Toon posts:

[Java / MySQL] connectionpooling met Glassfish

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met Glassfish v2 probeer ik een (MySQL) connectionpool op te zetten. Deze connectionpool probeer ik te benaderen via een (remote) Java applicatie.

Wat heb ik gedaan:
  • Via de applicatie server 9.1 admin console connectionpool aangemaakt (ping werkt)
  • Via de applicatie server 9.1 admin console JDBC resource aangemaakt met de naam jdbc/MySkinning
  • Via de applicatie server 9.1 admin console IIOP Listener aangemaakt op adres 0.0.0.0
  • Op router van server port 3700 geforward naar de server (192.168.1.2)
De volgende code maakt de verbinding met de resource:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
public class Main {

public static void main(String[] args){
        testIt();
    }

public static void testIt(){
        InitialContext ctx;
        Connection c;
        Statement statement;
        try {
            Properties props = new Properties();
            props.put("java.naming.factory.initial", 
            "com.sun.enterprise.naming.SerialInitContextFactory");
            props.put("java.naming.factory.url.pkgs", 
            "com.sun.enterprise.naming");
            props.put("java.naming.factory.state", 
            "com.sun.corba.ee.impl.presentation.rmi.JNDIStateFactoryImpl");
            props.put("com.sun.CORBA.ORBServerHost", "80.101.xxx.xxx");
            props.put("org.omg.CORBA.ORBInitialHost", "80.101.xxx.xxx");
            props.put("org.omg.CORBA.ORBInitialPort", "3700");

ctx = new InitialContext(props);

javax.sql.DataSource ds = 
            (javax.sql.DataSource) ctx.lookup("jdbc/MySkinning");

c = ds.getConnection();

statement = c.createStatement();
            ResultSet result = (ResultSet) statement.executeQuery("SELECT * FROM users");
            statement.close();
            result.close();

// Do db operations.
            c.close();
        } catch (SQLException ex) {
            Logger.getLogger(Main.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        } catch (NamingException ex){
        } 
    }
}

Echter wanneer ik dit uitvoer krijg ik de volgende fout:
23-feb-2009 17:11:07 com.sun.corba.ee.impl.transport.SocketOrChannelConnectionImpl <init>
WARNING: "IOP00410201: (COMM_FAILURE) Connection failure: socketType: IIOP_CLEAR_TEXT; hostname: 192.168.1.2; port: 3700"
org.omg.CORBA.COMM_FAILURE: vmcid: SUN minor code: 201 completed: No
at com.sun.corba.ee.impl.logging.ORBUtilSystemException.connectFailure
(ORBUtilSystemException.java:2690)
at com.sun.corba.ee.impl.logging.ORBUtilSystemException.connectFailure
(ORBUtilSystemException.java:2711)
at com.sun.corba.ee.impl.transport.SocketOrChannelConnectionImpl.<init>(SocketOrChannelConnectionImpl.java:261)
at com.sun.corba.ee.impl.transport.SocketOrChannelConnectionImpl.<init>(SocketOrChannelConnectionImpl.java:274)

Het lokale ip adres van de server (192.168.1.2) is zo te zien wel bekent bij de client.
Wat mij lijkt, is dat de client nu probeert te verzenden naar het lokale ip van de server i.p.v. de 80.101.xxx.xxx.

Wat heb ik getest:
  • Netwerk adres van de IIOP Listener gewijzigd naar het publieke ip adres (80.101.xxx.xxx)
    De GF server wil hierdoor niet meer starten
  • In de sun-acc.xml op de server target-server name en target-server address aangepast naar publieke ip (80.101.xxx.xxx)
    Geen resultaat
  • Zoals al in de code staat com.sun.CORBA.ORBServerHost toegevoegd. Staat op diverse forums dat dit de oplossing is.
    Geen verschil
Kortom, ik heb geen idee meer waar ik moet zoeken. Heeft er iemand een suggestie? Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 19:01 . Reden: Code buiten beeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om te beginnen lijkt het me het makkelijkste wanneer je eerst de boel probeert werkend te krijgen zonder router ertussen. Probeer dus gewoon via je interne netwerk te verbinden op 192.168.1.2. Op die manier kun je uitsluiten of het probleem bij glassfish of in je javacode zit.

Zodra dat wel werk dan ligt het dus zeer waarschijnlijk aan de router. Het is niet ondenkbaar dat er meerdere verbindingen opgezet worden in beide richtingen of op andere poorten dan degene die op de router geforward zijn. Daarnaast kan het ook heel goed zijn dat de server helemaal niet doorheeft dat hij blijkbaar ook mag reageren op requests die naar dat externe IP gestuurd zijn, zonder dat die pc zelf dat nummer kent.

Tot slot wil ik nog even een flinke kanttekening plaatsen. Het is zeer onveilig en ten sterkste af te raden om je database op een dergelijke manier beschikbaar te maken voor de complete wereld. Zeker omdat je ook al een applicatieserver draaiende hebt kun je veel beter gebruik maken van een abstractie laag. Communiseer bijvoorbeeld via webservices. Je kunt je toegang dan een stuk beter reguleren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen lijkt het me het makkelijkste wanneer je eerst de boel probeert werkend te krijgen zonder router ertussen. Probeer dus gewoon via je interne netwerk te verbinden op 192.168.1.2. Op die manier kun je uitsluiten of het probleem bij glassfish of in je javacode zit.
Ga ik proberen.
Tot slot wil ik nog even een flinke kanttekening plaatsen. Het is zeer onveilig en ten sterkste af te raden om je database op een dergelijke manier beschikbaar te maken voor de complete wereld. Zeker omdat je ook al een applicatieserver draaiende hebt kun je veel beter gebruik maken van een abstractie laag. Communiseer bijvoorbeeld via webservices. Je kunt je toegang dan een stuk beter reguleren.
Is een goed punt! Dank je!