SONY HT-IS100 met S-AIR eindelijk goed draadloos geluid?!

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Bonjour,

Daar was ik weer, heb mijn zoektocht naar een draadloze surround oplossing nog niet opgegeven!!! Na een tijdje rondspeuren kom ik nu uit bij Sony die met S-AIR voor mijn gevoel een leuke oplossing hiervoor hebben.

Nu vond ik de Sony HT-IS100 een nieuwe set van Sony en voor 799 euros! Puik werk in een huis waar ik geen ruimte heb voor oversize speakers etc. 8)

Bonus van deze machine die naast wireless surround is dat deze ook LPCM ondersteund!! Sony hebben jullie nu eindelijk iets wat jullie PS3 helemaal ondersteund? En draadloos? Eindelijk? _/-\o_

Maar wat lees moet ik ook nog een draadloze add-on kopen van 169 euro's :'(

Genoeg andere leuke sets met draadloos surround maar zonder LCPM..... Aaaaah SONY waarom komen jullie niet eens over de brug met een alles in 1 pakket met draadloos en LPCM een normale prijs en alles erop en er aan!!!! 8)7

Sorry dat moest ik even van me af schrijven!! Iemand nog andere suggesties haha?

• marketeer
Handig overzicht met alle SONY systemen op een rijtje.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 15:15
Ziet er in elk geval niet slecht uit, lijkt mij een goeie om de beruchte WAF van mijn hometheater plannen serieus te verhogen. Maar natuurlijk, de vraag: is it any good? Zeker omdat Sony mij niet al te veel vertrouwen inboezemt, en de rest van de set mij zéér Bose achtig aandoet.

Heb nog niet echt reviews kunnen vinden. Ik blijf zoeken, maar voor de rest schaar ik mij achter je interesse.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• marketeer
Hey Dexter,

Zit op het randje om hem ook daadwerkelijk aan te schaffen :-)

Heb gister 42 pagina's van een IS100 thread op avforums doorgelezen haha

En moet zeggen men is oprecht enthiusiast. Uiteraard is een kleine min voor de midrange geluiden (het blijven golfballen) maar de sub schijnt zijn werk aardig goed te doen. En goed als je het puur als surround set gebruikt zeg maar.

Hier is een goede review te vinden op Good Gear Guide

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
marketeer schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:57:
maar de sub schijnt zijn werk aardig goed te doen.
What's not:
Poor bass and mid-range

"the system is let down by bloated, muddy sounding mid-range and bass from the subwoofer."

;)

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2009 17:22 ]

Nickname does not reflect reality

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Het mag niet eens een subwoofer heten, want er zit ook een midbass driver in hetzelfde kastje als ik de specs goed gelezen heb. Ook zegt de handleiding min of meer dat de sub op een bepaalde plek moet staan, omdat het dan het beste klinkt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• marketeer
Brad Pitt schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:21:
[...]

What's not:
Poor bass and mid-range

"the system is let down by bloated, muddy sounding mid-range and bass from the subwoofer."

;)
Hehe I know I know, maar ja ik wil draadloos een puik setje hebben en design weegt voor mij iets meer dan een super high end installatie.

Forget listening to classical music or anything with complex mid-range notes, but for movies and surround sound audio the HTIS100 is a decent option. ;)

Ik hoop vrijdag te kunnen luisteren naar het setje en dan te bepalen of ik m meeneem of niet. Ik hou jullie op de hoogte

• marketeer
Nog een paar korte reviews

Stuff TV
Electronics
Smartson

Hier nog een gebruikers mini reactie met foto's

[ Voor 13% gewijzigd door marketeer op 25-02-2009 11:45 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:25

GaMeOvEr

Is een hork.

Kan nooit goed geluid uit komen met die prutspeakertjes.

Aannames zijn fataal.

• Brad Pitt
GaMeOvEr schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 23:27:
Kan nooit goed geluid uit komen met die prutspeakertjes.
De tekst onder je naam is niet geheel random gekozen hè?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, maar dat maakt mijn uitspraak niet minder correct. ;)

Die behuizingen zijn net groot genoeg voor een tweetertje, wat betekend dat er never nooit fatsoenlijke midrange (stemmen) uit kan komen, en dat die kast die sony waarschijnlijk een subwoofer noemt, zo belachelijk hoog in het spectrum door moet spelen, dat je het ding overal kunt plaatsen (en dan bedoel ik niet neerzetten, maar horen dat er stemmen uit komen ipv uit de speakers wat de bedoeling is) en dus je eigenlijk 5 tweeters in je kamer hangt en alles wat midrange is, door die box geproduceerd moet worden.

Maar goed, als goed geluid minder boeiend is dan het feit of je de speakers wel of niet (amper) ziet en draadjes lastig zijn, is dit misschien een aardige oplossing. Maar aangezien de TS begint met "eindelijk goed draadloos geluid" is het antwoord hierop dus "nee".

