Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik zit al een tijdje met een ingewikkelde vraag en hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Ik zit te denken om een nieuwe geluidskaart voor mijn pc te kopen maar is er zo veel verschil tussen een losse kaart en een onboard geluidskaart?
Hier wat info over mijn onboard geluidskaart en mijn moederbord is een asus m2a vm

ALC883 High-Definition Audio 6-kanaals CODEC
Ondersteunt Jack-sensing, Enumeratie en Jack-Retasking
Ondersteunt S/PDIF-out interface

Aan een van de volgende geluidskaarten zit ik te denken

1
http://www.alternate.nl/h...cmd=showTecData#tabberBox

2
http://www.alternate.nl/h...WARE&l1=Geluid&l2=Kaarten

Maar ik heb een aantal eisen waaraan de kaart moet voldoen
1 Beter geluid produceren
2 Beter surround geluid produceren
(Momenteel merk ik amper iets van mijn 5.1 logitech x-540 setje kwa surround jammer genoeg)
3 Nummers kunnen voorbeluisteren in Traktor DJ studio (Momenteel kan ik dit niet omdat ik niet genoeg kanalen heb geloof ik)

Natuurlijk zijn andere suggesties voor geluidskaarten ook welkom maar mijn budget is maar rond de 20-60 euro dus dat is niet erg veel.

Alvast heel erg bedankt :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk tussen onboard en pci geluidskaart. Je hebt wel minder storing op een pci kaart ivm met onboard omdat onboard vaak alleen een codec is en geen geluidskaart (geluid wordt dus door de processor berekend en het geluidskaartchipje zet het alleen naar analoog).

Surround geluid wordt trouwens niet door de geluidskaart gemaakt (soms wel mogelijk, maar dan is het gewoon gesplitst ipv echt 5.1) en daarvoor moet je bij je programmatuur zijn.

Als je je speakerset digitaal aansluit heeft een andere geluidskaart trouwens helemaal geen effect op de geluidskwaliteit of surroundweergave.

Verder hebben omboard geluidskaarten bijna altijd maar 1 hardware kanaal.
Ik weet niet of andere merken behalve creative ook kaarten maken met meerdere hardwarekanalen, maar dat is de enigste waarvan ik het ken (mijn live 5.1 heeft er 64).
Dat houdt in dat je 64 geluiden tegelijk af kan spelen. Ken trouwens niet heel veel programma's die dat daadwerkelijk gebruiken en vaak zijn er ook drivers om dat in software te doen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt een Logitech X-540 setje, dat is toch een beetje te mager om echt goed geluid uit te horen over een geluidskaart. Ik denk eerlijkgezegd niet dat je veel verschil zult merken tussen onboard en PCI.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT kun je rustig vragen stellen om je te helpen om een keuze te maken, maar dan verwachten we wel dat je zelf gedaan hebt wat je kunt voor je een topic opent en dat je meldt waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je gevonden hebt (links!) en wat dan nog exact onduidelijk is.

Wat niet de bedoeling is, is om naar een webwinkel te gaan, daar een paar kaarten te bekijken en dan aan ons te vragen of ze aan je eisen voldoen... we willen je op een manier helpen dat je het volgende keer zelf kunt, niet je een kant-en-klaar antwoord zonder inzet geven waardoor je volgende keer net zo hard hulp nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.