Crossfire stabiliteit in games

Pagina: 1
Acties:

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 12:12

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Mijn huidige pc is bijna 8 jaar oud, dus ik ben me weer aan het orienteren op een nieuwe game pc. Omdat ik een huis gekocht heb en nog druk aan het verbouwen ben, wil ik een midrange gamepc samenstellen (ca €500)

Na wat onderzoek op GoT, Tomshardware, Xbitlabs en de Bestbuy guide ben ik aardig op weg iets leuks samen te stellen. Voornamelijk de reviews op tomshardware over een budget crossfire mobo en een dual ATI HD4830 trokken mijn aandacht.

Nu mijn eigenlijke vraag: Wat zijn jullie ervaringen met een ATI crossfire setup en game stabiliteit? De reden dat ik vraag is dat ze op Xbitlab een aantal kritische noten plaatsen over de crossfire compatibilitei met sommige games.

Een aantal spellen dit ik wil oppakken in de toekomst zijn oa:
Fallout 3
Team fortress 2
Left4dead
Bioshock
GTA4

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mijn ervaring met crossfire is super, niet alle games maken er gebruik van, maar als het goed wordt gebruikt, is het bijna 2 x zo snel. en met de kaarten die je hebt uitgezocht, heb je een leuke presterende set voor niet al te veel

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:12
Als ik zo naar je spellen kijk, denk ik wel dat het goedkomt, Fallout, Bioshock en GTA 4 hebben volgens mij crossfire support, van de Source engine weet ik het niet, maa bij L4D met mijn enkele HD4670 kaart kon ik al alles maxed out @ 1680x1050 op goeie framerate draaien dus dat zal geen probleem zijn.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
gijsiej schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:43:
Als ik zo naar je spellen kijk, denk ik wel dat het goedkomt, Fallout, Bioshock en GTA 4 hebben volgens mij crossfire support, van de Source engine weet ik het niet, maa bij L4D met mijn enkele HD4670 kaart kon ik al alles maxed out @ 1680x1050 op goeie framerate draaien dus dat zal geen probleem zijn.
GTAIV doet helemaal niks met Crossfire hoor :)
Aan of Uitzetten van mijn 2de HD4850 heeft geen enkel effect op de FPS ingame @ GTAIV

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Draai zelf 2x 4850 in CF. Was een beetje een gedoe om het aan de praat te krijgen, maar nooit spijt van gehad! Draait al goed en het word alleen maar beter!

BTW: Ik ben toch wel benieuwd wat voor PC je nu hebt als die al 8 jaar oud is ;)

-- All science is either physics or stamp collecting

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

thijszor schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:08:
[...]

Aan of Uitzetten van mijn 2de HD4850 heeft geen enkel effect op de FPS ingame @ GTAIV
Crossfire wordt wel degelijk ondersteund. Op mijn 4870x2 werkt het dan ook goed.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
M55 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:49:
[...]

Crossfire wordt wel degelijk ondersteund. Op mijn 4870x2 werkt het dan ook goed.
Dat is eigenlijk niet echt crossfire. Maar gewoon 2 chips op één kaart...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
thijszor schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:08:
[...]

Crossfire werkt gewoon bij gta iv hoor :) , ik denk dat je drivers niet echt up to date zijn als crossfire niet werkt in dat spel.

[ Voor 37% gewijzigd door tjtristan op 24-02-2009 23:39 . Reden: verkeerde quote :P ]

http://specs.tweak.to/15535

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 12:12

Metzie

Nyaano !

Topicstarter
Jasper91 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:26:
Draai zelf 2x 4850 in CF. Was een beetje een gedoe om het aan de praat te krijgen, maar nooit spijt van gehad! Draait al goed en het word alleen maar beter!

BTW: Ik ben toch wel benieuwd wat voor PC je nu hebt als die al 8 jaar oud is ;)
Ok, kan je eens beschrijven wat dat "gedoe" inhield? Was dit eenmalig of moet je dit per spel opnieuw doen? Iemand ervaring met World of Warcraft en crossfire? Of is WOW al zo oud dat crossfire geen nut heeft?

Mijn huidge pc is mischien niet helemaal 8 jaar oud, maar wel bejaard. Als ik even terug denk is bij van begin 2003, dus toch nog een goede 6 jaar.

Het gaat om een AMD Athlon XP, 1GB ddr en een ATI radeon 9700 pro. Destijds een top-off-the-bill systeem. Nu kan ik alleen nog maar Team Fortress 2 spelen @low graphics. :)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1