Alternate en aftersales

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30
Hallo,

Bij alternate 3 weken geleden een netwerkschijf gekocht die in een advertentiemail stond. Gezien deze niet naar behoren leek te werken (DOA naar mijn ervaring) gelijk de volgende dag maar weer teruggestuurd.

Na 6 dagen eindelijk eens een bericht dat mijn pakket was aangekomen, terwijl track en trace mij dit al 4 dagen eerder wist te melden (en ondanks dat er een weekend tussen zat dus voldoende tijd om het te melden). Zij wisten mij te melden dat het tot 14 dagen kon duren.

Gisteren, na 12 dagen, dus maar even een mailtje gestuurd in het kader "waar blijft mijn product", waar ik vandaag een mooie mail van terug kreeg dat mijn product "na nader onderzoek" niet defect bleek te zijn en of ik maar even 28 euro aan transport en service kosten wilde betalen aan de postbode die naar eigen zeggen ("Bij deze zullen wij u de behuizing terugsturen" (dus deze zou inmiddels 'onderweg' moeten zijn)) morgen dus op de stoep staat.

En dan nu mijn vraag(en):

Kan ik een testrapport verwachten?
Zit ik zodadelijk niet met nog steeds hetzelfde, defecte, product te werken om deze vervolgens weer terug te sturen en het verhaal weer opnieuw begint?

Is Alternate wel ergens bij aangesloten? Ik zie nergens op de site iets over een thuiswinkel waarborg of dat soort gein waar ik vervolgens ook even mijn gal kan spuwen over de geweldige klantenservice. (Dit hielp in ieder geval wel een hoop met problemen bij Komplett.)

Ik hoef verder niet te vragen of er meer mensen zijn met dergelijke ervaring, de shopreview van Alternate liegt er niet om, en mijn toevoeging zal spoedig volgen.

En waar staan in hemelsnaam al die prijzen? Die website van alternate is zo onoverzichtelijk als de pest (Jah, als je geld uit moet geven gaat het heel makkelijk...). Ik zie alleen maar staan dat er kosten verbonden zijn aan zus of zo, maar harde cijfers zijn nergens te vinden.

B.v.d.

Verwijderd

Ik zie nergens op de site iets over een thuiswinkel waarborg of dat soort gein waar ik vervolgens ook even mijn gal kan spuwen over de geweldige klantenservice
Waar ben je het niet mee eens? Het feit dat de schijf defect is verklaard en hier terecht kosten aan zijn verbonden voor de controle?
(Dit hielp in ieder geval wel een hoop met problemen bij Komplett.)
Hoezo hielp het? Je wil toch niet dmv 'chantage' je gelijk krijgen?

Verwijderd

en waarom niet?

Waar ben je het niet mee eens? Het feit dat de schijf defect is verklaard en hier terecht kosten aan zijn verbonden voor de controle?

volgens mij wil die zeggen dat de schijf kapot is, maar alternate heeft dit niet geconstateerd , wat wel vaker voorkomt , en nu moet die dus 28 euro betalen aan onderzoekskosten , en hij krijgt weer een defecte schijf terug

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:52:

en waarom niet?

volgens mij wil die zeggen dat de schijf kapot is, maar alternate heeft dit niet geconstateerd , wat wel vaker voorkomt , en nu moet die dus 28 euro betalen aan onderzoekskosten , en hij krijgt weer een defecte schijf terug
Omdat chantage niet de manier is om problemen op te lossen, zeker niet via GoT.

Overigens: wie zegt dat TS niet gewoon een fout heeft gemaakt of dat het aan de pc/instellingen van TS ligt? Alternate heeft blijkbaar geconstateerd dat de schijf heel is, op verzoek zullen ze vast wel testresultaten opsturen. Sowieso is het gewoon een kwestie van afwachten tot de schijf terug is voordat er iets zinnigs kan worden gezegd :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 01:08

job

BLACKfm schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:38:
En dan nu mijn vraag(en):

Kan ik een testrapport verwachten?
Zit ik zodadelijk niet met nog steeds hetzelfde, defecte, product te werken om deze vervolgens weer terug te sturen en het verhaal weer opnieuw begint?
Daar kan je toch gewoon om vragen.
Het lijkt mij dat een winkel gewoon aan jou laat zien wat ze getest hebben en wat daarvan de uitslag was.
Die 28 euro moet namelijk ergens op gebaseerd zijn.

