Mockup tools zoals Balsamiq

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik ben vorige week de semi-gratis tool Balsamiq tegen gekomen en die hebben we meteen enthousiast in gebruik genomen. Wat mij betreft de ideale mix tussen niet te veel laten zien maar wel genoeg in detail gaan. Comic sans en de "uit de hand" lijntjes zijn in dit geval juist perfect, niet van die absolute rechte lijnen waar mensen gelijk millimeterneigingen van krijgen. Ik merk gelijk dat het meer over de inhoud van de layout gaat, over gebruikerstechnische zaken en de workflow.

Maar volgens mij zijn er meer (maar niet gratis) tools te vinden die in deze "uit de hand" stijl werken. Waar werken jullie mee? Nog specifieke aanraders icm Microsoft .Net?

-----

Mods: dit is IMHO geen design maar SEA topic omdat je dit soort dingen doet bij architecture achtige zaken. De kleurtjes en tierelantijntjes zijn voor de designers straks ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik Balsamiq zag was ik eigenlijk gelijk verkocht. Inderdaad wat jij zegt, het hele gevoel van 'een kladje' dat 't uitstraalt. Maar toch professioneel genoeg (imo) om naar een klant te communiceren. Ik vond 't het bedrag wel waard, scheelt mij een hoop prutswerk met paint :P

Ik had nog wel een Firefox addon gevonden, maar ik weet niet of 't wat is. Niet meer geprobeerd:
http://www.labnol.org/int...web-page-prototypes/3978/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BikkelZ schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:22:
Mods: dit is IMHO geen design maar SEA topic omdat je dit soort dingen doet bij architecture achtige zaken. De kleurtjes en tierelantijntjes zijn voor de designers straks ;)
Het is ook geen SEA (Waar hoort mijn topic?)
Het forum voor taalonafhankelijke ontwerpproblemen.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:

* Het algoritme dat je ontworpen hebt krijg je niet efficiënt genoeg.
* Je hebt twijfels bij de database-opzet die je ontworpen hebt.
* Je weet niet zeker waar je in je OO-ontwerp de verantwoordelijkheden moet leggen.
En dus "gewoon" PRG dan (DTE bestaat niet meer, maar staat nog in de FAQ is zojuist geschrapt *O* ) ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 24-02-2009 01:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50
Ik kwam nog een GUUUI plugin tegen voor Visio. Ziet er wel het zelfde uit maar heeft niet die handigheidjes bij het vullen van tabs en tabellen van Balsamiq, maar integreert wel iets meer in je workflow.

iOS developer