[Hyper-V] Lock the parent virtual hard disk

Pagina: 1
Acties:

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 10:18
Hallo allen,

ik zit met het volgende:
Pasgeleden heb ik een servertje opgezet met daarop windows server 2008. Hier weer op heb ik 2 virtuele machines draaien in hyper-v.
Als ik nu in de eventviewer kijk, zie ik herhalend de volgende melding:

The parent virtual hard disk appears to have been modified without using the differencing virtual hard disk
located at "...\\18CA030F-C2EC-4446-95A5-D55F030A28F1\Fangorn_A36C1D1C-E415-4992-8114-A9F15BCCB308.avhd".
Modifying the parent virtual hard disk may result in data corruption. It is strongly recommended that you
lock the parent virtual hard disk to prevent this in the future.
If you recently changed time zones on your computer, you can safely continue using this virtual hard disk.

Nu ik niet recentelijk de timezone veranderd heb zit ik mij af te vragen waarom hij deze melding geeft.
Ik maak namelijk geen gebruik van differencing hard disk maar wel van dynamically expanding disks.
Dat dit voor de performance niet het beste is weet ik maar in de organisatie waar ik nu zit is dit niet belangrijk.

Op internet vind ik wel info over het write protecten van de parent hard disks maar deze lijk je dus alleen te hebben wanneer je gebruik maakt van differencing hard disks, wat ik dus zoals al gezegd niet doe.

Iemand enig idee waarom deze melding in de eventviewer komt? En wat zou ik er aan moeten doen?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

• Fonta
Heeft iemand enig idee?
Ondertussen ben ik er nog achtergekomen dat deze meldingen in de eventlogs voorkomen zodra ik de host machine afsluit en daarbij dus ook de VM's zonder deze eerst 1 voor 1 af te sluiten.

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Fonta schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:46:
Heeft iemand enig idee?
Ondertussen ben ik er nog achtergekomen dat deze meldingen in de eventlogs voorkomen zodra ik de host machine afsluit en daarbij dus ook de VM's zonder deze eerst 1 voor 1 af te sluiten.
En als je ze nou eens wel netjes afsluit? :)

P R N D

• Fonta
nose schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:41:
[...]

En als je ze nou eens wel netjes afsluit? :)
Dat zou toch niet persee hoeven? Wanneer Windows Server 2008 afsluit zou hyper-v de system states op moeten slaan en Windows verder afsluiten.
Tenminste, dat lijkt mij.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
volgens mij moet je dat instellen als de hyper-v service crasht/afgesloten wordt dat ie dan het boeltje opslaat....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Dutch2007 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:15:
volgens mij moet je dat instellen als de hyper-v service crasht/afgesloten wordt dat ie dan het boeltje opslaat....
doet ie default al. ook default is het zo dat machines met savestate automagisch weer resumen bij het opstarten van de host

bij crashen is het een ander verhaal. geen enkele hypervisor kan bij een crash netjes vm's afsluiten/savestaten

ts: maak je gebruik van snapshots :? of heb je snapshots gemaakt op 1 van die vm's :?

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 07-03-2009 08:38 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Fonta
Ik had inderdaad wel een aantal snapshots gemaakt welke ik daarna weer verwijderd had.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Fonta schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:08:
Ik had inderdaad wel een aantal snapshots gemaakt welke ik daarna weer verwijderd had.
die worden pas echt verwijderd als de machine wordt geshutdowned (jaja :X ) (de vm!)

ergo: vm uit, wachten.... in het status schermpje zul je dan 'merging' zien staan

A wise man's life is based around fuck you

• Fonta
Aha ok, zal morgen eens proberen, de server staat nu toch nog test te draaien en mocht er nou wat mee gebeuren dan bouw ik het wel weer opnieuw op :p
Pagina: 1