[ Voor 108% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-02-2009 10:14 ]

Aannames zijn fataal.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
Mijn ouders hebben de Sony DAV-IS10. Het home cinema systeem met dezelfde kleine luidsprekers en sub incl. versterker. Ik moet zeggen dat het zeer goed geluid leverd. De kleine boxjes geven echt meer geluid dan je zou denken! Je moet het hebben beluisterd om het te geloven. De opmerking over de bass is gedeeltelijk waar. Je zult geen bioscoop geluid ervaren qua bass, maar ik denk dat het voor veel mensen/kamers voldoende bass levert voor een trilling door de vloer. Ik heb onlangs een test dvd meegenomen naar mijn ouders en de bass op max gezet om dit te testen. Voor mij voldoet de bass in ieder geval wel aangezien ik links en rechts buren heb en het geluid/bass toch nooit superhard kan zetten.

Omdat ik zelf een PS3 heb, keek ik ook naar de Sony HT-IS100. Ook heb ik vele forums bezocht over informatie over deze set. Helaas las ik in recente berichten dat iemand problemen had met het draadloze gedeelte. Hij gaf nl alleen 2.1 signaal. Toen hij alles bedrade was het probleem opgelost. Dus ik twijfel nu erg over de goede werking van de S-AIR ontvanger...

Ik zie deze set als een goed alternatief voor grote boxen en losse receivers als je geen ruimte hebt. Daarnaast heeft de set een hoge design factor. Als je wel de ruimte hebt zijn zuilluidsprekers + losse receiver natuurlijk beter.

ps. de set kan je krijgen voor 630,- bij een bekende webshop! Even goed zoeken op internet dus!
pps. de nieuwe Sony DAV-IS50 home cinema set wordt wel geleverd met de draadloze ontvanger. Alleen heb je dan een cd/dvd erbij en minder aansluitingen. Die kost trouwens 530,-.

[ Voor 45% gewijzigd door bsmpower op 25-02-2009 10:27 ]

• marketeer
bsmpower schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:08:
Mijn ouders hebben de Sony DAV-IS10. Het home cinema systeem met dezelfde kleine luidsprekers en sub incl. versterker. Ik moet zeggen dat het zeer goed geluid leverd. De kleine boxjes geven echt meer geluid dan je zou denken! .......
@BSMPower
Thnx voor je uitgebreide reactie hier hebben we wat aan!! Zelf ben ik nog geen problemen met draadloos tegengekomen. Geen geluid is naar mijn gevoel niet goed aangesloten. Ik lees inderdaad ook op avforums dat je het moet horen om te geloven dat er gewoon goed geluid uit komt voor een huiskamer. Ik woon zelf in een flatje met links onder en rechts bewoners. Dus aan complete torens heb ik ook niks.

Jouw mening is dat je dus tijdens een filmpje prima kan beuken binnen de grensen van een appartement?

Nieuwe vraag:
Zou je dus eigenlijk uiteindelijk ook andere speakers eraan kunnen hangen om de mid-tones dus wel op te krikken? Hoe kan ik dat goed checken? Manual pagina 67?

Hier nog een gebruikers reviewtje met foto's.
Dit is ook grappig, dezelfde set met 7 speakers? Zou dit toch betekenen 7.1- met 2 wireless setjes?

• DexterBelgium
Thanks BSMPower, toffe review en goeie tips.

Vraagje: wat zou ik als "downsides" zien aan de IS-50 die je vermeldt, gelet op het feit dat ik geen buttload ingangen nodig heb (voorziene apparaten: DigiTV box (HDMI), Wii (component), Mediaplayer (wsl HDMI), PC (coax). Ik kan nergens een pic van de achterkant van de IS-50 vinden.

Voor de rest lijkt mij die IS-50 een win op alle vlakken (heb wel nog een dvd, maar dit zou toch beter zijn).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• bsmpower
Ik weet niet of je andere boxen kunt aansluiten. De aansluiting van de boxen gaat via een soort UTP stekker. Dus niet een draadje die je vastschroeft aan de achterkant!

Over je vraag voor een 7.1 opstelling. Ik begreep dat dit mogelijk is maar dan moet je wel 2x een S-AIR ontvanger hebben. Je hebt niet 7 ingangen in de versterker/sub.

Qua geluid blijft het persoonlijk. Ik denk dat het geluid/bass voor veel mensen voldoende is voor films/muziek.
Ik wil binnenkort nog even een cd van de Prodigy meenemen om de bass nogmaals te testen. En ik vraag me ook af of het geluid van een Blu-Ray een nog betere bass geeft. Dit kan ik alleen niet testen omdat mijn ouders geen Blu-Ray speler hebben.

Zoals ik al zei twijfel ik erg over deze set of een losse versterker + boxen. Op dit moment heb ik er geen ruimte voor maar ik wil over een jaar verhuizen en misschien heb ik dan meer ruimte...

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Ik heb een dergelijk setje laatst bij audio/video/hifi in nijmegen zien hangen en ook even staan luisteren. En het klonk nog best aardig. Nu heb ik niet uitgebreid uren staan luisteren dus mijn oordeel is ook niet volledig onderbouwd. Maar voor zo'n formaat speaker was het niet verkeerd.
Dat wil niet zeggen dat ik de set zelf zou willen hebben, ben zeer tevreden met men fullsize boekenplank speakers.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 10:07:
Nee, maar dat maakt mijn uitspraak niet minder correct. ;)
Na jaren mijn oren te hebben verpest met dergelijke speakers kan ik dit enkel beamen.

