Toshiba Satelite 440CT problemos

Pagina: 1
Acties:

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01 17:02
Topic onderdeel: oud antiek, of leuke knutselhobby aan oude laptopjes.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoi, ik heb een stuk of 3 oude Toshiba Satelite 440CT laptopjes gekregen om mee te stoeien (maw, knutselen). (de 440CT is gewoon een 440CDT , maar dan zonder cd-rom)

Erg leuk, maar ze doen het niet bepaald goed, uh ,beter gezegt: Helemaal niet.

Uhum, de volgende dingen doen ze wel:

- Als je ze aanzet (dus eerst adapter erin, dan op powerbutton) , dan
gaan de lampjes aan , aan de voorkant, dat is dus een goed ding.
- gaat er na ongeveer 5 seconden het Caps lampje (boven de nummer toetsen onder het beeldscherm) kniperen.
Het vreemde is, dat bij elk van de 3 440Ct laptopjes, de volgorde anders is. Is dit een of andere bios code voor een error-melding ? (ik denk van wel, maar heb helaas geen reperatie manual van Toshiba of zo...)

Nou ja, laptop een doet de volgende knippercodes met capslock (met pauze bedoel ik lampje brand niet)
dus : aan - pauze (2 seconden) - dan aan - aan - pauze (2 seconden) - dan aan - aan
dan stop het lampje met branden

laptop 2 doet precies het zelfde alleen volgt her nog - pauze - aan - aan.

ik ben bijna zeker dat het gewoon lichtcodes van de bios zijn, die een of andere error willen aangeven.

Ik heb het keyboard ook geprobeerd, en als ik de FN key indruk, dan zie je dat lampje branden, als ik de FN loslaat, gaat het desbetreffende lampje weer uit, dat werkt dus wel. Maar als ik op welk andere toets druk, freezed te laptop.

Vraag van mij is dus: Weet iemand, wat die kan betekenen ? Een lege RTC batterij, een gaar moederbordje, of iets anders ?

Groetjes van Richy

PS: of heeft iemand een maintenance manual van een Toshiba Satelite 440CT (zodat ik weet wat die lichtsignalen betekenen, ik weet wel wat morse is, maar uh, toshiba signalen, uhum...)

>:)

[ Voor 5% gewijzigd door WinterMute2025 op 23-02-2009 19:29 ]