Toon posts:

XP herkent geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vooraf: ik weet niet erg veel op het gebied van computers.

Ik had een computer met Windows Vista Ultimate erop geïnstalleerd, waar ik nooit erg tevreden over geweest ben. Vandaag heb ik Windows XP Home Edition SP3 geïnstalleerd, alleen het besturingssysteem en verder nog geen enkele driver.

Wanneer ik Windows Vista installeerde, werkte mijn internet gelijk. Nu is dit bij Windows XP niet het geval. (De kabel is aangesloten, en op de andere PC's doet het internet het wel (ik gebruik een thuisnetwerk).) Hoe krijg ik mijn internet aan het werk? Met de stappen van Netwerk Instellingen en Verbindingen kom ik niet veel verder, ik zou het zeer op prijs stellen als iemand me kan helpen met dit waarschijnlijk makkelijk op te lossen probleem.

Bij voorbaat dank,

Diaz. :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Hoi, ik weet niet of je topic hier wel thuis hoort, er word namelijk op GoT van je verlangt dat je zelf wat inzet toont en toch een minimale technische kennis hebt.
Daarnaast missen er toch wat essentiele dingen in je TS zoals wat is het merk en model van je netwerkkaart en ook de overige componenten.
Om je even op weg te helpen.. mogelijk moet je bij de fabrikant van je moederbord kijken wat voor merk netwerkkaart daar in zit. Vervolgens kun je daar ook vaak de driver vinden en anders bij de fabrikant van de netwerkkaart.
Een andere optie is om met de onder eigenschappen te vinden pci vendor id gegevens de fabrikant op te zoeken in een vendor id database.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat dacht je van je drivers opzoeken en installeren? Dat zeg je zelf al in je post, dat je nog geen drives hebt geinstalleerd. Rara, hoe komt het dat je internetverbinding het niet doet.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:49

racoon

mooowwww

kijk is in je device manager of je netwerkadapters geinstalleerd zijn, zo niet installeer die eens, reboot je pc en de kans is groot dat je internet hebt.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
vind het wel raar dat je met je internetloze pc op internet kan...... 8)7 O-)

[ Voor 6% gewijzigd door vincedd op 23-02-2009 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus Socket 775 P5VD2-VM moederbord, ik weet enkel niet wat het merk en model van mijn netwerkkaart is en waar ik het kan vinden.
Via de site van Asus heb ik gezocht naar een driver voor het moederbord, daar kwam ik na de gegevens op een pagina terecht waar ik nog steeds geen link naar een driver kon vinden.
Alvast bedankt voor je hulp, ik zal later weer op de site van Asus zoeken, de site is nu erg sloom.

• vincedd
Zit er geen cd bij je moederboard?Meestal worden die standaard meegeleverd.Haal hem eens onder je bierglas vandaan.Het is geen onderzetter

[ Voor 11% gewijzigd door vincedd op 23-02-2009 20:13 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:11:
Ik heb een Asus Socket 775 P5VD2-VM moederbord, ik weet enkel niet wat het merk en model van mijn netwerkkaart is en waar ik het kan vinden.
Via de site van Asus heb ik gezocht naar een driver voor het moederbord, daar kwam ik na de gegevens op een pagina terecht waar ik nog steeds geen link naar een driver kon vinden.
Alvast bedankt voor je hulp, ik zal later weer op de site van Asus zoeken, de site is nu erg sloom.
Niet op wachten, de website van Asus is *altijd* sloom :+

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Goh, ga eens naar http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=P5VD2-VM

Klik je OS in. Et voilá staat daar niet LAN met een drivert erachter?

Voortaan toch echt beter zoeken..

Oh 5,22MB veel geluk bij ASUS :*)

offtopic:
Blij met Gigabyte

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 23-02-2009 20:16 ]

3600Wp@ zuid

• racoon

racoon

mooowwww

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us maar liefst 34 drivers, beetje goed zoeken op de site en je vind het.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Gala..

Verwijderd

http://support.asus.com/d...uage=en-us&model=P5VD2-VM

was alles maar zo makkelijk te antwoorden hier op GoT :P

diAzz: probeer de volgende keer eerst zelf eve te googlen als je wil 8)

• vincedd
FF gegoogeld voor je en dit tegen gekomen: http://ftp.mustek.co.za/d...vers%2FAsus%2FP5VD2-VM%2F .

Veel plezier hier mee,enne volgende keer eerst zelf wat meer aktie ondernemen.dit was 1 minuut knippen en plakken

• racoon

racoon

mooowwww

jongens, maak hem nou niet in de war met al die linkje, straks vraagt hij nog welke link hij het beste kan gebruiken :P

• vincedd
racoon schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:19:
jongens, maak hem nou niet in de war met al die linkje, straks vraagt hij nog welke link hij het beste kan gebruiken :P
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry mensen, ik las gewoon over die LAN link heen. :+
Bedankt allemaal in ieder geval, en dat sarcasme was wel op z'n plaatst met die actie van me :X
Pagina: 1