Toon posts:

Één speaker van Z4 Logitech is louder dan de andere! Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een tijd geleden heb ik een set Z4 speakers van Logitech aangeschaft en het viel mij meteen op dat één van de speakers wat luider dan de andere was (het is vooral goed te horen als het volume laag is).

Het is namelijk zo dat als je het volume helemaal uitzet, je vrijwel geen van de speakers kunt horen. Als je het volume echter heel langzaam opvoert, dan zul je eerst de rechtse speaker horen (terwijl de linkse op dat moment nog steeds stil is) en dan pas de linkse...

Ik ben best gevoelig voor dit soort dingen aangezien ik vaak met geluid werk. Het is ook zo dat het al mijn vierde Z4 set die ik heb gekocht. Mijn hele gezin heb ik ermee voorzien en de drie vorige setjes hadden zo'n probleem niet.

Het ligt niet aan de speakers zelf maar aan de subwoofer. Als ik mijn speakers op een subwoofer van een andere Z4 set aansluit, dan neemt het volume in beide speakers geleidelijk toe en hoor je geen verschil in de geluidssterkte .

Het is een raar fenomeen...

Kan iemand me zeggen wat er met de subwoofer aan de hand kan zijn en wat ik in deze situatie het beste zou kunnen doen? Ik kan me voorstellen dat de onlinewinkel waar ik de speakers gekocht heb, moeilijk zal gaan doen aangezien het niet een "echt defect" is. Ik kan gewoon meteen het verschil horen, ligt aan mijn oren denk ik... Bij andere Z4 Speakers die we hebben, heb ik dit probleem niet en stoort het me niet...

Thx in advance....

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat de potmeter in de remote niet helemaal jofel is.
Probeer eens een andere, of zit ie vast aan de sub?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Als je huiverig bent voor de winkel, neem dan eens direct contact op met Logitech.
Logitech is vaak heel erg schappelijk in dit soort situaties.. :)

Verwijderd

Topicstarter
:) Deze speakers hebben een wired remote.... Ik heb mijn speakers samen met de remote op een subwoofer van mijn broertje aangesloten en het volume neemt geleidelijk toe... Ligt aan de subwoofer schijnbaar.... :(

EDIT: Bedankt, ik heb net de remote van een ander setje op mijn subwoofer aangesloten en alles werkt perfect.... De remote is het probleem dus. Het volume neemt toe zoals het moet en ik ervaar geen discomfort meer als ik naar de muziek luister... Zou de webwinkel zulke speakers omruilen als de remote niet helemaal in orde is (dit defect is moeilijk aan te tonen, je moet er wel gevoelig voor zijn)????

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 18:39 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zoals SyS_ErroR al zei, je zou contact op kunnen nemen met Logitech wanneer de winkel moeilijk doet. Ik zou eerst de winkel eens bellen of bezoeken. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-02 10:19

Rub3s

+3 , omdat het kan

bij mijn z-4 setje komt het soms ook voor, niet altijd vreemd genoeg :S

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wanneer je geen garantie meer hebt, kun je de remote ook loshalen en een beetje contactspray in de potmeter spuiten. Als de potmeter een gesloten behuizing heeft, kan dat moeilijk worden...

Gewoon uitblazen (evt. met een compressor) kan ook wel helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 23-02-2009 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:37:
Wanneer je geen garantie meer hebt, kun je de remote ook loshalen en een beetje contactspray in de potmeter spuiten. Als de potmeter een gesloten behuizing heeft, kan dat moeilijk worden...

Gewoon uitblazen (evt. met een compressor) kan ook wel helpen.
Thx... Ik heb dit setje een maand geleden aangeschaft. Hmmm... een RMA-aanvraag is al verstuurd en ik heb ook nog contact met Logitech zelf opgenomen: Logitech zegt dat het probleem dat ik met mijn speakers heb, normaal gesproken niet MAG voorkomen en dat het onder de garantie valt.

Ik zal even kijken wat de onlinewinkel zal zeggen, maar ik ben bang dat zij de speakers gaan onderzoeken en het geen groot probleem zullen vinden.
Het verschil in geluidsterkte is slechts bij zeer laag volume waarneembaar (de ene speaker speelt dan heel zachtjes muziek af terwijl de andere stil is). Bij hogere volumes hoor ik ook het verschil en het lijkt dat het geluid van de rechterspeaker wat rijker en voller is terwijl de linkerspeaker wat zachter klinkt. Het is heel raar, waarschijnlijk ben ik hier te gevoelig voor en ik kan duidelijk het verschil horen: het stereo-effect wordt namelijk verstoord...

Ik wil eerlijk gezegd er zelf niet aan sleutelen. Als ik van dunnet.nl een nieuw setje of een nieuwe remote krijg, dan is het perfect. Dit probleem doet zich helemaal niet voor met een remote van andere Z4 speakers....

Dank jullie allemaal!!!! :)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 00:19

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik..

Ik heb hetzelfde. :D Alleen dacht ik dat het normaal was.. Een beetje rechts, dan beejte links, dan weer rechts; ik denk echter neit dat het op volle vilume uitmaakt.

Gulfstream G650

Pagina: 1