Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22
Wanneer de batterijen van een e-dentifier1 op waren kreeg iedereen altijd een nieuwe, volle, e-dentifier van de ABN.Op dit moment is de e-dentifier 2 ingevoerd, en wanneer de e-dentifier 1 op is moet de klant 14,95 betalen voor een nieuwe e-dentifier 2. Dit vond ik niet terecht dus ik ging zoeken naar een oplossing om de e-dentifier 1 nieuwe leven in te blazen.

Deze is redelijk makkelijk open te maken en de batterijen zijn zo te vervangen. (2x een "coin" lithium 3V batterij). Echter had ik geen zin om iedere paar maanden voor een paar euro nieuwe batterijen te kopen dus ben ik op zoek gegaan naar een structurele oplossing.

De twee batterijen leveren 6 Volt en rond de 500 Ma. Dit komt redelijke overeen met de stroom specificaties van usb aansluiting dus ik heb de 5V draad(Rood) op de plus gesoldeerd en de GND (Zwarte kabel) op de min.

Dit werkt!

Bij mij werkte het alleen met een powered usb hub, maar ik heb nu een e-dentifier 1 die op usb stroom werkt en dus nooit op zal gaan. De andere bewaar ik voor vakanties e.d en daarvan kan ik natuurlijk de batterijen altijd verwisselen.

Met een beetje handigheid kan iedereen dit maken en spaart daarmee 14.95 uit voor iets wat je normaal natuurlijk gratis van een bank hoort te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

antoonxxx schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:12:
Deze is redelijk makkelijk open te maken en de batterijen zijn zo te vervangen. (2x een "coin" lithium 3V batterij). Echter had ik geen zin om iedere paar maanden voor een paar euro nieuwe batterijen te kopen dus ben ik op zoek gegaan naar een structurele oplossing.
Met een beetje fatsoenlijk merk doet je 2 jaar mee! (Varta/Duracell)

wel leuke [MOD] opzich. leuker zou zijn dat je m uit kon lezen(sourcecode?) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
leuk geprobeerd, maar dat zal een fijne hard-wired asic zijn.

afgezien daarvan, de e-dentifiers zijn uitwisselbaar, daar is niks geheims aan. het geheim zit m in je pas, in de chip. die doet vzviw alle code's geven, je e-dentifier is slechts een soort van toetsenbord + monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:22
marcel-o schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:17:
[...]

Met een beetje fatsoenlijk merk doet je 2 jaar mee! (Varta/Duracell)

wel leuke [MOD] opzich. leuker zou zijn dat je m uit kon lezen(sourcecode?) :P
Dat is zeker waar, maar ik denk dat veel mensen wel ergens een ongebruikt stuk usb-kabel hebben liggen, en dit is even snel te doen als naar de winkel lopen en goede batterijen kopen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

iceheart schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:25:

afgezien daarvan, de e-dentifiers zijn uitwisselbaar, daar is niks geheims aan. het geheim zit m in je pas, in de chip. die doet vzviw alle code's geven, je e-dentifier is slechts een soort van toetsenbord + monitor :)
+ 'n een of andere vergelijking. de vergelijking lijkt mij juist interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh.. mijn identifier 1 gaat al 7 jaar mee op hetzelfde setje batterijen, maar hij is hardware matig echt zo versleten als wat (en hangt van de ducktape aan elkaar)
daarom heb ik zelf nu n identifier 2 (want de identifier 1 is op ja) en ik moet zeggen, zolang je op xp 32 bits werkt is het echt ideaal, je hoeft niet meer telkens die codes van het scherm over te tikken..
dat dr geen support is voor xp x64 vind ik wel slecht :/ mja, je kan het ding ook zonder kabel en drivers gebruiken zoals de identifier 1 (met extra features)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
mijn batterijen zijn ook op...

ik vroeg mij af om welke 3V batterijtjes het gaat. Ik kan hem nu nog nog gebruiken dus haal liever eerste nieuwe voordat ik hem opensloop. Er zijn verschillende types/maten CR2025, CR2032, etc

dan kan ik nieuwe bestellen op dealextreme.com

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Staat op de batterijtjes - dus openmaken, kijken en bestellen :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:16
iceheart schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:25:

In dat kastje zit toch een bepaald algoritme dat de code calculeert op basis van datum, systeemtijd, pasnummer, pincode en wat andere pas-specifieke gegevens? Dat is tenminste bij de random-reader van Rabobank wel zo.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:24

Sick Nick

Drop the top!

Vrij schandalig dat ze zo geld proberen op te halen ja door geld te rekenen voor een nieuw kastje. Dat hoort gewoon onderdeel te zijn van je rekening-pakket, bij de rabo kan ik ook gewoon langs een random kantoor gaan en hem omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:20
Vroeger kon je aangeven op de site dat je e.dentifier stuk was, dan kreeg je gratis een nieuwe :+ Op die manier heb ik een stuk of 2 extra van die dingen bemachtigd. Een keer was ik er een kwijt... dus maar weer een besteld... bleek later dat ik niet goed gezocht had. En 1 keer was de batterij echt leeg :)

Maargoed, ik kan nog wel ff vooruit :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
BackSlash schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:22:
Vroeger kon je aangeven op de site dat je e.dentifier stuk was, dan kreeg je gratis een nieuwe :+ Op die manier heb ik een stuk of 2 extra van die dingen bemachtigd. Een keer was ik er een kwijt... dus maar weer een besteld... bleek later dat ik niet goed gezocht had. En 1 keer was de batterij echt leeg :)

Maargoed, ik kan nog wel ff vooruit :)
Inderdaad doen ze het omdat mensen 'vroeger' tig van die dingen in huis hadden en er toch maar één gebruikten. Overigens maken ze er, volgens hen, geen winst op.

Trouwens een anekdote. Ik heb momenteel drie E-dentifiers2... De eerste twee zijn een 'foutje' van de ABN (één opgehaald bij het kantoor en ze stuurden er nog eentje per post), de ander had ABN naar het verkeerde adres gestuurd, maar dat corrigeerde de postbode. Zat laatst nog te denken of ik ze terug zou sturen, maar alleen als ik er 15 euro per stuk voor krijg en die kans acht ik vrij klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:20
Ik zou ze gewoon bewaren voor als eentje het begeeft. Ik vind het wel handig om er meerdere te hebben, heb er eentje boven bij de pc, beneden bij de laptop en eentje in mn werktas zodat ik vanaf werk ook kan telebankieren :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TeKnoID schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:39:
mijn batterijen zijn ook op...

ik vroeg mij af om welke 3V batterijtjes het gaat. Ik kan hem nu nog nog gebruiken dus haal liever eerste nieuwe voordat ik hem opensloop. Er zijn verschillende types/maten CR2025, CR2032, etc

dan kan ik nieuwe bestellen op dealextreme.com

bedankt
Ik gok cr 2032, meest voorkomend in zulk soort apparaatjes. Rond de 3v wat de TS ook aangeeft en "coin" formaat.
PS, dat ze er geen winst op maken is uiteraard onzin. Zo'n ding kost bijv. 100.000€ om te ontwikkelen, en materiaalkosten per stuk zijn 10€(fictieve getallen enzo ;) ). Dan rekenen ze nu 15€ om de ontwikkelkosten terug te verdienen, maar als ze dat terugverdiend hebben na 20.000 units zullen ze hem echt niet opeens 10€ laten kosten
Pagina: 1