Nu heb ik fijne monitor audio zuilen icm een leuke subwoofer (er komt een andere voor wat meer lagere punch) en dat is een wereld van verschil als je echt je tijd neemt om te luisteren.

Het is maar net wat je persoonlijk niveau van aanvaardbaarheid is

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 25-02-2009 12:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DexterBelgium
Mijzelf wat verdiept in de geintegreerde set (de DAV-IS50) en deze AVForum thread gevonden. De connectivity op dat ding is blijkbaar nogal verschrikkelijk: één extra optical en één coax voor digitaal en één anologe (2 channel) input. Mmm, da's minder, daar ga ik er zelfs met mijn beperkte benodigdheden wsl niet mee komen.

Dan maar wat verder nadenken.

BTW: guys: degenen die zeggen dat grote speakers altijd betere sound hebben, groot gelijk waarschijnlijk, maar (zeker zonder dat jullie zelf ervaring hebben met deze set) voor mij is dat absoluut irrelevant. Een grote set passeert de WAF test niet en is dus volledig onplaatsbaar voor mij. Punt. Er is geen enkel argument dat daar wat aan verandert.

• marketeer
Chevy454 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:22:
[...]

Na jaren mijn oren te hebben verpest met dergelijke speakers kan ik dit enkel beamen.

Nu heb ik fijne monitor audio zuilen icm een leuke subwoofer (er komt een andere voor wat meer lagere punch) en dat is een wereld van verschil als je echt je tijd neemt om te luisteren.

Het is maar net wat je persoonlijk niveau van aanvaardbaarheid is
Dus stel ik zou de draadjes afknippen en er andere speakers aan hangen. Beter geluid?
Voor mij is het ook puur inrichting. Ik heb geen ruimte voor massive units.En ik heb geen zin om 30 meter kabel door mijn huisje te trekken.

• bsmpower
marketeer schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:43:
[...]

Dus stel ik zou de draadjes afknippen en er andere speakers aan hangen. Beter geluid?
Voor mij is het ook puur inrichting. Ik heb geen ruimte voor massive units.En ik heb geen zin om 30 meter kabel door mijn huisje te trekken.
Het gaat om het totale plaatje denk ik. De Sony mini boxjes zijn afgestemd op de receiver/subwoofer. En natuurlijk is er altijd wat beters. Je hebt versterkers van 100,- tot 1000-den euro's. Zelfde geldt voor luidsprekers. Ik heb ook het liefst B&W 800D luidsprekers met een Pioneer SC-LX81 receiver. Maar dan betaal je er 22000,- voor en ik heb er de ruimte niet voor.

Je moet gewoon kijken wat het beste bij je past. De Sony HT-IS100 set geeft goed geluid en neemt erg weinig plaats is. Als je de ruimte en geld hebt kan je misschien beter gaan voor boekenplank/staande luidsprekers met een aparte receiver en sub. Daarbij vind ik de draadloze luidspreker mogelijkheid van de HT-IS100 set wel erg interessant (als het goed werkt)!

Hopelijk komen er (meer) reviews over de set en de draadloze verbinding. Als dit goed werkt haal ik denk ik deze set ook. Als het niet goed werkt dan haal ik misschien een losse receiver en boxen. Het voordeel daar van is ook dat je iets meer toekomst proof bent, als je ooit andere boxen wilt aansluiten bv.

[ Voor 12% gewijzigd door bsmpower op 25-02-2009 13:45 ]

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:12:
[...]

De tekst onder je naam is niet geheel random gekozen hè?
Zie de discussie in dit topic: Bose - kunnen wij het beter?

• Brad Pitt
Alwaar men WAY grotere speakers gaat maken dan dit, én groter dan de kleinste Bose speakertjes zelf. Whoopdeedoo wat een vergelijking! Maak het dan maximaal even groot en bewijs dat het zooo makkelijk zooo veel beter kan. Maar goed, men denkt daar anders over.

Als mensen dit formaat ideaal vinden én het geluid acceptabel is het toch prima? Ik zou zo'n setje ook niet willen hebben, maar dan nog. Ieder zijn ding, ieder zijn smaak, ieder zijn budget.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik zeg ook niet dat iemand dit niet zou moeten kopen, idem dito bose. Ik ga in op het feit of er "goed" geluid uit kan komen, en daarop antwoord ik dat dit niet kan.

Dat het geluid wat geproduceerd wordt voor iemand alsnog "goed genoeg" kan zijn, staat daar los van, maar echt goed geluid kan het nooit zijn. :) (Wegens de fysieke beperkingen van de behuizinkjes.)

Er zijn tenslotte ook plenty mensen die de hele dag naar een wekkerradio op hun bureau luisteren, dus voor hun zal het geluid van dit setje vast wel goed genoeg zijn. Je moet alleen niet de illusie hebben dat er echt goed geluid uit komt. :)

(En met echt goed bedoel ik niet speakers van minimaal 500 euro p/st goed, maar gewoon een beetje fatsoenlijk geluid wat het hele spectrum van stemmen tot hoge tonen en een beetje laag afdekt, wat je al uit speakers van 100,- p/st kunt krijgen.)

