Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Administrator wachtwoord kwijt..

Pagina: 1
Acties:
  • 767 views

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 12:57
Ik draai vista al een half jaar, en UAC heb ik vanaf het begin al uitgezet.
Nu heeft ie het ineens sinds vandaag uit zichzelf aangezet(?!) en moet ik bij alles bewijzen dat ik administrator ben..

Zo'n soort scherm:
http://tex.aanhet.net/vista/need_admin.png

Alleen accepteerd hij mijn wachtwoord niet..

Het wachtwoord voor mijn normale useraccount 'pim' is al jaar en dag hetzelfde.. En verder kan ik me niet herinneren dat ik ooit een wachtwoord heb ingesteld voor de administrator account.. En als ik dat had gedaan was het gewoon mijn standaard wachtwoord geweest..
Ook met mijn vingerafdruk kan ik altijd inloggen, die accepteert ie nu ook niet..

Ik kan geen een programma meer draaien, dus ik sta op het punt om vista eraf te gooien..

Zou dit een bug kunnen zijn dat hij mijn wachtwoord niet accepteerd? Ik kan me niet herinneren/voorstellen dat ik een wachtwoord heb ingesteld wat anders is dan mijn wachtwoord wat ik al een jarenlang overal gebruik..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ERD commander gebruiken en je wachtwoord resetten :) Daarna dat wachtwoord gebruiken en kijken als het werkt.

offtopic:
ik heb net wat te snel gelezen...

[ Voor 49% gewijzigd door Outerspace op 23-02-2009 16:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Er zijn genoeg programma's te vinden waarmee je wachtwoorden kan resetten. Vaak dmv een bootable cd.

offtopic:
Ik heb ook wat snel gelezen geloof ik...

Heeft "pim" administrator rechten?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 16:58 ]

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 12:57
Nee, 'pim' is een standard user..

ERD commander gedownload, alleen krijg ik een foutmelding omdat ik Vista draai..

Wellicht vind ik het ook wel fijn om XP te installeren.. Niks dan ellende gehad met Vista, en dit is de druppel.. Heel mijn systeem geblokkeerd door een fout in Vista.
Ik vind meer mensen via Google met dit probleem.. Wat een klets om een wachtwoord te moeten resetten, wat ik nooit heb ingesteld.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Ik gebruik altijd de bootable cd OPHcrack. Heerlijk In paar minuten weet je alle wachtwoorden weer.
Het is gewoon een gratis iets.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

pim schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:23:

Wellicht vind ik het ook wel fijn om XP te installeren.. Niks dan ellende gehad met Vista, en dit is de druppel.. Heel mijn systeem geblokkeerd door een fout in Vista.
Doe dat dan, in plaats van naar de bekende weg te vragen.
Een password reset of unlock zijn met een beetje research prima manieren voor te vinden, en als je spontaan dit soort dingen overkomt zou ik ook maar even een goeie offline scan doen op rootkits en andere malware.

En verder hebben rants en dergelijke weinig plaats hier.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 23-02-2009 18:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.