeding aangezet, en weer ingeschakeld, nu draaien alleen case fan en dvd rom. Processor fan draait niet, en ook fan van videokaart niet. Weer alles uitgeschakeld, kabels los en weer aangesloten, ingeschakeld en alles draait wel weer. Maar nog steeds geen beeld.
Bij het opstarten gaat alles na 2 seconden uit, en dan weer aan,
Andere monitor, geen resultaat.
Andere geheugenreepjes, geen resultaat.
Andere videokaart, geen resultaat.
Ben nu echt ten einde raad en heb de neiging om alles uit het raam te pleuren aangezien het al weer 2 uur in de nacht is als ik dit bericht schrijf, terwijl ik over pakweg 6 uurtjes al weer wakker moet zijn.
Iemand advies?
(originele) specs:
Antec Sonata III Lifestyle met idem voeding 500W
Intel Q8300
Asus 8800 GTS 320 MB
4 gb Corsair Twin2x2048-6400c4dhx (2 x 2 gb reepjes)
Windows Vista 64 bit