Overigens denk ik dat Koeitje juist die link post om duidelijk te maken dat er nog heel wat komt kijken om fatsoenlijk geluid uit kleine speakertjes komt kijken, en dat je met erg klein gewoon snel in de problemen komt om er daadwerkelijk goed geluid uit te laten komen, niet zozeer om dit setje af te zeiken, maar om aan te geven dat het gewoon niet mogelijk is om uit zulke kleine units fatsoenlijk geluid te laten komen. :)

/edit

Ja dus, goed geïnterpreteerd. :P

[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-02-2009 15:31 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:22:
[...]

Alwaar men WAY grotere speakers gaat maken dan dit, én groter dan de kleinste Bose speakertjes zelf. Whoopdeedoo wat een vergelijking! Maak het dan maximaal even groot en bewijs dat het zooo makkelijk zooo veel beter kan. Maar goed, men denkt daar anders over.

Als mensen dit formaat ideaal vinden én het geluid acceptabel is het toch prima? Ik zou zo'n setje ook niet willen hebben, maar dan nog. Ieder zijn ding, ieder zijn smaak, ieder zijn budget.
Als je de moeite zou hebben gedaan om het topic ook daadwerkelijk even door te lezen had je gezien dat het ongeloofelijk moeilijk is redelijk geluid te krijgen uit kleine luidsprekers (feit, vast te stellen met metingen). Dus de vraag in de titel van dit topic kunnen we gewoon met "nee" beantwoorden.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:28:
[...]
Dus de vraag in de titel van dit topic kunnen we gewoon met "nee" beantwoorden.
Nou, mooi, slotje er op en klaar! ;)

• bsmpower
@GaMeOvEr

Ik denk niet dat je de set al eens hebt beluisterd. Het geluid is vele malen beter dan dat je zou denken als je naar de afmetingen kijkt! Helaas basseer je je mening alleen op plaatjes van internet terwijl je luidsprekers uiteraard moet horen voordat je er iets over kan zeggen... Ik weet bijna zeker dat je een andere mening hebt als je ze hebt beluisterd! Het is erg jammer dat deze set bijna nergens staat opgesteld anders weet ik zeker dat veel mensen de set zullen kopen...

Je betaald ook 630,- voor zo'n set dus dan mag je ook meer verwachten dan het geluid van een wekkeradio (bij wijze van).

[ Voor 13% gewijzigd door bsmpower op 25-02-2009 15:45 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Maar ik hoef de set ook helemaal niet te beluisteren om te weten dat het geluid naar mijn maatstaven niet "goed" zal zijn, omdat ik al plenty van dat soort setjes heb beluisterd en mijn technische achtergrond goed genoeg is om te weten dat dusdanige miniscule speakertjes stomweg geen middengebied kunnen produceren (de conusoppervlakte past er stomweg niet in die je nodig hebt om een -beetje- middengebied te produceren, zoals een 10cm driver) en dat dus de "subwoofer" zeker tot een hertz of 150 zal moeten spelen, wat al veel te hoog is (sub moet ophouden bij 80, anders hoor je waar hij staat) en dat er dan alsnog een "gat" is tussen de 150hz en daar waar de satellietjes beginnen te spelen. :)

Dat is net zoiets als zeggen dat "die pc met vista en 512MB toch echt wel veel beter draait dan al die andere PC's met vista en 512MB" terwijl je weet dat je gewoon minimaal 1GB nodig hebt om het enigzins te draaien, ook al zit er nog zo'n snelle processor en videokaart in.

En blijft natuurlijk staan dat iedereen een eigen smaak heeft qua geluid, en de een minder kritisch is dan de ander. Ik zou bijvoorbeeld persoonlijk liever 50 meter kabel te trekken dan met zo'n soort setje te gaan pielen, maar dat is gewoon een kwestie van prioriteiten en voor iedereen verschillend. (Voor mij is goed geluid belangrijker dan of de speakers niet te groot zijn en of ik wel of niet kabels moet trekken.)

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-02-2009 16:02 ]

Aannames zijn fataal.

• DexterBelgium
Ok request topictitel naar "eindelijk goeie balans tussen redelijke geluidskwaliteit en WAF"?

Ik begrijp je punt, en je hebt (ongetwijfeld) gelijk, maar laat ons eens kijken naar wat jij voorstelt:
5 x boxje van "maar" 100€ per stuk, subwoofer van, pak em beet, nog eens 150€, reciever van 400€ (onkyo 606 als referentie genomen).

Eindresultaat: gescheiden man met 1000 € minder in zijn zak maar wel "goed geluid". (béétje :+ gedramatiseerd).

Dat vergeleken met de oplossing die hier geboden wordt, zijn we het over iets anders aan het hebben.

Concurrenten van deze set zijn:
- Bose stuff
- 2.1 stuff
- "virtuele" 5.1 (dus eigenlijk ook 2.1)

En zoals in het andere topic al gemeld: het blijkt dat Bose (bijvoorbeeld) het nog niet zo slecht doet binnen de constraints waarbinnen ze werken.

