[JS/animated GIF] Firefox speelt GIF niet af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Ik zit even met een probleempje dat ik met geen mogelijkheid opgelost krijg. Misschien heeft een van jullie er ervaring mee of een idee om het op te lossen.

Ik heb een normale afbeelding, welke bij een hover (of ander JS event) moet veranderen in een animated GIF. Geen probleem zou je zeggen en dat is het ook in geen enkele browser, behalve Firefox 3 (Firefox 2 werkt het weer wel..). Deze speelt de GIF simpelweg niet af.

Testcase:
http://www.bosmonster.nl/anim/test.html

Ik heb al flink zitten experimenteren en als ik de eerste afbeelding vervang door een gelijke animated GIF, dan werkt het ineens wel. Echter als ik een animated GIF gebruik die iets anders is, zoals ik hem nodig heb gewoon transparant bijvoorbeeld, dan werkt het weer niet.

Ik word er een beetje knetter van, iemand een idee?

Kleine toevoeging: Ik heb het ook op andere PC's geprobeerd met FF3 en tevens al mn addons al disabled.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het lijkt er iig op dat FF3 intern bijhoudt wat de state van een plaatje is (zeg maar 't bekende escape rammen om een animatie te stoppen) en die dus niet zomaar weer opnieuw triggert (bij bijv. een replace)

Expliciet vantevoren laden is zeker ook geen oplossing? En eventueel oplossen met een animated sprite?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
BtM909 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:22:
Het lijkt er iig op dat FF3 intern bijhoudt wat de state van een plaatje is (zeg maar 't bekende escape rammen om een animatie te stoppen) en die dus niet zomaar weer opnieuw triggert (bij bijv. een replace)

Expliciet vantevoren laden is zeker ook geen oplossing? En eventueel oplossen met een animated sprite?
Preloaden maakt inderdaad niks uit. En helaas kan ik de animaties niet aanpassen, deze worden aangeleverd en heb geen tijd tientallen animaties om te gaan zetten.

Zoals het er nu naar uitzien zullen FF3 gebruikers pech hebben (mezelf incluis) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

Kan je hem niet op (de achtergrond) hidden zetten en onmouseover te voorschijn halen?

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zie het al, wellicht toch een bugje in FF. Als je die gif laadt in je cache (gewoon een nieuw tabje). Elke keer dat je F5-t en hovert komt ie in de state dat ie op dat moment was (ik zie dus verschillende states) van het huisje.

edit:

Ik kom overigens een hoop animated bugs tegen op bugzilla :P

edit:
Edit2

Is dit wellicht je bug: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=351214

[ Voor 28% gewijzigd door BtM909 op 23-02-2009 14:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Xyzer schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:28:
Kan je hem niet op (de achtergrond) hidden zetten en onmouseover te voorschijn halen?
Dat werkt op zich wel. Heb even het volgende jQuery dingetje in elkaar gefrunnikd:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$(function(){
    $('img').each(function(){
        $(this).css('background','url('+this.src+') no-repeat 1000px 1000px').attr('src','img/blank.gif');
    }).hover(function(){
        $(this).css('backgroundPosition','0 0');
    },function(){
        $(this).css('backgroundPosition','1000px 1000px');
    });
});

En dan werkt het wel als je de achtergrond dus laadt en verplaatst. Ik kan dit gewoon toepassen op een img, dus pas het wel ff toe als work-around voor FF3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Werkend

Je delay moet hoger zijn dan 100ms per frame ;)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
glashio schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:40:
Werkend

Je delay moet hoger zijn dan 100ms per frame ;)
Hmm.. dan zal ik de maker van de animaties maar even vragen ze anders aan te leveren :P

Edit: Waar doe je dat mee dan? Als ik in Photoshop de animatie opnieuw opsla maakt het niet uit of ik 0.1 of 10 seconden delay neem, hij doet het nog steeds niet?

Edit2: Photoshop verneukt sowieso de animated GIF lijkt het wat dit betreft. Ook als ik die van jou opnieuw opsla dan werkt ie niet meer in FF3.

Ik heb hier ook Fireworks 9.01, maar iedere animated GIF die ik daarmee opsla wordt standaard 80K+... ongeacht de settings. Adobe gaat er niet op vooruit..

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 24-02-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

glashio

C64 > AMIGA > PC

Voor de test gebruikte ik : Beneton Movie GIF (op de zaak i.v.m. licenties)

Thuis gebruik altijd Jasc Animation Shop (de 'jasc' versie i.p.v. die van Corel).

Edit: Trout's GIF Optimizer is ook een aanrader voor verder optimalisatie.

[ Voor 20% gewijzigd door glashio op 23-02-2009 15:19 ]

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Thanks voor de tips :)
Pagina: 1