[debian] GIT - branch updaten

Pagina: 1
Acties:

• tsjsieb
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik loop tegen het probleem aan dat het updaten van een branch niet wil lukken zoals het hoort.
Ik probeer de stable branch van openembedded te gebruiken om een image voor een embedded pc module te compileren.

Ik heb op de server waarop ik compileer een kopie van de repository aangemaakt met:
code:
1
git clone git://git.openembedded.net/openembedded

Dan krijg ik netjes een map met daarin de bestanden van de development branch, maar ik wil de stable branch gebruiken, dus ik switch naar de stable branch met:
code:
1
git checkout org.openembedded.stable

De bestanden in de map veranderen dan netjes, alleen wil ik deze voor gebruik natuurlijk updaten.
Is een git fetch dan genoeg om alle branches te updaten in de repository?

Als ik een git pull doe, lijkt het namelijk fout te gaan. Het lijkt erop dat de stable branch (die ik geselecteerd heb) dan gemerged wordt met de development branch, wat natuurlijk niet mijn bedoeling is.

Interpreteer ik de git pull verkeerd, of denk ik gewoon te moeilijk en is git fetch genoeg?

Verwijderd

git pull is voor zover ik weet een combinatie van git fetch en daarna git merge. Geef bij git pull aan welke branch je wilt fetchen en daarna mergen.

• tsjsieb
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:01:
git pull is voor zover ik weet een combinatie van git fetch en daarna git merge. Geef bij git pull aan welke branch je wilt fetchen en daarna mergen.
Bedankt voor deze tip, ik ben nu gaan zoeken bij git pull, wat hij voor input verwacht en wat de default behaviour is. Ik maakte te snel de aanname dat git pull automatisch de juiste remote branch zou selecteren bij de branch die ik lokaal geselecteerd heb. In praktijk wordt bij een git pull de default remote branch (master, in dit geval org.openembedded.dev) gemerged in de geselecteerde lokale branch.

Wanneer een andere branch lokaal geselecteerd wordt, is dit de lokale branch origin geworden. Nu krijg ik met het commando git pull origin org.openembedded.stable keurig netjes de uitkomst: Already up-to-date.
En dat is wat ik wil :) bedankt!