Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb de enkele maanden geleden de CS4 suite geinstalleerd, maar van het hele pakket doet alleen Photoshop érg traag.
Bijv. Als je een object transform>rotate, dan loopt het alles behalve vloeiend als je bijv. een vierkantje wilt draaien. Maar dat niet alleen. Ook als ik layers wil selecteren duurt het een paar seconden, dat nadat ik geklikt heb, dat de layer daadwerkelijk wordt geselecteerd. Ik heb al gespeeld met de performance eigenschappen, maar het maakt geen verschil in 'vloeiendheid' van het programma. Vrijwel elke klik of movement lijkt enkele seconden vertraagd. Ik heb ook al de nieuwste drivers gedownload, maar ik zie geen verschil.

Wie weet een oplossing voor dit probleem, om Photoshop CS4 vloeiend te laten lopen?

Specs: Vista Ultimate x64, 4GB RAM, DualCore T7500, NVIDIA 8600GS 256MB tot 1GB Boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:04:
Wie weet een oplossing voor dit probleem, om Photoshop CS4 vloeiend te laten lopen?
Ik zie wel een nette probleemomschrijving, specs. etc maar ik mis, helaas, of je bijvoorbeeld al eens gezocht hebt en of van de daar gevonden (mogelijke) oplossingen misschien iets soelaas bood?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gezocht en dit is mijn last resort xd. Vaak waren de oplossingen:
-Download graphic card updates
-Download latest graphic card
-Download CS4 updates
-Performance editing
-Disable OpenGL

Echter, ik zat net te kijken bij NVIDIA control panel, en ik heb daar de 3D instellingen veranderd. Eerst stond hij volledig op 'kwaliteit'. Ik heb het balkje verschoven naar 'prestatie'. Nu doet hij het al iets beter.
Maar nog steeds niet optiemaal. Dit was de enige oplossing die tot nu toe verschil heeft laten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Welke versie van Photoshop had je hiervoor? Mijn ervaring is namelijk dat de performance per Photoshopversie behoorlijk achteruit kan hollen als je systeem hetzelfde blijft.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik draai CS4 thuis op vrij zware computers maar ook op mijn laptop (een Dell Vostro 1000!), overal zonder merkbare problemen. Behalve dat ik op mijn Dell geen hardwareaccelleratie kan gebruiken omdat ik die hardware niet heb.
Op mijn computer op het werk echter draait het ook en daarop loopt het voor geen meter. Nou moet ik zeggen dat de computer een veredelde redacteurenbak is met een 8400 GS erin, wellicht is dat het probleem. Blijft alleen wel grappig dat het op mijn no-spec Vostro beter blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 22:27

Sick Nick

Drop the top!

Misschien juist omdat je op die bak de OpenGL acceleratie niet gebruikt? Ik zou zeggen gooi het eens uit bij de settings van photoshop en kijk hoe het dan draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik had erg veel problemen om CS4 aan de praat te houden. En met name Photoshop deed het erg slecht. Met soms blauwe schermen aan toe.

Ik heb later mijn turbocash uitgezet die ik extra aan heb gekocht bij mijn laptop. Deze 1 gig aan cash zou de computer sneller moeten laten werken en opstarten etc. Toen ik deze uitzette waren al mijn CS4 problemen voorbij. Spijtig genoeg voor mij, maar ik was al blij dat alles weer werkte.

Mogelijk heb jij ook een turbo cash op je laptop zitten?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de CS3 versie ging wel goed?
CS4 zou een stuk sneller moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:57:
Ik heb inderdaad gezocht en dit is mijn last resort xd. Vaak waren de oplossingen:
-Download graphic card updates
-Download latest graphic card
-Download CS4 updates
-Performance editing
-Disable OpenGL

Echter, ik zat net te kijken bij NVIDIA control panel, en ik heb daar de 3D instellingen veranderd. Eerst stond hij volledig op 'kwaliteit'. Ik heb het balkje verschoven naar 'prestatie'. Nu doet hij het al iets beter.
Maar nog steeds niet optiemaal. Dit was de enige oplossing die tot nu toe verschil heeft laten merken.
Welke van die oplossingen heb je al uitgeprobeerd?

Als je betere performance krijgt bij het naar beneden schuiven van dat balkje, dan zou ik inderdaad ook meteen denken dat het uitzetten van de ondersteuning voor OpenGL je weer terug zou moeten brengen naar het oude snelheidsniveau (ie. zoals in de oudere versies van PS).
Ik denk dat je cache bedoelde :) (niet om mieren te wippen qua taalfouten, maar als de ts op cash gaat Googelen dan vindt hij waarschijnlijk alleen financiele sites, vandaar ;) )

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

haha, yep, cashe (zit de hele dag al te werken hier aan een stuk artwork dat heet: Cash Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:52:
Welke versie van Photoshop had je hiervoor? Mijn ervaring is namelijk dat de performance per Photoshopversie behoorlijk achteruit kan hollen als je systeem hetzelfde blijft.
Hiervoor heb ik lang geleden CS2 gehad,sinds afgelopen anderhalf jaar CS3.
Sick Nick schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:51:
Misschien juist omdat je op die bak de OpenGL acceleratie niet gebruikt? Ik zou zeggen gooi het eens uit bij de settings van photoshop en kijk hoe het dan draait?
Ok, just tried it. No difference.
RoyK schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:01:
Mogelijk heb jij ook een turbo cash op je laptop zitten?
Dat zou goed kunnen, hoe kom ik daarachter? Everest?
Stukfruit schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:06:
Ik denk dat je cache bedoelde :) (niet om mieren te wippen qua taalfouten, maar als de ts op cash gaat Googelen dan vindt hij waarschijnlijk alleen financiele sites, vandaar ;) )
hahahha. lol. Nee ik weet wel dat cash redelijk phonetisch is opgeschreven xd. Cache.

