[MB08] Accu laadt niet op. 0%, kruisje in menubalk.

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
I.v.m. vakantie heb ik mijn MacBook mid '08 voor vandaag ongeveer anderhalve week niet gebruikt. Vanochtend heb ik hem zonder te kijken nog even snel een uurtje aan der lader gehangen, zodat ik in ieder geval eventjes vooruit zou kunnen tijdens college. Daar aangekomen bleek de batterij volledig leeg te zijn. De LED op de MagSafe is groen, OS X geeft aan dat de accu leeg is (0%) en dat hij niet oplaadt. De LEDjes onderaan de accu gaan niet aan. SMC gereset, Apple knowledge base flink doorgezocht, maar nog niks werkends gevonden. De MacBook werkt nog wel, maar alleen op netstroom. Vlak na het booten knippert de power LED een aantal keren snel achter elkaar, waarna hij uitgaat en even later aan gaat en aan blijft, terwijl OS X zonder problemen boot.

Ik heb de MacBook afgelopen zomer via de online Apple Store gekocht. Heb dus geen winkel die voor mij de garantie kan verzorgen, alhoewel een kennis me er op wees dat de Media Markt in Enschede dat waarschijnlijk wel voor mij zou doen (Kan iemand dat bevestigen? Het is nu te laat om te bellen). Wat zou anders de snelste methode zijn om dit gefikst te kunnen hebben? Ik vertrek maandagavond voor een week naar DC in verband met een software-evenement en heb daarvoor mijn laptop nodig (Murphy's law....)

Ik heb nog geen vergelijkbare situaties kunnen vinden. Vooral over de snel knipperende power LED heb ik nog helemaal niks gelezen. Komt het iemand hier bekend voor?

Mocht ik iets vergeten zijn, geef maar een gil :)

Verwijderd

Komt me niet bekend voor en kan je dus ook niet verder helpen.
Je garantieverhaal verbaast mij echter wel.. Je kan namelijk gewoon naar een Apple Service Provider (http://www.apple.com/nl/buy/locator/) gaan, ook al heb je hem daar niet gekocht, en hun er naar laten kijken. Krijgen zij hem ook niet aan de praat dan wordt hij opgestuurd.

Spreek uit ervaring, heb m'n eigen Macbook Pro namelijk twee weken terug weggebracht terwijl ik hem ook online had gekocht :) Gewoon garantie werk..

PS: Ik had hem donderdagavond ingeleverd en had hem dinsdag terug. Dat was voor het vervangen v/d hardeschijf + backuppen van bestanden. Dus als jij ook mazzel hebt is dat ding gemaakt voordat je weg moet, als je hem morgen inlevert that is.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kruisje in menubalk -> accu niet gevonden. Dat de leds op je accu ook niet werken belooft niet veel goeds. Doe een reset van je SMC (lees hier), en kijk of dat werkt. Werkt het niet, ga naar je dichtstbijzijnde AASP en regel een nieuwe accu (is gewoon garantie).

Voor de zekerheid: bel naar Apple, leg je probleem uit. Je krijgt een casenummer, en daarmee kan je naar een AASP gaan (MediaMarkt is geen AASP, en ik vermoed dat zij een aangepaste regeling hebben mbt garantie). MacInside in Deventer is AASP.

Launching containers into space

• Mei
Dat wordt woensdagmiddag dus op de trein naar Deventer, grmbl.

Fenks allebei!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Ofwel bel je naar apple, legt uit dat je niet zomaar naar een aasp kunt gaan. Dan kunnen zij een nieuwe toesturen mits creditkaart gegevens.

• Mei
Ik neem de kans niet dat het langer gaat duren dan mij lief is :-P Ik moet naar Zwolle (MacInside is een APR, geen AASP) en de batterij is voor mij klaar gelegd. Tenzij het dus _niet_ aan de batterij ligt, ben ik morgen na drie uur heen en weer karren weer thuis met een goed werkende MacBook. In ieder geval kudos aan CARD Services (de AASP) voor de zeer soepele en snelle afhandeling :D
Pagina: 1