Toon posts:

Geen draadloos netwerk na installatie netwerk via kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Op mijn Fujitsu-Siemens Amilo LI 1718 had ik een prima werkende draadloze verbinding met internet, onder Vista. Hier in huis is een router die zowel draadloos internet als internet via een netwerkkabel ondersteunt. Toen ik op mijn laptop de verbinding met internet via een netwerkkabel geconfigureerd en werkend had, hield draadloos internet op te functioneren. Het knopje boven het toetsenbord waarmee de "voorziening voor draadloos netwerkverkeer" ingeschakeld dient te worden, levert geen enkel resultaat meer (ongeacht of er een internetverbinding via de kabel is). Alles wat het "Netwerkcentrum" aan mogelijkheden biedt, helpt mij niet het probleem op te lossen. De adapter voor draadloos internet wordt gerapporteerd goed te werken en de driver is up-to-date. Alles wat ik aangaande netwerkerverbindingen en draadloze newerkverbindingen in het bijzonder in de software van vista kan vinden helpt mij niet verder. Ik heb hier in het forum zoveel mogelijk rondgelezen over soortgelijke problemen en vanalles uitgeprobeerd, zoals het installeren van een andere (xp-driver), maar niets helpt. Als ik direkt na opstarten op het 'draadloos netwerkknopje' druk lijkt de computer wel iets te gaan laden, dus het knopje lijkt niet fysiek kapot. Ik kan van alles gaan vertellen over wat ik al heb gedaan (geen exotische dingen, maar volgens mij wel alles wat binnen de 'schil' van Vista voor de hand ligt) of wat alle netwerkapparatuur is die hier verder is of wat mijn instellingen precies zijn, maar ik heb geen idee wat er echt relevant zou kunnen zijn om dit probleem op te lossen. Het punt is vooral dat eerder draadloos internet perfect werkte, als enige verandering ik nu ook een verbinding via een kabel heb geconfigureerd en er nu geen draadloze verbinding meer tot stand komt (draadloze netwerken worden in het geheel niet meer gevonden). Ik hoop dat iemand een vermoeden heeft wat er aan de hand kan zijn, welke instelling(en) ik bijvoorbeeld verkeerd zou kunnen hebben staan om beide te laten werken.

Alvast hartelijk dank.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan van alles gaan vertellen over wat ik al heb gedaan (geen exotische dingen, maar volgens mij wel alles wat binnen de 'schil' van Vista voor de hand ligt) of wat alle netwerkapparatuur is die hier verder is of wat mijn instellingen precies zijn, maar ik heb geen idee wat er echt relevant zou kunnen zijn om dit probleem op te lossen.
Begin eens met even heel helder te noemen:

Welke ethernet NIC heb je, en welke driverversie gebruik je?
Welke WiFi NIC heb je, en welke driverversie gebruik je?

Gebruik je Wireless Zero Config of een proprietary programma van je WiFi NIC om netwerken te zoeken (en indien gevonden om te verbinden)?

Wat is de status van je WiFi NIC bij de Netwerken overzicht in het configuratiescherm?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Reset de router naar fabriekinstellingen en configureer de router opnieuw.
En wat heb je allemaal gewijzigd???

Verwijderd

Topicstarter
ethernet NIC: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
driverversie: van Microsoft, versie 5.640.630.2006
Welke WiFi NIC: Atheros AR5007 Wireless Ethernet Adapter
heb je, en welke driverversie: van Atheros, versie 7.6.1.194

Verder draai ik ook Cisco Sysytems VPN Adapter, met driverversie 5.0.0.1. Dit draait goed, maar voor de volledigheid meld ik het er maar bij.

Gebruik je Wireless Zero Config of een proprietary programma van je WiFi NIC om netwerken te zoeken (en indien gevonden om te verbinden)?
Ik denk zero config. Ik gebruik alleen het standaardnetwerkcentrum en heb geen bijkomende dingen geïnstalleerd volgens mij, buiten een update voor de driver (op de "drivers en utilities"-cd die er bij de laptop kwam staan nog wel allerlei drivers (voor wan, wlan, modem en lan, maar ik weet niet of een daarvan een poging waard is).

Wat is de status van je WiFi NIC bij de Netwerken overzicht in het configuratiescherm?
In het configuratiescherm, onder apparaatbeheer staat in de eigenschappen van mijn Atheros WIFI NIC dat deze correct werkt.

Op het moment worden er dus geen netwerken gevonden, terwijl er gemeld wordt dat de Wifi NIC het goed doet. 'De computer' vindt dus dat er niets mis is met de NIC en meld ook dat ik de verbinding met het knopje boven het toetsenbord aan moet zetten, alleen levert dat niets op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Verder draai ik ook Cisco Sysytems VPN Adapter, met driverversie 5.0.0.1. Dit draait goed, maar voor de volledigheid meld ik het er maar bij.

[...]
Goed dat je het meldt. VPN clients graven zich diep in in je netwerkconfig en kunnen makkelijk dit gedrag tonen. Ik zou het iig voorlopig als hoofdverdachte aanwijzen.

Allicht is er in de VPN adapter config een verwijzing naar een NIC te vinden die bijgesteld kan worden...

Oslik blyat! Oslik!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Doet mijn hp laptop ook, zodra ik een utp kabel in mn nic druk dan schakelt ie automatisch wireless uit.
Trek je utp kabel er eens uit zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal VPN eens onder loep nemen.
De kabel eruit trekken was een van de eerste dingen die ik probeerde, maar levert geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik in apparaatbeheer (of elders) bij de informatie over de VPN adapter niets vinden over een NIC.
Pagina: 1