Toon posts:

draadloos netwerk versterken, lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
he allemaal,

ik heb het netwerk precies zo opgebouwd als in de how-to en het netwerk is er en werkt alleen ik kom niet op het internet via het netwerk!:S

ik heb beneden in de meterkast een speedtouch router (ook draadloos) maar die haalt het dus niet naar de zolder kamer en daar heb ik het netwerk opgebouwd met een Belkin router..

wat doe ik fout? :S
ik zit trouwens bij planet internet.

Greetz

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Weet ik het wat je fout doet?Misschien moet je wat meer info geven.Hoe je alles hebt ingesteld,enz. enz.

[ Voor 4% gewijzigd door vincedd op 24-02-2009 17:16 ]

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik snap niet zo goed wat je precies hebt gedaan.

Je hebt het over signaal versterken en daardoor lijkt het me dat je boven een Belkin Router hebt neergezet die je als repeater wilt gebruiken, maar dat gaat dan natuurlijk niet werken. Als de SpeedTouch het niet naar boven redt, gaat hij ook geen contact kunnen krijgen met de repeater.

Als je gewoon een ethernet kabel hebt getrokken vanaf de SpeedTouch naar boven, dan moet je er even op letten, heb je het ding a) aangesloten op een LAN-poort, b) die Belkin wel een nieuw IP-adres gegeven?
(Overigens, voor troubleshooting zou ik er op letten dat je het ding een andere netwerknaam en wachtwoord geeft dan je 'beneden'netwerk).

[ Voor 12% gewijzigd door Keypunchie op 25-02-2009 17:52 ]