Hallo forum,
Onlangs heb ik een pc samengesteld uit de volgende hoofdonderdelen:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: Intel Core i7 920
Videokaarten 2x XFX GeForce 9800 GTX+ 512MB DDR3 Standard
PSU: Chieftec Turbo CFT-750-14C
Geheugen: 3Gb kit OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV3GK
HDD: Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB
Bij aankomst van de spullen bleek 1 videokaart defect te zijn. In afwachting van de nieuwe videokaart heb ik mijn besturingssysteem (Vista Ultimate 64-bit) geinstalleerd met slechts 1 geplaatste videokaart.
Afgelopen week heb ik een nieuwe videokaart retour gezonden gekregen. Die heb ik meteen geplaatst, inclusief de SLI brug. Bij het opstarten van het systeem, net ná het van links naar rechts bewegende balkje krijg ik een BSOD met deze tekst: "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval". Fout code: 0x00000101.
Een enkele keer komt het volgende in beeld: "Physical memory dump complete". Dit zou toch ergens in een minidump map terug te vinden moeten zijn? Helaas kan ik het nergens terugvinden.
Wat ik zelf heb gedaan om dit probleem proberen op te lossen:
* Videokaart A single in PCI-e slot 1 of 2 werkt perfect;
* Videokaart B single in PCI-e slot 1 of 2 werkt perfect;
* Google afgestruind maar zonder noemenswaardige oplossing;
* Bios update naar laatste versie;
* Clear CMOS reset (alles op stock waardes);
* In veilige modus alle drivers verwijderd met DriverCleaner & Driver Sweeper en in veilige modus de nieuwste drivers geinstalleerd. Als ik in veilige modus alle drivers verwijderd heb en zonder de nieuwe drivers te installeren opstart, gaat Vista wél door in normale modus. Dan krijg ik bij apparaatbeheer 2 standaard videkaarten.
Dit alles zonder succes. Wat me (volgens mij) alleen nog rest is een verse installatie van Windows Vista, tenzij iemand nog een briljant idee heeft?
Bvd!
Onlangs heb ik een pc samengesteld uit de volgende hoofdonderdelen:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
CPU: Intel Core i7 920
Videokaarten 2x XFX GeForce 9800 GTX+ 512MB DDR3 Standard
PSU: Chieftec Turbo CFT-750-14C
Geheugen: 3Gb kit OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV3GK
HDD: Western Digital Velociraptor WD1500BLFS, 150GB
Bij aankomst van de spullen bleek 1 videokaart defect te zijn. In afwachting van de nieuwe videokaart heb ik mijn besturingssysteem (Vista Ultimate 64-bit) geinstalleerd met slechts 1 geplaatste videokaart.
Afgelopen week heb ik een nieuwe videokaart retour gezonden gekregen. Die heb ik meteen geplaatst, inclusief de SLI brug. Bij het opstarten van het systeem, net ná het van links naar rechts bewegende balkje krijg ik een BSOD met deze tekst: "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval". Fout code: 0x00000101.
Een enkele keer komt het volgende in beeld: "Physical memory dump complete". Dit zou toch ergens in een minidump map terug te vinden moeten zijn? Helaas kan ik het nergens terugvinden.
Wat ik zelf heb gedaan om dit probleem proberen op te lossen:
* Videokaart A single in PCI-e slot 1 of 2 werkt perfect;
* Videokaart B single in PCI-e slot 1 of 2 werkt perfect;
* Google afgestruind maar zonder noemenswaardige oplossing;
* Bios update naar laatste versie;
* Clear CMOS reset (alles op stock waardes);
* In veilige modus alle drivers verwijderd met DriverCleaner & Driver Sweeper en in veilige modus de nieuwste drivers geinstalleerd. Als ik in veilige modus alle drivers verwijderd heb en zonder de nieuwe drivers te installeren opstart, gaat Vista wél door in normale modus. Dan krijg ik bij apparaatbeheer 2 standaard videkaarten.
Dit alles zonder succes. Wat me (volgens mij) alleen nog rest is een verse installatie van Windows Vista, tenzij iemand nog een briljant idee heeft?
Bvd!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 13:07 . Reden: Foutje in tekst / onvolledig ]