Toon posts:

Verschil Sharepoint Portal Services 2003 tov 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met deze Microsoftproducten.
Ik niet. Wij overwegen een installatie van Sharepoint op onze SBS2003 server. In theorie zou Sharepoint 2007 daarop kunnen draaien, maar vermoedt dat er minder performantieverlies zal zijn met 2003 versie.

Heb met deze software echter totaal geen ervaring. Wat ik me afvraag is of Sharepoint Portal 2007 echt veel meerwaarde biedt tov Sharepoint Portal 2003. Heeft iemand hier ervaring mee?

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 20:30
Ligt er natuurlijk altijd aan waar je het voor wilt gebruiken, en aan de specs van de server :P

Verwijderd

Topicstarter
Standaardgebruik zeg maar.
Het gaat over max. 12 clients. Bedoeling is vooral dat iedereen beter ziet aan welke projecten gewerkt wordt en er een beter overzicht is van de opgeslagen bestanden op de server.

Qua specs van de server zitten we nu niet zo ver van het maximale wat er uit te halen valt. Voor 2007 zou er meer moeten geïnvesteerd worden, maar de vraag is dan of dat wel de moeite is maw zijn er zoveel belangrijke andere mogelijkheden met 2007.

Het is uiteraard allemaal te vinden op google, maar is niet zo gemakkelijk om er een zicht op te krijgen wat het verschil in de praktijk is zonder dit produkt echt in realiteit gebruikt te hebben.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 11:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:24:
Heeft iemand ervaring met deze Microsoftproducten.
Ik niet. Wij overwegen een installatie van Sharepoint op onze SBS2003 server. In theorie zou Sharepoint 2007 daarop kunnen draaien, maar vermoedt dat er minder performantieverlies zal zijn met 2003 versie.

Heb met deze software echter totaal geen ervaring. Wat ik me afvraag is of Sharepoint Portal 2007 echt veel meerwaarde biedt tov Sharepoint Portal 2003. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen twijfel mogelijk. Meteen met 2007 beginnen. Zie hier voor details: http://www.microsoft.com/sharepoint/default.mspx

Waarom maak je je druk om performance? (2007 is sneller btw). Lastig terug te halen wat er anders is ten opzichte van 2003 (das ook al weer 6 jaar oud!), wat is nieuw of verbeterd:
  • Wikis
  • Blogs
  • Project Tasks
  • Issue tracking
  • Mobile device support
  • Integratie met Access 2007, Excel 2007 etc
  • Search (geen SQL Fulltext meer maar SharePoint search, veel beter)
  • Rss feeds
  • Security (item level)
  • UI, dit is echt een verbetering (alleen acties en links naar dingen die je mag, was met 2003 niet)
  • Support voor .NET 2.0
  • Veld types
  • Content types
  • Folders in lijsten
  • Folder metadata
  • List indexing
  • Cross-List queries
  • Property Bags
  • Web services
  • event receivers
  • Workflow
  • etc etc
Best veel eigenlijk. zie hier voor een overzicht in excel:http://cid-e5cd42098eed7323.skydrive.live.com/self.aspx/SharePoint%202007/SharePointProductsComparison.xls
(kan de link naar de MS site versie niet meer vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Hey thx voor het snelle en nuttige antwoord! Maar 2007 zal toch veel meer RAM-geheugen en processorkracht opeisen, of vergis ik me hierin?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ga alleen wel goed uitzoeken of je SPS2007 wel op SBS2003 kan installeren, want de kans is groot dat je bij het klikklik installeren je hele SBS Companyweb en Remote Web Workplace om zeep helpt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sharepoint Server en Exchange mogen toch niet op een enkele server?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1