Toon posts:

Account plots disabled in active directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe dit kan?

Wanneer ik mijn laptop lock via ctrl+alt+delete en later weer probeer in te loggen, komt het de laatste weken steeds vaker voor dat mijn account gewoon disabled is in de active directory. Dit gebeurt niet doordat ik mijn wachtwoord verkeerd intype ofzoiets. Ik heb admin rechten, maar hiervoor moet ik eerst op de sever zelf inloggen om mijn account te enablen, en het vinkje weer bij password never expire te zetten. 8)7
Ik hoop dat iemand dit probleem kent of nog beter, iemand die de oplossing heeft. Bij voorbaat dank.

gr,

Verwijderd

Weet je zeker dat er niet een grappenmaker is die jouw wachtwoord probeert te raden?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:39
Is er misschien een mapping onder je oude password? Is er misschien een schedule onder je oude wachtwoord? Wat zegt de logging over het werkstation waar je account wordt gelocked?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Archie_T schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:23:
Is er misschien een mapping onder je oude password? Is er misschien een schedule onder je oude wachtwoord?
Dat zijn twee prime candidates :+
Je moest eens weten hoe vaak je daarvoor calls ziet op een service desk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

alt-92 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:42:
[...]
Dat zijn twee prime candidates :+
Je moest eens weten hoe vaak je daarvoor calls ziet op een service desk.
Het zijn beide candidates voor een account lockout maar.... beide zaken clearen "password never expires" niet automatisch. Ik zit eerder te denken aan een script die bv alle "never expires" accounts cleared oid. Een locked out account is ook niet disabled overigens (andere status).

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 23-02-2009 18:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar het is sinds een paar weken en gebeurt niet op vaste dagen/tijden. Een grappemaker zal het niet zijn, aangezien ik de enige admin ben en als iemand 3 keer verkeerd mijn wachtwoord probeert in te geven, gaat hij op lock en word het account niet gedisabled! Tevens heb ik mijn wachtwoord de laatste tijd niet meer gewijzigd en dus zou het ook geen schedule of mapping kunnen zijn.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:19

St@m

@ Your Service

Account staat ook op never expire? Zal wel denk ik.. raar probleem nog nooit gehoord

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je gebruikt geen scripts of tools die iets kunnen doen? Kan op malware / hack? Een account raakt niet zo maar disabled normaliter. Vind je niets terug in de eventlog? Daar zou in ieder geval een melding te vinden moeten zijn wanneer de status van een account veranderd mits je dit hebt geconfigureerd (en anders: alsnog instellen en kijken waar het fout gaat).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1