Maar in dit geval lijkt me het een vraag die je aan alternate zelf moet vragen.
Is Alternate wel ergens bij aangesloten? Ik zie nergens op de site iets over een thuiswinkel waarborg of dat soort gein waar ik vervolgens ook even mijn gal kan spuwen over de geweldige klantenservice. (Dit hielp in ieder geval wel een hoop met problemen bij Komplett.)
Waarschijnlijk niet, want dan zal dit wel op hun site staan. Thuiswinkel.org heeft daarnaast een lijst met alle aangesloten leden.
En waar staan in hemelsnaam al die prijzen? Die website van alternate is zo onoverzichtelijk als de pest (Jah, als je geld uit moet geven gaat het heel makkelijk...). Ik zie alleen maar staan dat er kosten verbonden zijn aan zus of zo, maar harde cijfers zijn nergens te vinden.
VWB de onderzoekskosten, deze zijn minimaal 13.50. Die staan op het retourformulier wat je in moet vullen om een product te laten testen/omruilen.
Dat jij een hogere prijs betaald kan natuurlijk komen omdat ze uitgebreider getest hebben.

Wat ik je aanraad is, morgen terugbellen tijdens kantooruren. Of probeer de technische dienst hotline.
Vragen wat ze getest hebben, (ik neem aan dat jij je probleem goed hebt uitgelegd) en de conclusie trekken dat zij of niet het juiste hebben getest, of het product misschien echt niet kapot is.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 22:56
Ik heb dat probleem ook gehad, en zit er nu nog steeds mee in mijn maag.
Een half jaartje geleden 2x 9600GT gehaald. 1 voor mij, de ander voor mijn broertje. Ik zet eerste mijne erin, werkte perfect. Die van mijn broertje gaf meteen artifacs... Mooie strepen enzo.

Het nadeel was, de vga's waren op een zaterdag binnengekomen en kon ze niet direct terugsturen want het postkantoor gaat hier om 13uur dicht.

Dus ik heb hem maandag netjes opgestuurd (met screenshotjes erbij (foto camera)) zodat ze konden zien dat hij beschadigd was. Dus ik hem die maandag opgestuurd, en kreeg uit mijn hoofd vrijdag bericht dat hij binnen was. Wel lang, maar mee te leven... Maar kreeg toen die week erna te horen, dat de videokaart gewoon werkte bij hun en dat ik 28 euro onderzoekskosten moest betalen. + 9.50 verzendkosten.

Eenmaal thuis aangekomen, precies hetzelfde probleem... Alternate gebeld, en kreeg te horen dat het aan het systeem lag. Maar ook bij mijn pc werkte het niet.

Weer opgestuurd, en kreeg toen een andere. Maar moest wel verzendkosten betalen....

Toen ben ik gewoon langsgereden, en om opheldering gevraagd. Heb toen alles netjes teruggekregen,,,,

Maar doot dit alles bestel ik er helemaal niks meer.

[ Voor 5% gewijzigd door da_PSI op 23-02-2009 19:05 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Alternate is ook aangesloten bij het NLCW welke een klachtenafdeling heeft.

http://www.nlcw.nl/index.php/site/klachten_en_geschillen/

Verwijderd

Exact dezelfde ervaring gehad alleen dan met een 2.5" HDD bij Salland. Na een behoorlijk aantal mails gewisseld te hebben bleek de enige oplossing de testkosten + verzendkosten te betalen om de defecte hardeschijf terug te krijgen.

Ik heb toen (negatief) de Pricewatch ingevult en toen bleek 'opeens' het product na nogmaals testen toch defect te zijn. Na verzendkosten te betalen heb ik toen een nieuwe schijf gehad. De dag na ontvangst van de nieuwe schijf had ik ook direct een mailtje of ik de PW wilde aanpassen omdat het niet meer een reeel beeld gaf.

