Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een vraag
ik loop stage bij kinderdagverblijf en krijg daar stagevergoeding 150 euro bruto per maand
en leer als helpen zorg en welzijn .
allen de baas heb veel te druk met anderen dingen dan het in oorder brengen van me stagevergoeding
ik heb al mijn rekening nummen en sofi nummer al gegeven en heb om de 2 weeken gevraagd heb je al de papier gestuurd en dan zegt hij nee nog niet.en in julli is mijn stage klaar
kan ik dan daarna nog steeds vragen om mijn stagevergoeding en meschien vergoeding dat hij te laat is
want ik heb nog niks gekregen van af augustus

mvg Arjan

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:43
Hallo arjan18, welkom op GoT. Dit is iets waar je nu achteraan moet, en geen afwachtende rol in moet spelen. Als er een stagevergoeding is afgesproken van X per maand, moet er ook X per maand worden uitgekeerd. Verder hoop ik dat de baas wel al een eerstedags melding (geloof dat het zo heet, weet het niet heel zeker) heeft gedaan bij de belastingdienst.

offtopic:
neem alsjeblieft iets meer tijd om je spelling een klein beetje in orde te krijgen, alsmede interpunctie en hoofdletters

Specs

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
offtopic: Je tekst is vrijwel onleesbaar, ik heb hem geprobeerd te verbeteren maar er is geen beginnen aan.
Lees hem alsjeblieft nog even na op spelling/grammatica fouten .

On: Heb je een contract? Ergens waar iets zwart op wit staat over die stagevergoeding?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Stagevergoeding is niet verplicht, tenzij in de voor die sector geldende CAO overeengekomen. Voor jouw sector is er een verplichte stagevergoeding opgenomen in de CAO.

Het is goed dat je er om de zoveel tijd om vraagt, maar ik ben bang dat je niet zoveel kan doen. Eventueel met school overleggen, ik kan me voorstellen dat ze het daar ook niet bepaald leuk vinden als een stageplaats de afspraken niet nakomt. Misschien hebben zij meer ervaring met dit soort problemen.

CAO:
Artikel 9.8 Stagevergoeding

1. De leerling die een stage volgt in het kader van het onderdeel
beroepspraktijkvorming van een BOL-opleiding op MBO-niveau 3 of 4 die opleidt
tot een diploma waarmee wordt voldaan aan de kwalificatie-eis voor de functie van
pedagogisch medewerker en waarmee een praktijkovereenkomst conform de Wet
Educatie en Beroepsonderwijs is afgesloten, alsmede de student die stage loopt in
het kader van een HBO-bacheloropleiding heeft recht op een stagevergoeding ten
bedrage van:
• 40 euro per maand bij 1 stagedag per week;
• 80 euro per maand bij 2 stagedagen per week;
• 120 euro per maand bij 3 stagedagen per week;
• 160 euro per maand bij 4 of 5 stagedagen per week.
Van vergoeding is uitgezonderd de praktijkleerperiode die vooral bedoeld is als
beroepsoriëntatie.
2. Indien (een deel van) de stage niet de gehele kalendermaand beslaat, wordt de
stagevergoeding voor die betreffende maand naar rato berekend. Bepalend hierbij
zijn de data zoals vastgelegd in de praktijkovereenkomst of stageovereenkomst.
3. De BOL-leerling die vóór 1 mei 2008 aan een stage is begonnen, heeft voor de in
de praktijkovereenkomst afgesproken periode recht op de stagevergoeding
volgens de CAO Kinderopvang 2007-2008.
Bron: http://www.abvakabofnv.nl...0_20080501-20090501_t.pdf

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
offtopic:
titel verduidelijkt

Laten we verder ook geen opmerkingen maken over de spelling en er vanuit gaan dat topicstarter zijn best doet :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Motrax schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:31:
Stagevergoeding is niet verplicht
Nee, maar als die desondanks afgesproken is, dan moet die wel betaald worden. Net zoals een "gewone baan". Minimum verplichting is minimumloon, maar de baas moet betalen wat er in je arbeidsovereenkomt staat.