Voor mij is het draadloos gedeelte nog niet zo'n selling point. De boxjes die ik gewoon in de sofa kan wegmoffelen (bijna) des te meer.

EDIT: voor zover ik kan zien, zit er in de sub gewoon inderdaad ook midrange voorziening in deze set, of dat nu door een aparte conus is, weet ik niet direct, ff nakijken. Dacht het wel. Dus gat is niet zo'n probleem, maar natuurlijk zal je met "plaatsing" van je midrange, en de helderheid daarvan wel concessies doen, dat begrijp ik.

EDIT2: en dat van die pc met vista: je kan idd door trucjes en dergelijke een pc met Vista en 512 MB beter laten lopen dan alle andere pcs met 512 MB en Vista. Vista wat uitkleden, tot op het bot optimaliseren en concessies doen qua features/dan wel wat meer geld steken in andere componenten (bijvoorbeeld een SSD erin). Zo zie je maar, het is niet omdat je één constraint oplegt dat niets meer mogelijk is. Maar ik geef met je toe dat je altijd wel bepaalde concessies zal houden dan.

En laatste EDIT3: ik zit nu met ingebouwd geluid van mijn Panasonic Plasma. Dit soort setjes is letterlijk mijn enige kans om naar 5.1 te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door DexterBelgium op 25-02-2009 17:18 ]

• marketeer
Volgens mij beginnen we nu ergens te komen in de discussie :-)

Gameover begint nu goed de set te ontleden samen met Dexter.

Wat ik dus begrijp is dat de subwoofer de ruimte tussen de boxen en de sub op zich neemt. Als hier een aparte conus voor is zou het dus prima kunnen werken, begrijp ik dat goed?

In de handleiding staat dit:
Subwoofer
Speaker System: 2 Way 2 Drivers Subwoofer speaker system
Speaker unit: 120mm + 160mm (4 3/4 inches + 6 3/8 inches)
Rated Impedance 4 ohms

(En met prima bedoel ik de gemiddelde gebruiker die van een goede film en game houdt.)

[ Voor 31% gewijzigd door marketeer op 25-02-2009 20:12 ]

• Chevy454
  • Niet online
marketeer schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:35:
Wat ik dus begrijp is dat de subwoofer de ruimte tussen de boxen en de sub op zich neemt. Als hier een aparte conus voor is zou het dus prima kunnen werken, begrijp ik dat goed?
Ja hiephoi, je hele frequentie bereik is gedekt. Jammer dat het nou kut klinkt omdat de middentonen niet uit de speakers komt maar vanuit de subwoofer waardoor het geluidsbeeld verstoord is. Om een evenwichtig beeld te krijgen heb je een opstelling nodig waarbij de hoge en midden tonen van de speakers komen en het laag van de subwoofer. Een subwoofer dient ter ondersteuning van het "diepe" laag zoals het laag van een contrabas.

Het zijn concessies die je moet maken, wil je draadloos dan zal je keuze beperkt zijn. Wil je daarintegen wel kabels trekken dan kan je nog altijd micropods of minipods plaatsen icm een goede subwoofer. Maar alles staat en valt met je bereidwilligheid om eventueel kabels te leggen. Ik leg die kabel wel, liever goede bedrade speakers van 2500 euro dan een redelijke wireless set (KEF draadloos).

Ik stond laatst nog voor de keuze tussen 5.1 of 2.0. Doe mij maar iedere dag een fatsoenlijke 2.0 bij een budget tot 600 euro :) 5.1 is leuk maar 2.0 kan beter en leuker klinken. Ik zou bij 600 euro voor 4 KEF iQ30's gaan als je boekplank en surround wilt. Of 2x KEf iQ30 met een subwoofer zodat je 2.1 hebt. Deze 2.1 setup heeft mijn voorkeur dan.
marketeer schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:35:
(En met prima bedoel ik de gemiddelde gebruiker die van een goede film en game houdt.)
Mijn ervaring met een 5.1 satteliet set: dat kan aardig klinken zolang je maar geen echte set hoort en te kritisch bent. Mijn muziek klinkt sinds de upgrade echt compleet anders omdat er meer detail in zit. Daarom dat ik altijd voor een echte 2.0 setup ipv een neppe 5.1 set zou gaan :)

Wat de subwoofer van de 5.1 set betreft. Ik had dat subwoofertje aangesloten icm mijn zuilen. Welk laag van de subwoofer? De zuilen konden bijna lager gaan als de subwoofer. Voor je echte film ervaring valt het toch wel tegen. Heb sinds kort een 12" subwoofer en de dieptebommen van U-571komen nu lekker in de buurt. De oude subwoofer maakte enkel maar een gebrom van het laag en de nieuwe is ook een stuk muzikaler als dat 5.1 middentoon speaker.

