Toon posts:

Verlengen PCI-E 16x poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
een tijdje geleden heb ik mezelf zo een radeon 4850 kaart aangeschaft. Toen ik deze uit de verpakking haalde schrok ik van het formaat. Deze heb ik met pijn en moeite in mijn kast gekregen, maar kan nu 2 van de 4 sata harde schijven niet meer gebruiken. Deze 2 zijn bezet door mijn harde schijf en cd-rom speler. Alleen nu is het nodig dat ik een 2e harde schijf ga aanschaffen, dit gaat alleen niet meer passen.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat ik het slot van de pci-e verleng met een of andere kabel, heb wel gehoord van die zogenaamde risercards, maar dat is voor zover ik weet alleen maar om de kaart verticaal te krijgen. Met een verlengkabel bouw ik die videokaart buiten de kast en is het probleem opgelost lijkt mij. Wie kan mij hiermee helpen? Het gaat dus om een pci-e 1.0 16x slot.

Jan

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
Asus heeft zoiets, eigenlijk bedoelt voor notebooks, maar misschien kun je hier iets mee:
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=5369

ik weet echter niet of je 4850 zou passen.

PC gameplay geen multiplatform!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

@ TS:

Welk moederbord heb je precies?
Ik vind het altijd wel interessant om te leren welke fabrikant het voor elkaar krijgt te zorgen dat 2 SATA poorten meteen nutteloos worden door het plaatsen van een vrij standaard formaat VGA kaart.
krakbracket schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:09:
Asus heeft zoiets, eigenlijk bedoelt voor notebooks, maar misschien kun je hier iets mee:
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=5369

ik weet echter niet of je 4850 zou passen.
Ik denk dat de TS meer heeft aan de risers gepost doort Terw_Dan.
Zowel praktisch gezien als prijstechnisch. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:25:
Ik denk dat de TS meer heeft aan de risers gepost doort Terw_Dan.
Zowel praktisch gezien als prijstechnisch. :)
Maar hoe moet je die graka vastzetten dan (als je kast alleen verticale openingen bij de sloten heeft)? Lijkt me vrij lastig...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Persoonlijk verwacht ik meer van de mogelijkheid om er een SATA-controller kaartje aan te voegen dan om op zoek te gaan naar een riser voor een PEG slot. De kans dat dit naar behoren gaat werken EN dat eea ook nog in de kast gaat passen is namelijk niet zo heel erg groot.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
als ik het verhaal van de ts zo lees, kan het ook nog zo zijn dat zijn kast niet groot genoeg is. Als de kaart over de sata poorten heen komt te staan, kan je er meestal wel een satakabel met een hoek in de kop onder krijgen.
http://www.picco.nl/images/A84249.jpg

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 07:45
Je gebruikt nu twee van de vier sata aansluitingen en je hebt een derde aansluiting nodig?
Is het niet mogelijk om een sata kabeltje te gebruiken met een connector die 90 graden gedraaid is?

zoals deze

kan me niet voorstellen dat de niet onder je videokaart past

edit:

zie ook hierboven, was te traag

[ Voor 5% gewijzigd door Lt-Crash op 24-02-2009 09:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Da_maniaC schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:25:
@ TS:

Welk moederbord heb je precies?
Ik vind het altijd wel interessant om te leren welke fabrikant het voor elkaar krijgt te zorgen dat 2 SATA poorten meteen nutteloos worden door het plaatsen van een vrij standaard formaat VGA kaart.
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8026/spa0264.th.jpg

Moederbord wat ik heb is een Acer MCP73VE, compu tijd geleden gekocht bij de Makro, is een Aspire M1640. Zoals je op de afbeelding kunt zien loopt het pci-e slot gelijk met mijn primaire sata aansluitingen, hier hangt hij precies over heen. Momenteel werk ik tijdelijk met mijn onboard kaartje.

Bedankt voor de informatie over de risers. Mijn id was eerst om met zo een kabel de videokaart buiten de kast te plaatsen en hier een mooie stelling voor te maken zodat deze wel gewoon stabiel blijft staan en dat het stofvrij is. Maar ik had trouwens zelf nog niet nagedacht over die 90 graden sata kabeltjes, gaat eerst kijken of dat er in past. Bedankt voor de reacties zover,

Jan

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:43:
Mijn id was eerst om met zo een kabel de videokaart buiten de kast te plaatsen en hier een mooie stelling voor te maken zodat deze wel gewoon stabiel blijft staan en dat het stofvrij is.
Dat gaat zeker niet mogelijk zijn. Als anderen het in dit topic over 'risers' hebben dan hebben ze het over enkele centimeters. Ook gaat het zelden om flexibele kabels. Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een PCIe slot middels een kabel te verlengen tot buiten de kast. De enige mogelijkheid om je GPU buiten de kast te krijgen zou middels een nog niet uitontwikkeld product zijn dat momenteel slechts voor een enkele laptop te krijgen is. Zelfs al zou je daar aan kunnen komen EN die kunnen verbouwen voor een gewoon PCIe slot, dan nog ben je daar meer kosten aan kwijt zijn dan om een ander moederbord te kopen oid.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
kalizec schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:24:
[...]

Dat gaat zeker niet mogelijk zijn. Als anderen het in dit topic over 'risers' hebben dan hebben ze het over enkele centimeters. Ook gaat het zelden om flexibele kabels. Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een PCIe slot middels een kabel te verlengen tot buiten de kast. De enige mogelijkheid om je GPU buiten de kast te krijgen zou middels een nog niet uitontwikkeld product zijn dat momenteel slechts voor een enkele laptop te krijgen is. Zelfs al zou je daar aan kunnen komen EN die kunnen verbouwen voor een gewoon PCIe slot, dan nog ben je daar meer kosten aan kwijt zijn dan om een ander moederbord te kopen oid.
als ik naar de 1e reactie kijk op dit topic dan moet het toch mogelijk zijn dmv een flexibele riser.
http://www.ably.com.tw/pd...sp?absp=36&cat=PCIE_RISER.
Dit is er al één van 7 cm, zag zelf ergens anders nog een van 10 cm. Hij hoeft in principe ook niet perse helemaal buiten de kast. Als tie er half uitsteekt komt dat ook nog wel goed, zorg er wel voor dat ie netjes komt te staan.

Geloof trouwens niet dat ik met zo een satakabel met een hoek erin erg ver komt, de ruimte tussen de kaart en de sata aansluiting is krap een centimeter.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kalizec schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:24:
[...]

Dat gaat zeker niet mogelijk zijn. Als anderen het in dit topic over 'risers' hebben dan hebben ze het over enkele centimeters. Ook gaat het zelden om flexibele kabels. Het gaat zeker niet mogelijk zijn om een PCIe slot middels een kabel te verlengen tot buiten de kast.
Dat kan wel, maar dan zit je aan een oplossing vast zoals bijvoorbeeld die magma PCI dingen: http://www.magma.com/products/pciexpress/index.html

Nieuw moederbord is dan goedkoper. Maar het kan wel.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:06:

Geloof trouwens niet dat ik met zo een satakabel met een hoek erin erg ver komt, de ruimte tussen de kaart en de sata aansluiting is krap een centimeter.
ja.. en zo'n haakse stekker steekt like, 6 mm uit, dus dat past makkelijk in die cm.
Pagina: 1