In dit geval moet de baas dus de afgesproken 150 euro betalen. Als jij hem tenminste 1 keer per jaar aan herinnert, dan blijft je claim geldig. Toch is het niet verstandig om 12 maanden te wachten.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

ik loop stage bij kinderdagverblijf en krijg daar stagevergoeding 150 euro bruto per maand
en leer als helpen zorg en welzijn .
allen de baas heb veel te druk met anderen dingen dan het in oorder brengen van me stagevergoeding
ik heb al mijn rekening nummen en sofi nummer al gegeven en heb om de 2 weeken gevraagd heb je al de papier gestuurd en dan zegt hij nee nog niet.en in julli is mijn stage klaar
kan ik dan daarna nog steeds vragen om mijn stagevergoeding en meschien vergoeding dat hij te laat is
want ik heb nog niks gekregen van af augustus
Bovendien kan je wettelijke rente erover vragen. Ik geloof dat die rente gevraagd kan worden als hij minimaal 3 maanden te laat is met betaling. Moet je even op googlen, ik weet de exacte tijden en percentages niet.

Succes

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2009 15:10 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:10:
[...]
Bovendien kan je wettelijke rente erover vragen. Ik geloof dat die rente gevraagd kan worden als hij minimaal 3 maanden te laat is met betaling. Moet je even op googlen, ik weet de exacte tijden en percentages niet.
Je hoeft zeker geen 3 maanden te wachten. Dat kan al na 3 dagen.

http://www.rechtsagent.nl/vertraagde%20loonbetaling.php

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Woy schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:54:
[...]

Je hoeft zeker geen 3 maanden te wachten. Dat kan al na 3 dagen.

http://www.rechtsagent.nl/vertraagde%20loonbetaling.php
Je hebt het hier over wettelijke verhoging, ik had over wettelijke rente. Maar je kan idd ze allebei toepassen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ok maar de wettelijke verhoging loopt natuurlijk veel harder op. Als je toch wettelijke rente gaat heffen dan zou ik ook aanspraak maken op de wettelijke verhoging.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

8) Inderdaad gewoon allebei doen. 8)

Mijn werkgever is nu anderhalf maand te laat met betaling, maar ik heb geen zin om dat gelijk op zo'n ruzie toon te zetten, omdat bedrijf zelf best wel leuk is, en ik hier nog tot half juni moet zitten. Anders zou ik het zeker doen.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:55:
8) Inderdaad gewoon allebei doen. 8)

Mijn werkgever is nu anderhalf maand te laat met betaling, maar ik heb geen zin om dat gelijk op zo'n ruzie toon te zetten, omdat bedrijf zelf best wel leuk is, en ik hier nog tot half juni moet zitten. Anders zou ik het zeker doen.
Je kan het ook tot half juni laten zitten ( wel melden dat hij nog moet betalen natuurlijk ), en dan gaan miepen natuurlijk. Het is inderdaad niet slim om je werkverhouding meteen te verstoren door verhoging en rente te eisen. Zeker bij een stage moet je daar ook mee oppassen, omdat je toch in een wat zwakkere positie zit.

Verwijderd

Woy schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:09:
[...]

Je kan het ook tot half juni laten zitten ( wel melden dat hij nog moet betalen natuurlijk ), en dan gaan miepen natuurlijk.
Kan niet echt, ik moet mijn huur ervan betalen }:|

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Als er dergelijke afspraken gemaakt zijn, moeten ze ook nagekomen worden.
TS was, neem ik aan, toch ook netjes op de stageplaats aanwezig en heeft daar ook zijn steentje bijgedragen ?
Dat was namelijk ook afgesproken....

Abort, Retry, Quake ???

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen: overleg 't eerst even rustig met de werkgever en stel samen een datum vast dat het geregeld moet zijn. Om even de druk van de ketel te halen kan je werkgever ook een voorlopige loonstorting doen, dan kun je later het verschil vereffenen als het precieze nettoloon bekend is.

Voor een kleine organisatie zijn de overheadkosten op een stagevergoeding verhoudingsgewijs erg groot. Je bent voor iedere opdracht aan een externe boekhouder honderden euro's kwijt. Ik kan me voorstellen dat je werkgever daarom een aantal zaken bundelt alvorens ze naar de boekhouder door te sturen.

Wat me wel opvalt is dat je sinds enkele jaren als werkgever vooraf de werknemersgegevens op moet geven (eerstedagsmelding) dus dan kun je net zo goed meteen alles laten regelen... oh, wacht die verplichting is inderdaad vervallen zie ik :)
Pagina: 1