Maar het setje van Sony kost maar 800 euro, probeer het uit zou ik zeggen :) Als het niet bevalt gooi je het op ebay en het verlies was leergeld.
In de handleiding staat dit:
Subwoofer
Speaker System: 2 Way 2 Drivers Subwoofer speaker system
Speaker unit: 120mm + 160mm (4 3/4 inches + 6 3/8 inches)
Rated Impedance 4 ohms
En ik zit wakker te liggen dat ik de 12" driver van mijn subwoofer minimaal vind omdat hij niet diep genoeg gaat 8)7
DexterBelgium schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:12:
En laatste EDIT3: ik zit nu met ingebouwd geluid van mijn Panasonic Plasma. Dit soort setjes is letterlijk mijn enige kans om naar 5.1 te gaan.
Ik vind dat onzin. Er zijn meer als voldoende mogelijkheden. De rears heb je niet nodig voor bass. Daar kan je kleine speakers gebruiken maar compenseer dat met twee (2) deugdelijke fronts en een center.

Ik denken aan monitor audio BR2 (omdat deze de poort aan de voorkant heeft tov de BR1) icm een BR5 en dan een leuke subwoofer. Ik heb de BR5 als rear en de BR6 als fronts maar ik wil naar 7.1 gaan dus dan komen de BR2's in aanmerking of ik moet ruimte vinden voor nog een stel BR5's (onwaarschijnlijk)

Er zijn zat mogelijkheden zoals mini en micropods. En het geluid van je pana.. ik heb mijn oma zo'n TV cadeau gedaan maar toen ik het geluid hoorde kwam er ook meteen een onkyo 505 met KEF iQ30 speakers. Ik had nooit het geluid van mijn pana tv gebruikt _o- Dat viel flink tegen! :) Maar nu klinkt het enorm aangenaam en door de hoekopstelling was 5.1 ook gedoemd om te mislukken (naast de twijfelachtige kwaliteit).

Ik zou echt altijd voor een 2.0 / 2.1 setup gaan bij een beperkt budget. Toen ik mijn eerste 2 zuilen kocht luisterde (muziek) en keek (film) ik in stereo omdat dat geluid beter was als van de 5.1 speakers :)

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2009 00:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• marketeer
Chevy bedankt voor je uitgebreide reactie.

Misschien dat wat minder sarcasme een optie is haha We zijn niet allemaal zo goed ingelicht in de wereld van audio zoals je wel begrijpt.

Nogmaals Thnx. Ik ga morgen even luisteren naar de DAV-IS10. Kijken of het wat voor mij is.

• DexterBelgium
Tja, chevy, als je niet begrijpt dat er mensen zijn die niet voor hun oma zomaar ineens 800 € aan sound neerplempen omdat het geluid van de Panasonic plasma even erg is als een verblijf in Guantanamo...

dan zijn we natuurlijk snel uitgepraat.

Probleem is, je hebt me nog altijd niet verdergeholpen: 12 inch subdrivers en zuilspeakers zijn no go. Je idee van enkel de surround met minipods te doen is constructief, maar dan moet je wel wat preciezer worden. Wat voor set zou jij neerzetten voor +- 750 € waarbij de wife acceptance factor zo hoog mogelijk is?

Ach ja, laat zitten.

Ik ga eens serieus naar die DAV-IS50 set kijken (denk dat de DAV-IS10 absoluut nergens meer te vinden is). Mss dat ik het inderdaad wel met minder inputs kan doen, en op die manier heb ik ineens een hele mooie set (met veel van de features die ik in een set zoek) in huis. Ik blijf het raar vinden dat het verschil tussen de IS100 en de IS50 zo groot is kwa prijs (inputs tegen alle ingebouwde meuk, dat zou toch ongeveer quitte moeten spelen, nee?)

• Chevy454
  • Niet online
DexterBelgium schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:00:
Tja, chevy, als je niet begrijpt dat er mensen zijn die niet voor hun oma zomaar ineens 800 € aan sound neerplempen omdat het geluid van de Panasonic plasma even erg is als een verblijf in Guantanamo...

dan zijn we natuurlijk snel uitgepraat.
Het is maar net wat je wilt. Iemand wilt een supersnelle pc (vind ik idioot), de ander wilt een HT van 2500 euro (vind iemand anders weer gek). Geld moet rollen maar je moet er vooral plezier van hebben.
Je idee van enkel de surround met minipods te doen is constructief, maar dan moet je wel wat preciezer worden.
Je hebt een leuke voorzet, doe er wat mee en kijk rond. Er zijn tig speakers met elk hun eigen sound. Stap eens een echte audiozaak binnen (en dus niet de MediaMarkt)
Wat voor set zou jij neerzetten voor +- 750 € waarbij de wife acceptance factor zo hoog mogelijk is?
Ik zou gewoon met 5 gigantische speakers afkomen maar sinds dat niet kan (WAF komt toch van een puppy? :+ ) zou ik voor een 2.1 set gaan. Wie wat en waar: er zijn tig mogelijkheden en de acceptatie niveau van jou weet ik niet. Het is makkelijker om 2 mooie design speakers te verkopen dan 5 "normale" speakers aan de vrouw.
Ik ga eens serieus naar die DAV-IS50 set kijken
Luisteren is weten :) Wie weet vind jij het reuze goed, mooi. Als jij het slecht vind, ook mooi.
Ik zou voor het betere lobbywerk gaan ;)
marketeer schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:56:
Ik ga morgen even luisteren naar de DAV-IS10. Kijken of het wat voor mij is.
De enige manier om het zeker te weten. Maar ik zou muziek beluisteren waar een rijk pallet aan tonen in zit. Films zijn zo ééntonig om te beoordelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2009 20:46 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Plenty sets die goed klinken (of iig goed genoeg) met films maar om te janken zijn met "normale" muziek. Juist die sets met minispeakers vallen hieronder, omdat je opeens opvalt tijdens bijvoorbeeld zang, dat er enorme gaten in het frequentiebereik zitten. Bij films moet het wat meer spektakel zijn met dreunen, dan valt het nooit zo op.

