[VB6, Vista]GetObject in IDE werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:38
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende code:

Visual Basic 6:
1
2
3
Dim objExcel as Excel.Application

set objExcel = GetObject(, "Excel.Application")

Als ik deze code op Windows XP debug dan krijg ik een referentie naar de draaiende Excel applicatie. Als ik dit op Vista probeer te debuggen krijg ik de foutmelding "ActiveX can't create object." terwijl Excel toch actief is.

Weet iemand waarom dit op Vista niet meer werkt? Zo wordt debuggen wel lastig :'(

Ik heb al geprobeerd om in XP mode te draaien maar dat werkt ook niet en ook op Google is er weinig over te vinden.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist hier een DLL, heb dit probleem zelf al eens een keer gehad op mijn oude stage plek weet alleen niet zo snel welke volgens mij: msxml3.dll, msxml4.dll of msxml5.dll

ga met CMD naar C:\Windows\System32 en import daar je DLL
typ nu: regsvr32 msxml3.dll

zou zo moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:38
@vdevos: De dll's die je aangeeft zijn bij mij al bekend in Windows. In vb6 kan ik ze normaal toevoegen aan mijn project. Dus het lijkt met niet dat het daar aan ligt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien er met je code niks mis is (voor zover ik kan zien) nou vermoed ik dat het probleem ligt aan een ontbrekende DLL en zoals ik al zei heb ik dit probleem al eens gehad (niet met een GetObject voor Excel) maar wel met een toen geschreven AJAX scriptje wat dus ook uitging van een bepaalde DLL.

Kom met google al op flink wat links uit met eventuele oplossingen