Toon posts:

HP DV6000 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

de laptop van mijn zus (hp dv6000) start niet meer op, de laptop zat vast, dus ik zette hem uit, starte hem opnieuw op, maar scherm bleef zwart, leds brandde, en startte om de 5-10sec opnieuw op, ventilator draait soms heel even, dvd doet wel gewoon zijn werk en hd doet niets. ik heb al geprobeerd alles eruit te halen wat eruit kan (hd, dvd, ram, wifi, batterij) en dan op te starten, maar dit veranderde ook niets, dan bios reset geprobeerd, hp website nagekeken, dan heeft mijn pa hem met iemand meegegeven, die heeft hem uiteindelijk aan de praat gekregen, hoe weet ik niet, en mijn pa al helemaal niet.. maar nu is het probleem terug. (het hele verhaal is van een aantal weken terug), wel ondertussen heeft mijn zus een nieuwe laptop, maar nu zit ik hier met een kapotte, degelijke laptop van net iets meer dan 2jaar (net buiten garantie dus) die 1100€ heeft gekost! daarnet nog eens gegooglet en wat blijkt nu? het probleem is vrij bekend bij de dv6000, is er dan geen manier dit hersteld te krijgen door hp, gratis en voor niets uiteraard? want heb ook geen zin 300-400€ te spenderen aan een laptop die 2j oud is. of iemand die weet hoe ik hem toch aan de praat krijg?

alvast bedankt,

marco

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:36
heb je HP hierover gewoon al eens gebeld? als dit probleem vaker voorkomt bij deze laptopserie zullen ze hem miss gewoon buiten garantieperiode vervangen

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:47
Komt vrij vaak voor bij die serie inderdaad. Op m'n werk erg veel HP laptops met die klacht langs zien komen. Moederbord is dan defect, waarschijnlijk ligt het aan de videochip.

Probeer met HP te bellen. Heb er zelf al een aantal die buiten garantie waren onder coulance kunnen laten repareren. Ligt er een beetje aan wie je treft en of je een beetje mondig bent. Niet meteen ok zeggen als ze roepen het is buiten garantie. Vraag desnoods of je de klachtenafdeling aan de telefoon kan krijgen. Via hun is het me ook al een paar keer gelukt.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Verwijderd

Topicstarter
B-Buster schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:47:
Komt vrij vaak voor bij die serie inderdaad. Op m'n werk erg veel HP laptops met die klacht langs zien komen. Moederbord is dan defect, waarschijnlijk ligt het aan de videochip.

Probeer met HP te bellen. Heb er zelf al een aantal die buiten garantie waren onder coulance kunnen laten repareren. Ligt er een beetje aan wie je treft en of je een beetje mondig bent. Niet meteen ok zeggen als ze roepen het is buiten garantie. Vraag desnoods of je de klachtenafdeling aan de telefoon kan krijgen. Via hun is het me ook al een paar keer gelukt.
bedankt voor de info, ik ging zowiezo morgen al eens bellen...
als er nog iemand is met wat hints, plaats maar...

bedankt! :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Ooh, en check consuwijzer.nl. Als ik dit verhaal van B-Buster lees is het een veel voorkomend verhaal en is het dus een productie fout. Daarmee was deze fout al aanwezig bij aanschaf en is dus buiten jou schuld kapot gegaan. Je zou compleet in je recht staan om hem gratis te laten repareren. Ook al geeft HP maar 1 jaar, de wettelijke garantieduur is zolang als je mag verwachten dat een dergelijk product normaal zou moeten werken. Voor een laptop is dat minimaal 3 jaar lijkt me.

• B-Buster
Mja, maar dan wordt het weer een gevalletje recht hebben versus recht krijgen....

Beste kans heb je als je een goedwillige HP medewerker aan de telefoon treft. Zoniet, dan desnoods op je strepen staan en als een echte zeurpiet je weg erdoorheen proberen te vinden. Het is nu eenmaal (helaas) zo dat je behoorlijk afhankelijk bent van de gewilligheid van de helpdesk medewerker.

Heb er gehad waarmee het in 5 minuten bekeken was, maar ook waarbij ik een uur zoet was en ze aan het eind van het liedje mij zelfs verzochten delen uit dat gesprek maar te vergeten...

Hoe dan ook, succes met de afwikkeling. Post je resultaten even voor eventuele anderen met hetzelfde probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 08:43:
Ooh, en check consuwijzer.nl. Als ik dit verhaal van B-Buster lees is het een veel voorkomend verhaal en is het dus een productie fout. Daarmee was deze fout al aanwezig bij aanschaf en is dus buiten jou schuld kapot gegaan. Je zou compleet in je recht staan om hem gratis te laten repareren. Ook al geeft HP maar 1 jaar, de wettelijke garantieduur is zolang als je mag verwachten dat een dergelijk product normaal zou moeten werken. Voor een laptop is dat minimaal 3 jaar lijkt me.
zeer handige website, dankuwel, ik heb nu nog niet gebeld omdat ik vandaag geen tijd had, maar ben zeker van plan dat morgen te doen, en ik zal ervoor zorgen dat deze website open staat terwijl ik bel :)
hopen op een goede afloop, en zodra ik meer weet zal ik het hier posten ;)

Verwijderd

Topicstarter
goed nieuws!! morgen komen ze de laptop halen. ik heb een chat-gesprek gehad met een hp medewerker, ik heb hem gezegt dat dit een vrij gekend probleem is, hij heeft dit opgezocht (moest productnummer opgeven) en hij zal hersteld worden onder garantie heeft hij mij gezegt. dus afwachten en hopen op een goede afloop :)
bedankt allemaal voor de reacties en tips!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik zal je op voorhand nog niet feliciteren, maar ik moet wel zeggen dat de garantie van HP niet de slechtste is hoor :) Voorbeeld met een digitale camera die het niet helemaal lekker meer deed van mijn ouwelui. HP haalt op, regelt vervanging HP stuurt terug.

• B-Buster
Dat is mooi, congratz.

Heb je toch nog 'geluk' dat die DV6000 serie zó gaar is dat ze je alsnog coulance aan kunnen bieden. :)

Pagina: 1