Aannames zijn fataal.

• bsmpower
DexterBelgium schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 17:00:
Ik ga eens serieus naar die DAV-IS50 set kijken (denk dat de DAV-IS10 absoluut nergens meer te vinden is). Mss dat ik het inderdaad wel met minder inputs kan doen, en op die manier heb ik ineens een hele mooie set (met veel van de features die ik in een set zoek) in huis. Ik blijf het raar vinden dat het verschil tussen de IS100 en de IS50 zo groot is kwa prijs (inputs tegen alle ingebouwde meuk, dat zou toch ongeveer quitte moeten spelen, nee?)
Ik zat te denken dat mijn ouders misschien hun Sony DAV-IS10 set wel willen verkopen. Sinds een tijd kopen ze allerlei muziek cd's en het is een ware hobby geworden. Nu hebben ze alle 5 de boxjes bij de tv staan omdat ze de boxen niet achter willen zetten (ivm de afwerking van de draden naar achteren). Ik had ze al verteld dat ze dan beter kunnen gaan voor een stero receiver en 2 luidsprekers. Dus wie weet zijn ze geinteresseerd? (ik heb het ze nog niet gevraagt want moet natuurlijk eerst weten of er interesse is. Ik weet ook niet wat ze er voor vragen maar dat kunnen we natuurlijk bespreken.).

[ Voor 24% gewijzigd door bsmpower op 27-02-2009 10:42 ]

• marketeer
Kom net bij van Ingen hifi vandaan. Ik ging erheen om te luisteren maar helaas ze hebben de zet ingepakt en linea recta retour verzonden naar Sony omdat de Wireless Surround niet aan de praat was te krijgen.

Arghghgh kan ik het nog niet beluisteren. Zelf waren ze uiteraard niet tevreden omdat ze daar alleen maar upper segment verkopen :-(

• bsmpower
Nog een berichtje van mij omdat er alweer een tijdje niks is gepost in dit topic :-).

Ik kwam een review tegen op HiFi.nl.
http://www.hifi.nl/recensies/3414/Sony_DAV-IS10.html

Even in het kort wat hun bevinden waren tov de Sony DAV-10 set...

" Hoewel Sony in de handleiding spreekt over full range luidsprekers, had ik daar natuurlijk mijn twijfels over. En om die twijfels weg te nemen heb ik de luidsprekers laten doormeten door Lentus Audio. "

" Voor het beoordelen van de beeld- en geluidskwaliteit is de set in de woonkamer aangesloten op een lekkere grote Sony 40" LCD breedbeeldtelevisie middels de HDMI aansluiting. Gezien de afmetingen van de luidsprekers waren mijn verwachtingen niet al te hoog. Toen het systeem eenmaal was opgesteld en ingeregeld met de meetmicrofoon werd de eerste DVD gestart. De animatiefilm Ratatouille werd gestart en bij de eerste beelden van het slimme ratje viel mijn mond open van verbazing. Dit had ik niet verwacht. Niet alleen was de beeldkwaliteit uitstekend, ook het geluid viel mij meer dan 100% mee. "

" Sony levert met de DAV-IS10 set veel waar voor zijn geld. Voor nog geen 800 euro krijg je een dvd-receiver met fraaie miniatuur surroundluidsprekers waar je alleen nog maar een plat beeldscherm op moet aansluiten. De DVD-receiver mag zeker gezien worden en is lekker compact gebouwd. Gelukkig is met het verkleinen van de luidsprekers niet de kwaliteit van het geluid in dezelfde verhouding meegekrompen, al kun je voor het serieus luisteren naar muziek op cd beter een set met wat grotere luidsprekers aanschaffen omdat alles onder de 500 Hz in mono door de subwoofer wordt weergegeven. Voor film op DVD in een wat kleinere setting en voor het weergeven van het geluid van bijvoorbeeld de Playstation 3 is het setje echter prima geschikt. "

Eigenlijk de conclusie die ik ook al had getrokken. Ik vond het geluid ook beter dan je zou verwachten van kleine boxjes. Het is tevens een feit dat de set geschikt is voor mensen met een niet al te grote kamer en niet heeeele hoge eisen stellen aan geluid. In deze review kost de set nog 800,-. Maar de nieuwe versie DAV-50 is er al voor 560,- en alleen de geluidsset (meer aansluitmogelijkheden) 630,-.

