Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange2k] extra adresboek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We werken hier met de volgende configuratie:
Server: SBS 2003 SP2 + Exchange 2003
Workstations: Windows XP SP3 + Outlook 2000

Nu heb ik als volgt een 2e adresboek aangemaakt op de Exchange-server:

1 Maak een public folder aan.(In exchange system manager)
2 Geef jezelf rechten op die public folder.
3 Op werkplek, open outlook 2000
4 Nieuwe openbare map aanmaken met contactpersonen.
5 Ga nu naar die nieuwe contacts folder en je kan adressen toevoegen > dit heb ik gedaan middels het importeren vanuit een Excel-bestand. Contactpersonen worden juist geimporteerd (mailadres, naam, etc).
6 Leesrechten geven aan de gebruikers.

Dit werkt in principe goed: wanneer je een nieuwe mail aanmaakt kun je middels het nieuwe adresboek 'Klanten' het gewenste mailadres toevoegen. Probleem is alleen dat de naam niet automatisch herkend wordt. Ook niet wanneer je menu 'Extra', 'Namen controleren' kiest.
De gebruiker vindt het adresboek onder 'Openbare mappen', 'Alle openbare mappen'. In Outlook 2000 heb ik bij de eigenschappen van het adresboek de optie 'Deze map weergeven als een e-mailadresboek' aangevinkt (tabblad 'Adresboek van Outlook).
Ook wanneer de gebruiker alle rechten heeft ('Owner') werkt de autocorrectie niet.

Hoe zorg ik ervoor dat de autocorrectie wel gaat werken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Autocorrectie van mailadressen is een lokale client-aangelegenheid, Outlook gebruikt een name cache bestand hiervoor ( met .nk2 extensie).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit is meer een Outlook gerelateerd probleem. Je kan de volgorde van adreslijsten nog aanpassen via de opties in je outlook adresboek. Misschien kan je daar nog wat mee testen.. (de betreffende map bovenaan zetten)

Move naar WOS :)

[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 24-02-2009 08:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost :)

Wanneer je in Outlook op de client naar het adresboek gaat, kun je via menu Extra, Opties adreslijsten toevoegen voor het controleren van namen bij het verzenden van e-mail. Na toevoegen wordt ook de extra adreslijst meegenomen.

Bedankt voor de tips!