Converteertechnieken videobestanden *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatchampion
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hallo,

Ik ben op zoek naar wat literatuur over het converteren van videobestanden in het bijzonder de technieken die je kan gebruiken. (bv avi -> mpeg of avi -> dvd/vob ). Weet iemand een goede site waar ik wat leesvoer hierover kan vinden? Google wil niet echt helpen op dit gebied want ik krijg alleen maar progs waarmee je het kan doen. Het gaat me dus eigenlijk om de techniek/theorie erachter.

thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat je als eerste moet beseffen is dat 'avi' niet een 'encoding' is, maar een container formaat. Een conversie van avi naar vob zegt erg weinig over de daadwerkelijke handelingen. Een DVD is altijd mpeg 2 geencodeerd. Het kan best zijn dat de content in de avi ook al mpeg2 gecodeerd is, dan hoeft er eigenlijk maar heel weinig te gebeuren.

Handige sites om te beginnen lijken mij wikipedia en/of how stuff works.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vob is trouwens ook een container. Hoewel het videoformaat idd altijd een (gelimiteerde) mpeg2 stream is zitten er natuurlijk ook nog oa audiostreams en subtitle streams in.

Het omzetten van de ene encoding naar de andere heet trouwens transcoding.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2009 23:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik denk niet dat converteertechnieken zo interessant zijn. Ik denk dat het interessanter is om encodeertechnieken te bekijken en als je dat kent de converteertechnieken.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Een goede site die ik daarvoor wel eens voor wil gebruiken is: Videohelp. Hydrogen Audio heeft altijd hele goede artikelen over audio voornamelijk.