• DexterBelgium
Allrighty, voor mij wordt het waarschijnlijk de Sony HTP-BD3IS alle voordelen van kleine boxjes en all-in one home cinema, met een deftige hoeveelheid inputs. Ga wat rondluisteren en proberen de Wife te overtuigen. Als alles goed komt post ik hier wel nog eens een gebruikerservaring.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kwaliteit heeft niets met een grote kamer te maken hoor. Die set is gewoon slecht met muziek, alleen met films enzo valt het allemaal wat minder op. Zeker als je de sub voor je in het midden zet.

Feitelijk zeggen ze dat bij die hifi.nl review ook, alleen durven ze het daar nooit zo goed te zeggen :P.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 10-03-2009 11:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DexterBelgium
Ach, dan is het inderdaad opgelost. Ik heb namelijk nu GEEN muziek in de woonkamer. Niks. Zelfs geen mono radiotje. Dus dit zal daarvoor een vooruitgang zijn, maar ik luister toch zo goed als nooit muziek buiten de wagen/Ipod, dus zo lang er klank uitkomt is het goed voor mij.

Films kijk ik dan weer wel, daar zal het dus ook goed genoeg voor zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yep, Als dat je eisen zijn. is het wel ok. De meeste 5.1 setjes zijn prima inzetbaar bij films. Beleving creeeren lukt ze vaak wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bsmpower
DexterBelgium schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:26:
Allrighty, voor mij wordt het waarschijnlijk de Sony HTP-BD3IS alle voordelen van kleine boxjes en all-in one home cinema, met een deftige hoeveelheid inputs. Ga wat rondluisteren en proberen de Wife te overtuigen. Als alles goed komt post ik hier wel nog eens een gebruikerservaring.
Laat even een review achter wanneer je de set binnen hebt en aangesloten :-). Want volgens mij is de set die je wil bestellen eigenlijk de HTIS100 + blu-ray speler...?

• DexterBelgium
Yeps, komt daar wel op neer ja ;-)

Ik zeg het: eerst de vrouw overtuigen, dat kan nog even duren. Initiating negotiations...

• marketeer
Wel grappig is dat de S-AIR set nergens echt goed besproken is :-(

Ook grappig is dat de S-AIR unit eerst voor 149 stond nu voor 169 en Sony bij van Ingen aangeeft dat ie eigenlijk 200 moet zijn. Waaat

Maar na het verhaal/ update van BSM begin ik toch weer te twijfelen of ik niet voor de HS 100 moet gaan :-)

• bsmpower
marketeer schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:09:
Wel grappig is dat de S-AIR set nergens echt goed besproken is :-(

Ook grappig is dat de S-AIR unit eerst voor 149 stond nu voor 169 en Sony bij van Ingen aangeeft dat ie eigenlijk 200 moet zijn. Waaat

Maar na het verhaal/ update van BSM begin ik toch weer te twijfelen of ik niet voor de HS 100 moet gaan :-)
Misschien toch proberen een winkel te vinden die deze set heeft staan in zijn showroom? Of je moet de set bestellen via internet waarbij je altijd 7 dagen de tijd hebt om de set te proberen en eventueel terug te sturen ivm de richtlijn van koop op afstand (bij webwinkels).

http://www.consumenteninf...page/nl/themas/E-Commerce

Ik zelf wacht nog even met de aankoop van deze set. Ik weet dat ik over ong. een half jaar ga verhuizen. Afhankelijk van de grootte van de woonkamer besluit ik of ik ga voor deze set of een losse receiver met zuilluidsprekers.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wacht anders even op de nieuwe Sony home cinema producten, welke (bijna) allemaal standaard al over S-AIR beschikken...

SONY’S NEW HOME THEATER SYSTEMS COMBINE OUTSTANDING SOUND WITH HIGH STYLE

SONY UNVEILS THREE DVD-INTEGRATED HOME THEATER SYSTEMS

En nee, met mijn CAPS toets is niks mis, het is een directe copy / paste actie. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door MaZo op 12-03-2009 14:29 ]

• marketeer
MaZo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:23:
Wacht anders even op de nieuwe Sony home cinema producten, welke (bijna) allemaal standaard al over S-AIR beschikken...

SONY’S NEW HOME THEATER SYSTEMS COMBINE OUTSTANDING SOUND WITH HIGH STYLE

SONY UNVEILS THREE DVD-INTEGRATED HOME THEATER SYSTEMS

En nee, met mijn CAPS toets is niks mis, het is een directe copy / paste actie. ;)
Mmm ja maar dan zit er weer gelijk van die DVD en Bluray spelers bij :-(

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
marketeer schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Mmm ja maar dan zit er weer gelijk van die DVD en Bluray spelers bij :-(
Bekijk die eerste link nog eens goed. Die spelers hebben een Blu-ray matching design, en zijn dus exclusief Blu-ray spelers.

• marketeer
MaZo schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:14:
[...]
Bekijk die eerste link nog eens goed. Die spelers hebben een Blu-ray matching design, en zijn dus exclusief Blu-ray spelers.
Yep maar geen S-AIR of zit ik nu echt helemaal scheel te kijken?
Pagina: 1