Toon posts:

@home is raar gek en maf tegelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home kabelinternet abbo die ik geshared heb met een Linksys router/switch. Werkt perfect.... TOTDAT @home gaat zitten kutten met andere IP's en computer namen.. :(

Weet iemand hoelang dat nog doorgaat want dit is echt k*t...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, je hebt bij @Home nou eenmaal een dynamisch IP-adres. Ook al is het in feite vaak semi-statisch. Ze mogen je IP dus wijzigen wanneer ze willen. De computernaam (cpxxxxx-x) kunnen ze echter niet zomaar wijzigen, die moet je altijd nog zelf invoeren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik heb pas ook een @home abbonnement, en die gast die het geinstalleerd heeft zij dat het ip adres altijd hetzelfde bleef.

en idd, je comp naam moet je zelf veranderen.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Je hebt inderdaad een semi statisch adres. gewoon omdat het echt teveel werk zou zijn voor @Home om jou telkens een ander adres te geven. Het word dan ook aangeraden om DHCP te blijven gebruiken. OK, het is verleidelijk om je IP adres gewoon in te vullen, maar aangezien de netwerksituatie bij @home nou niet echt retestabiel te noemen is, moet je het ze maar zo makkelijk mogelijk maken. Als sommige mensen DHCP gebruiken en weer anderen een IP gaan forceren wordt de bende alleen maar groter. Ik hoop voor je dat die router DHCP ondersteunt.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
das dus het probleem.... alle pc krijgen netjes een IP van die router...

Ik moet in die router invullen of ik een dynamisch IP heb of een statisch. Eerst stond ie gewoon op statisch met subnet mask en DNS en gateway enzo... Netzoals je te zien kreeg bij winipcfg als het modem direct aan je pc hing...

Nu heb ik maar aangeklikt dat ik een dynamisch IP heb en ik MOET dan een subnetmask en DNS invullen :( het heeft gewerkt nadat ik het zo ingesteld heb. Maar nu ineens niet meer :( Ik ga linksys maar is mailen...