Maar is er een andere mogelijkheid die te maken heeft met photoshop of nvidia, waarbij je kan instellen dat je nog meer prestatiegericht wil werken, ipv kwaliteitsgericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik weet het niet, ik heb het echt aangekocht als een extra optie voor op mijn laptop. Het zit in de hardware.

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=337&e=2

Zie turbo memorie als optie. Dit was zo zag ik in mijn hardware een onderdeel van intel. Ik kan het ook aan en uit zetten via een stukje software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow dat. Nee dat heb ik niet.
Wel een XXODD lappie toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vergeet ook niet de update te installeren:

Photoshop CS4 update now available

Adobe has released an update for Photoshop CS4 (Mac|Win). From the download page:
  • A number of issues that could cause slow performance have been addressed.
  • Pen barrel rotation with Wacom tablets now works correctly.
  • Photoshop now correctly recognizes 3D textures edited by a plug-in.
  • The quality of the results of Auto-Blend Layers (Stack Images) has been improved.
  • A problem that could result in a crash when pasting formatted text has been fixed.
  • A crash that could result from a corrupt font no longer occurs.
Hij is hier net klaar, ben benieuwd naar de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Wij zijn op de zaak weer terug naar CS3 gegaan omdat het (op meerdere pc's) bagger is wat ze afgeleverd hebben met CS4. Teveel bugs om in een werkomgeving te gebruiken.

Bij Adobe lijkt het per versie te verschillen, want de ene keer is het bagger (CS4 valt er tot dusver onder imho) en de andere keer draait het gewoon prima. Soms kun je beter een versie overslaan omdat het qua stabiliteit/snelheid een achteruitgang was en haast niets extra's had te bieden. Het aantal toegevoegde features is meestal niet zo spannend. Ik snap ook niet waarom zoveel mensen per se de nieuwste versie willen hebben, want vaak gebruiken ze nog geen 10% van het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

welke bugs dan Tom? Ik werk dagelijks met CS4 zonder problemen. Zeker in Illustrator een paar handige tools die het werk een stuk prettiger maken. Photoshop CS4 heeft een draaibaar canvas, waar ik al jaren op wacht. Welke bugs zijn jullie dan tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Tom schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:10:
Ik snap ook niet waarom zoveel mensen per se de nieuwste versie willen hebben, want vaak gebruiken ze nog geen 10% van het pakket.
Hmm dankje, ik vind het wel een goede reden voor mijzelf om niet over te stappen...

Kanttekening is wel dat je bij Illustrator en Indesign vaak wel gemekker krijgt over het versienummer, effecten die niet beschikbaar zijn. Dat zou voor mij wel een reden zijn om de nieuwste versie te hebben, opdat, zodra ik een bestandje van iemand aangeleverd krijg, ik zeker weet dat wat voor mijn neus staat ook is wat de maker bedoelde.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Start je wel altijd de 64 bits versie op ?
Bij mij was daar namelijk een aparte snelkoppeling voor, en de 64 bits versie is echt aanmerkelijk sneller !!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik werk in Illustrator vaak met transparanties. In CS4 is dat echt een behoorlijke verbetering. Ook dat nu alle lijnen buiten het masker niet meer te zien is, is wel zo prettig en minder verwarrend.

Ik zelf werk met de 64bit versie Photoshop. Ik vind het lekker werken. Geen klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SanderPS3 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 08:28:
Start je wel altijd de 64 bits versie op ?
Bij mij was daar namelijk een aparte snelkoppeling voor, en de 64 bits versie is echt aanmerkelijk sneller !!
ik heb de 64 bits opgestart vanaf het begin. thnx for notice, ik ga de update nu downloaden. been kinda busy. Ik hou jullie op de hoogte, voor degenen die geinteresseerd zijn xd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yeey, na downloaden van de update doe photoshop het vloeiend. Ook als NVIDIA is ingesteld op kwaliteit ipv prestatie. Zal wel een bug zijn geweest. Thanks voor alle hulp:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik wordt altijd knettergek van de Exposé of Spaces probleem op de Mac als je op een palette wilt klikken wordt een van de twee geactiveerd. Erg vervelend. Als je "Application Frame" aan hebt staan is het probleem zo goed als weg. Hopelijk fiksen ze dit. Bug is al minimaal sinds April vorig jaar bekend :(

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 01-03-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 19:37
RoyK schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:01:
Ook dat nu alle lijnen buiten het masker niet meer te zien is, is wel zo prettig en minder verwarrend.
Ik vind dit een verschrikkelijke aanpassing aan CS4.
(Ik werk beroepsmatig met CS4)

Weet iemand of dit weer terug te zetten is naar de oorspronkelijk (CS3) masker selectie gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

wat vind je er niet prettig aan dan? Ik vind het persoonlijk een verademing. Ik bedoel, ik doe er niet voor niets een masker overheen omdat ik de rest niet nodig heb. Maar ik zit wel steeds op deze lintjes te klikken. Dat is nu verleden tijd.

Ik zal vanavond als ik het niet vergeet ook even zoeken of dat uit gezet kan worden Beertjeman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 19:37
Omdat ik zaken soms buiten mijn masker wil selecteren. Ik ben een DTP-er van beroep en het komt sowieso vaak voor dat ik zaken buiten het masker wil selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Heb je toevallig gevonden of je dit aan of uit kan zetten?

Pagina: 1