Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik af wil van schijfjes en altijd backups wil hebben heb ik mijn DVD collectie gedigitaliseerd, dus op harddisk staan. Nou zou het mooi zijn om alles vanaf de harddisk te streamen, zonder de films te moeten rippen naar AVI. Kan iemand me aangeven hoe ik dat kan doen en zo mijn digitale bibliotheek kan gebruiken?
Alvast bedankt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is heb je mappen van 4-8GB met .VOB en .IFO bestanden.
Gewoon de .IFO openen en als het goed is wordt gewoon de DVD in je favoriete mediaspeler geopend.

Als ze het via internet wilt streamen wordt het een ander verhaal.

Net weer even je andere topic bekeken, als je .iso's of .img's hebt kan je deze makkelijk met VLC afspelen, mounten mbv Daemon Tools en dan als (virtuele) dvd afspelen kan ook

[ Voor 27% gewijzigd door Wiethoofd op 23-02-2009 15:44 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Misschien gewoon 'n HTPC bouwen ?

Naar AVI rippen is evt nog 'n mogelijkheid omdat het behoorlijk ruimte besparend is en wat makkelijker te organiseren (en streamen mbv XBXOX360) maar dat is ieder voor zich.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 15:51 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie posts.
Ik wil graag de menustructuur behouden, om ook de keuze te hebben uit bijvoorbeeld ondertiteling. Bij AVi's heb ik die keuze niet meer. Als luie (gemakzuchtige) gebruiker zou ik dus via bijvoorbeeld MediaCenter van Windows de bibliotheek willen kunnen benaderen.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Zoefff

❤ 

Je topic staat niet in het juiste subforum, je bent waarschijnlijk op zoek naar een stukje software dat dit kan dus dan past het beter in Client Software Algemeen .

Maar, als ik het topic daar naartoe verplaats weet ik vrij zeker dat er een slotje aan komt te hangen. Het is de bedoeling dat je zelf eerst op onderzoek uit gaat voordat je hier een vraag stelt. We zijn helaas geen vraagbaak waar je iedere vraag kan dumpen en hopen dat iemand er een antwoord op geeft.

Goede startpunten voor een zoekactie zijn de GoT searchfunctie, of natuurlijk gewoon good old google :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.