Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Onbeperkt mobiel bellen voor een vast bedrag dringt door

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In de VS zijn inmiddels meerdere abonnementen voor onbeperkt mobiel bellen. T-Mobile lanceert in San Franisco nu voor loyale klanten (langer dan 2 jaar abonnee) zelfs een onbeperkt mobiel bellen pakket voor slechts $50 per maand (link). Boost Mobile biedt al iets langer onbeperkt mobiel bellen aan via telco Sprint, ook voor $50 per maand (link).

Zijn er al aanbieders in Nederland die iets soortgelijks aanbieden? Ik hoop dat het snel overwaait naar Nederland, want ca. 40 euro per maand voor onbeperkt mobiel bellen (nooit meer hoge rekeningen!) klinkt erg interessant.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Meestal lopen we een jaartje achter.. maar wie weet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zowiezo is het hier in de States standaard dat je gratis belt naar je eigen provider, en daar gratis naar text't.

Je moet wel begrijpen dat het in de States anders is opgebouwd. Het ontvangen van telefoontjes kost geld, het ontvangen van smsjes kost geld. Je kan het dus niet 1 op 1 vergelijken met hier.

Ook kost een telefoontje naar 20 km verderop evenveel als eentje van 3000 km verderop. Dat gaat niet op hier in Europa. Laat ze maar eens eerst beginnen hier met dat bellen naar het buitenland goedkoper te maken.

We lopen meer als een jaar achter.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:28:

Ook kost een telefoontje naar 20 km verderop evenveel als eentje van 3000 km verderop. Dat gaat niet op hier in Europa. Laat ze maar eens eerst beginnen hier met dat bellen naar het buitenland goedkoper te maken.
Klopt. Het is sowieso belachelijk dat er nog geen EU-nationwide provider bestaat waarbij gewoon 1 tarief binnen de gehele EU geldt. De EU pleit voor vrij verkeer van personen en goederen, maar voordelig communiceren lijkt weinig prioriteit te hebben (afgezien van een tik van Nelly af en toe).

Vooral Internet is handig in het buitenland (e-mailen, nieuws volgen, streaming maps) maar daar betaal je nog steeds max 1 euro per MB.

Veel providers zijn actief in meerdere landen binnen de EU: waarom niet gewoon 1 tarief in welk land je dan ook op dat moment zit.

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-11 21:05
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:33:
[...]

Veel providers zijn actief in meerdere landen binnen de EU: waarom niet gewoon 1 tarief in welk land je dan ook op dat moment zit.
Omdat het nu nog gewoon een lekker melkkoetje is. Daarnaast zijn het bedrijven. Bedrijven zijn altijd uit op nóg hogere omzet dan voorgaande jaren. Mobiel bellen/smsen/internetten wordt in Nederland steeds goedkoper, dus ze moeten ergens geld vandaan halen om de schandalig hoge omzetten te behalen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 21:12
Vodafone heeft Onder Ons, één iemand betaalt €10 per maand en kan dan drie anderen die ook Vodafone hebben toevoegen en iedereen kan onderling gratis bellen. Als 2 van die mensen samen meer dan 1.5 uur per maand bellen heb je dat bedrag er al uit.

Niet helemaal vergelijkbaar met onbeperkt mobiel bellen met wie dan ook, want je hebt natuurlijk beperkingen (max 6 mensen, dan is het €15 per maand, iedereen moet Vodafone hebben), maar het is wel heel interessant als die beperkingen geen probleem zijn.

The devil is in the details.

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 13:35
Ik betaal liever wat meer voor mijn belkosten dan dat ik moet betalen als mensen mij bellen of smsen.
Dat idee spreekt mij namelijk totaal niet aan.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 05:07
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 21:22:
Hoi,

In de VS zijn inmiddels meerdere abonnementen voor onbeperkt mobiel bellen. T-Mobile lanceert in San Franisco nu voor loyale klanten (langer dan 2 jaar abonnee) zelfs een onbeperkt mobiel bellen pakket voor slechts $50 per maand (link). Boost Mobile biedt al iets langer onbeperkt mobiel bellen aan via telco Sprint, ook voor $50 per maand (link).

Zijn er al aanbieders in Nederland die iets soortgelijks aanbieden? Ik hoop dat het snel overwaait naar Nederland, want ca. 40 euro per maand voor onbeperkt mobiel bellen (nooit meer hoge rekeningen!) klinkt erg interessant.
klinkt voor ons consumenten interessant ja. maar ik denk voor bedrijven minder. als ik namelijk zo in mijn omgeving al hoor dat mensen normaal vinden 200 euro boven hun al hoge bundel te bellen denk ik niet dat bedrijven snel zoiets zullen doen. ik hoop het zelf wel. lijkt me gewoon geweldig, eindelijk een vrij gevoel. niet meer om te hoeven kijken of je nog wel binnen of buiten je bundel zit.

How are you doing?

Pagina: 1