*knip* houdt het gewoon bij de feiten en laat dit soort flauwe smileys etc. achterwege a.u.b.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 02-03-2009 11:27 ]

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Ik zou gewoon eens bellen en om uitleg vragen. Ik heb tot nu toe enkel goede ervaringen met Alternate, ook met RMA's bij alternate. En als je even belt geven ze je de uitleg die je nodig hebt. En wat was het probleem dat je had met je netwerk schijf?
Was het een probleem met het netwerk gedeelte of fysiek met de harde schijf zelf. Een netwerk probleem kan al snel liggen aan een instelling, netwerken kunnen redelijk complex zijn. En als het een fysieke fout met de harde schijf zou zijn dan zou SMART gemakkelijk uitslag geven en dan zou Alternate dit ook wel gezien hebben en zouden ze hem niet als defect hebben beschouwd

Overigens vind ik de website van Alternate juist wel heel overzichtelijk ivg met sommige andere websites van online shops, maar dit terzijde

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:30
Wellicht een miscommunicatie van mijn kant, het ging om een NAS/netwerk behuizing. Er nu bij nadenkend kan een NAS op zich ook een hardeschijf zijn.

Hoe dan ook werd mij eerder deze week gemeld dat het product gewoon werkte, kreeg ik gister tot mijn verbazig een factuur dat ik niks extra hoefde te betalen terwijl een dag DAARVOOR nog een (summier) testrapport binnen kwam dat mijn product gewoon functioneerde.

Blijkbaar waren ze niet zeker van hun zaak en las ik vanmiddag dat het product nogmaals was getest en ze toen tot de conclusie kwamen dat deze toch niet helemaal in orde was. Lekkere technische dienst daaro.

Hoe dan ook, eind goed al goed. Vandaag ook weer een andere retour die hier al staat, en deze was inderdaad nieuw/anders.

En wat ik wou doen bij die branch of organisatie waar ze bij aangesloten zouden zijn had ik gewoon geklaagt over het eerder genoemde handelen, dat ik bijna 3 weken moet wachten tot het product getest en retour wordt gezonden ben ik niet bepaald over te spreken.

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:47:
[...]

Chantage is wat anders hoor. Als een bedrijf niet wil meewerken en je bent van ze afhankelijk kun je weinig doen, dat bedrijf heeft dan de touwtjes in handen. Als je de machtsverhouding wat naar je toe kunt trekken dmv het inschakelen van een bepaalde organisatie dan zie ik niet in wat daar verkeerd aan is? Sterker nog, het is triest dat zoiets nodig is soms.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb weleens eenzelfde situatie meegemaakt bij Alternate. NForce 790i moederbord besteld plus 2 Geforce 9800 GTX kaarten (in één, door Alternate samengesteld, pakket). Na uitpakken bleek één van de kaarten DOA te zijn. Teruggestuurd naar Alternate. Alternate heeft de boel getest, bleek de kaart "bij hun" te werken; "moet aan je moederbord liggen". Ik vervolgens: "ligt niet aan het moederbord, want die andere doet het wél in beide sloten". Anyway, om een lang verhaal met een hoop trammelant kort te maken: na een hoop gedram en wat dreigementen van mijn kant ("ik denk dat ik maar eens een erg negative shop survey op tweakers.net ga plaatsen" deed het volgens mij erg goed ;) ) heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat de defecte kaart "preventief" werd omgeruild.

Dit is één van de redenen waarom ik persoonlijk nooit, maar dan ook nooit meer kritische onderdelen bij Alternate ga bestellen.

Anyway, TS: ga niet voor ze buigen en blijf rechtop staan wat ze ook beweren: ze proberen in eerste instantie op allerlei manieren zichzelf uit hun verplichtingen te worstelen, en als ze zien dat dit puur kansloos is draaien ze 'uit coulance' ineens 180 graden om.

Erg bizarre toko wat dat betreft... misschien noemen ze zich daarom wel 'Alternate' ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Pagina: 1