Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als het alleen is als je echt aan het rijden bent en alleen in 1e en 2e versnelling, zou ik eerder aan een lager in de versnellingsbak denken, overigens is het niet verkeerd om ook de olie van de versnellingsbak te verversen (zowel handbak als automaat).
[ Voor 55% gewijzigd door eX0duS op 23-02-2009 20:42 ]
Met de kap open, gaskabel bewogen, dan is het geluidje niet te horen.
Ik rijdt weg in de 1, kom in de buurt van de 3000 toeren en is het geluidje weer te horen.
Het fluitje heeft een vaste toon, gaat dus niet omhoog met de toeren.
Kan het niet gewoon aanzuigen van lucht zijn ofzo? Wat ophoudt als de boel wat warmer is?
Na 5 minuten rijden was het weer verdwenen.
Ook weer alleen in 1e en 2e versnelling.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik heb de auto net een weekje, en heb het eerder niet gehoord. Nu zal dat ws komen omdat ik normaal al de muziek aanheb voor ik wegga.defusion schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:00:
moet de bak niet ook een beetje warm draaien?
of had je het probleem eerst nog niet?
Gisteren had ik dat niet, dus kon ik beter luisteren.
Als het de bak zou zijn, moet ik het fluitje dan niet altijd horen?
nouja, in de winter had ik ook gekke geluiden uit de bak de eerste minuten.freddyathlon schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:37:
[...]
Ik heb de auto net een weekje, en heb het eerder niet gehoord. Nu zal dat ws komen omdat ik normaal al de muziek aanheb voor ik wegga.
dacht, zal wel goed zijn
En dat was ook goed??defusion schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:53:
[...]
nouja, in de winter had ik ook gekke geluiden uit de bak de eerste minuten.
dacht, zal wel goed zijn
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
hangt er maar net van af, als de bakolie warmer is kan 't weg zijn.freddyathlon schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:37:
[...]
Ik heb de auto net een weekje, en heb het eerder niet gehoord. Nu zal dat ws komen omdat ik normaal al de muziek aanheb voor ik wegga.
Maar als je rijd bijv in z'n 2 waar je normaal dat geluid hebt, trap dan de koppeling in en geef eens gas, kijk eens of 't dan ook is.
Zoals GoldSample aangeeft; de bakolie wordt warmer, en het geluidje houdt op.
Betekent dit dan dat ik me geen zorgen hoeft te maken, daar het allemaal nog niet lekker op temperatuur is, of verdoezelt de warmte alleen maar een ernstig probleem??
[ Voor 43% gewijzigd door freddyathlon op 24-02-2009 14:17 ]
Koud of warm, bijgeluiden moet je natuurlijk in beide gevallen niet hebben.
Ik heb in al mijn auto's de bakolie (extra) ververst, mocht dit niet gebeurd zijn, in alle gevallen kwam er een soort flauwe vet/zeepachtige substantie uit, het leek wel water, na verversen schakelde de bak dan ook 2x beter.
Maar dit lijkt me sterk...
Bakolie is het volgens hem niet.
Nu weet ik het ook ff niet meer...
Zou dit veroorzaakt kunnen worden door een druklager???
Bij onze XC60 D5 fluit hij ook, Volvo zegt dat het puur de turbo is die fluit ...
gewoon nee.
Ik heb geen turbo....SanderPS3 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:08:
Is het niet gewoon de turbo ?
Bij onze XC60 D5 fluit hij ook, Volvo zegt dat het puur de turbo is die fluit ...
Kan heel goed, druklager kan verschillende geluiden met zich meebrengen.freddyathlon schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:04:
Net ff de Peugeot dealer gebeld, en die begint al meteen over een druklager.
Maar dit lijkt me sterk...
Bakolie is het volgens hem niet.
Nu weet ik het ook ff niet meer...
Zou dit veroorzaakt kunnen worden door een druklager???
Maar zeker weten doe je het pas als je dat dus vervangt, en dan kun je dus net zo goed heel de koppeling vervangen, als je toch bezig bent (alles is er immers al uit).
Hij heeft geen turbo.SanderPS3 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:08:
Is het niet gewoon de turbo ?
Ik heb wel een turbo, die je hoor je nauwelijks, maar dat is per type turbo ook weer verschillend...
Verwijderd
Het klinkt meer alsof er ergens lucht aangezogen wordt.
Je kunt er een zacht fluittoontje uithalen, maar lijkt meer op lucht.
Heb de Peugeot-dealer nogmaals gebeld, kan morgenochtend ff langskomen.
Toen ik zei dat ik het niet hoor bij staionair draaiend en als ik zelf aan de gashendel trek, sloot ie toch de druklager uit. Die zou je ook zo moeten horen dan, en niet alleen tijdens rijden...
Tijdens rijden zei ie ook dat de drukgroep het niet kon zijn, omdat je die dan vaker of meestal zou moeten horen.
Dus volgens mij is het probleem opgelost, welke er dan volgens de P-dealer niet was