Systeem samengesteld, wat zouden jullie veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is ivm met een pc-prive project dus daarom kan ik 5000,- besteden en 2500,- betalen

ik had dit in gedachten
Moederbord: Asus A7V133A
Geheugen--: 256MB pc133 Infineon
Cd-rom/dvd: Pioneer 105SZ slot in (bulk)
Behuizing-: Aopen HQ08
Geluid----: Creative Player 5.1
HD--------: IBM 60gb 7200rpm, 2mb
Koeler----: Globalwin Fop38
Processor-: Tb 1200
Videokaart: Asus v7700 Ultra
en een standaart diskdrive

nu had ik zowiezo 1 vraag erbij, de videokaart: wat is nu het grote verschil tussen de ultra en de pro (behalve de prijs), alleen het geheugen?

en vergeet ik nog iets belangrijks?

in de edit (kom net terug van werk): een toetsenbord, muis, surround set, monitor, lan, printer, scanner heb ik allemaal al.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op maandag 26 februari 2001 14:35 schreef Saus het volgende:

Duh, beeldscherm?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je kunt er ook 2 x 30 Gb in stoppen, die A7V133 ondersteund raid-0. Ook mis ik een brander (Plextor 12x10x32) en een systeemkast met een flinke voeding (die 1.2 GHz lust hem wel).

Verwijderd

Dat over die voeding is gelul want de HQ08 heeft een 300 watt voeding en dat is meer dan genoeg voor een TB1200. Het is echt niet nodig om een andere aan te schaffen.
Wel zou ik er nog wat extra coolers in zetten. De temperatuur in zo'n kassie kan nogal eens hoog oplopen.

}:O rule!

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 14:38 schreef abbadon het volgende:

[..]

Duh, beeldscherm?
toesenbord, muis :)

Verwijderd

Lijsje:

- LCD Scherm
- Wat meer fans
- Printer
- Scanner
- Muis
- Keyboard
- Speakers voor je Live (pak een surround set met woofer van creative liefst digitaal want dat klinkt errrug mooi)
- Plextor brander
- Ik zou van die 1x 60mb IBM 2x de 45GB IBM nemen is bijna even duur als 1x 60 en dan heb je ook altijd de zekerheid dat als er 1 kappot gaat dat je er nog 1 hebt :)
- Silver Artic?
- En misschien ff w88 tot dat de Geforce 3 uit is.

!Succes ermee!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Een Geforce 2 Pro loopt op 200 core en 400 Geheugen en een Ultra op 250 core en 460 geheugen.

Verwijderd

het geheugen ..
ik zou er corsair geheugen in doen...

natuurlijk beeldscherm en draadloos: lan, muis en cd-rom...

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 14:35 schreef Saus het volgende:

nu had ik zowiezo 1 vraag erbij, de videokaart: wat is nu het grote verschil tussen de ultra en de pro (behalve de prijs), alleen het geheugen?
Dat je het verschil niet weet tussen een Ultra en een Pro, geeft duidelijk aan dat je niet echt een weloverwogen beslissing maakt.
Ik denk dat de Ultra een beetje overkill voor je is.

GF2 Ultra 250core 460mem +/- 1300,-
GF2 Pro 200core 400mem +/- 850,-
GF2 GTS 200core 333mem +/- 700,-

Naar mijn idee is de Pro de beste keus, die is ook nog te overklokken, en dan ligt hij bijna op niveau van de Ultra. De Ultra is gewoon te duur.

Houd er rekenng mee dat de meerwaarde van de Pro en Ultra pas gaan spelen bij resoluties vanaf! 1024x768x32bit kleur.
De meeste gebruikte resoluties zijn 1024x768 16 bit of 800x600 32 bit
Maar als jij geld over hebt voor een klein beetje meer snelheid op zeer hoge resoluties, dan moet je het zeker niet laten ;)
Ehh, een toetsenbord :7
En zo'n systeem hoort toch zeker een brander in. Ik zou ook 2x30Gig in raid-0 doen. Gaat rap.

Verwijderd

Enermax 431Watt PSU (beste)
Iiyama 19"/22" doamondtron flat monitor (beste prijs/kwaliteit)
ATi Radeon 64mb DDR ViVo (beste 32-bit performance, beste 2D quality, wereld van verschil met die van de nvidia chipjes, en er is video in en uit)
Plextor 16x12x32A met burnproof (need I say more)

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 26 februari 2001 15:13 schreef schumache het volgende:
Lijsje:

- Plextor brander
- Ik zou van die 1x 60mb IBM 2x de 45GB IBM nemen is bijna even duur als 1x 60 en dan heb je ook altijd de zekerheid dat als er 1 kappot gaat dat je er nog 1 hebt :)
- Silver Artic?
- En misschien ff w88 tot dat de Geforce 3 uit is.

!Succes ermee!
-Brander heb ik niet nodig
-dat van die hd's is wel een optie,
- idd koelpasta was me ontglipt
- helaas moeten de bonnen voor 1 april binnen zijn, dus zal ik wel niet meer kunnen wachten op een gf3

verder wou ik iedereen bedanken voor zijn/haar :) reply

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geen Slot-In DVD, heb ik ook, die dingen makne een takkeherrie :(:(:(:(:(:(.

Ook zou ik gaan voor een Maxtor HD.

IBM heeft volgens mij wat problemen met z'n HD's de laatste tijd => [topic=133052]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Het is en blijft voor mij een lelijk ding > HQ08,

Verwijderd

Als je toch geld te besteden hebt, neem een Lian Li PC-60 Aluminium kast, standaard met 2 fans ingebouwd (die mooi zijn geplaats voor de HD brackets) en vele gaten voor fans :9
is 619 bij de oc-shop, valt nog mee, is wel excl. voeding, maar je moet zowiezo toch een Enermax voeding nemen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/973839530.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/rev-lianlipc60-internals.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/rev-lianlipc60-hdcage.jpg

DAMNNNNN :9~
Pagina: 1